فواید دوچرخه سواری

  چرا دوچرخه سواری برای تناسب اندام، پاها و ذهن عالی است

برای کسانی که در حال حاضر در دنیای دوچرخه سواری هستند، مزایای آن کاملاً آشکار خواهد بود، اما برای هرکسی که برای سوار شدن دوچرخه به دلیل نیاز دارد، لیستی از بزرگترین مزایا را مشاهده می کنید.

 وقتی نوبت به انتخاب یک سرگرمی جدید می رسد، مطمئناً گزینه های زیادی در جهان وجود دارد که بتوانید آنها را امتحان کنید، بنابراین در اینجا این  دلایلی است که چرا ما فکر می کنیم دوچرخه سواری بهترین است:

فواید دوچرخه سواری

1. دوچرخه سواری سلامت روانی را بهبود می بخشد

یک مطالعه توسط YMCA نشان داد که افرادی که دارای سبک زندگی فعال فیزیکی بودند، نمره تندرستی آن ها 32 درصد بیشتر از افراد غیرفعال بود.

راه های زیادی وجود دارد که ورزش می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند: آزادسازی اصلی آدرنالین و اندورفین و افزایش اعتماد به نفس ناشی از دستیابی به چیزهای جدید (مانند انجام ورزش یا نزدیک شدن به آن هدف) وجود دارد.

دوچرخه سواری ترکیبی از تمرینات بدنی با بیرون رفتن و کاوش در مناظر جدید است. می توانید به صورت انفرادی سوار شوید، به شما زمان می دهد تا نگرانی ها را برطرف کنید، یا می توانید با گروهی سوار شوید که دایره اجتماعی شما را گسترش می دهد.

Graeme Obree، دارنده سابق رکورد ساعت، در طول زندگی خود از افسردگی رنج می برد و به ما گفت: "پیاده شدن و سوار شدن به افراد مبتلا به افسردگی کمک می کند ... بدون دوچرخه سواری، من نمی دانم کجا خواهم بود."

2. با دوچرخه سواری سیستم ایمنی خود را تقویت کنید

این مورد به ویژه در طول همه گیری جهانی کووید -19 اهمیت دارد.

دکتر دیوید نیمن و همکارانش در دانشگاه ایالتی آپالاچی 1000 فرد بزرگسال را تا سن 85 سالگی مورد مطالعه قرار دادند. آن ها دریافتند که ورزش مزایای عظیمی بر سلامت دستگاه تنفسی فوقانی دارد، در نتیجه موارد سرماخوردگی را کاهش می دهد.

نیمان گفت: "مردم می توانند با انجام تمرینات هوازی در بیشتر روزهای هفته، حدود 40 درصد روزهای بیماری را از بین ببرند و در عین حال بسیاری از مزایای سلامتی دیگر مربوط به ورزش را دریافت کنند."

پروفسور تیم نوآکس، از ورزش و علوم ورزشی در دانشگاه کیپ تاون، آفریقای جنوبی، همچنین به ما می گوید که ورزش ملایم می تواند با افزایش تولید پروتئین های ضروری و بیدار شدن گلبول های سفید تنبل، سیستم ایمنی بدن ما را بهبود بخشد.

چرا دوچرخه را انتخاب کنیم؟ دوچرخه سواری به محل کار می تواند زمان رفت و آمد شما را کاهش دهد و شما را از محدوده اتوبوس ها و قطارهای حاوی میکروب رها کند.

یک اما وجود دارد. شواهد نشان می دهد که بلافاصله پس از ورزش شدید، مانند یک جلسه تمرین تناوبی، سیستم ایمنی بدن شما کاهش می یابد، اما جبران کافی مانند خوردن و خوابیدن خوب می تواند این را معکوس کند.

3. دوچرخه سواری باعث کاهش وزن می شود

معادله ساده، وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، این است که "کالری اضافی باید بیش از کالری موجود باشد". بنابراین برای کاهش وزن باید کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می کنید بسوزانید. دوچرخه سواری کالری می سوزاند: بین 400 تا 1000 در ساعت، بسته به شدت و وزن سوارکار.

البته عوامل دیگری نیز وجود دارد: میزان کالری مصرفی شما بر میزان سوخت گیری شما تأثیر می گذارد، همچنین کیفیت خواب شما و البته میزان زمانی که برای سوزاندن کالری صرف می کنید تحت تأثیر میزان لذت فعالیت انتخابی شما قرار می گیرد.

با فرض اینکه از دوچرخه سواری لذت می برید، کالری می سوزانید. و اگر خوب غذا می خورید، باید وزن خود را کاهش دهید.

دوچرخه سواری و کاهش وزن

4. دوچرخه سواری و ساخت عضله

عنصر مقاومتی دوچرخه سواری به این معنی است که فقط چربی نمی سوزاند، بلکه ماهیچه هایی نیز ایجاد می کند، به ویژه در ناحیه ساق پا، همسترینگ، چهار سر و ساق پا. ماهیچه ها از چربی لاغرتر هستند و افرادی که درصد عضلات بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند حتی در حالت کم تحرک.

5. بعد از دوچرخه سواری می توانید از صبحانه های دوم لذت ببرید

اگر تصمیم دارید با دوچرخه به محل کار خود بروید، یک بهانه عالی برای افزودن چند میان وعده بدون احساس گناه به روز خود دارید. از آنجا که نیم ساعت پیاده روی تا محل کار باید بین 200 تا 500 کالری بسوزاند، شما مجوز استفاده از صبحانه دوم را در میز خود دارید.

اگر در مورد چربی سوزی جدی هستید، می توانید صبح خود را ناشتا (بدون صبحانه) دوچرخه سوار شوید، اما این عمدتاً یک عادت است که مخصوص بیشترین مواد مغذی است.

6. دوچرخه سواران دارای سلامت  بهتر ریه هستند

ممکن است این نکته با عقل سلیم متناقض به نظر برسد، اما یک مطالعه اخیر نشان می دهد افرادی که دوچرخه سواری می کنند در مقایسه با افرادی که با ماشین سفر می کنند کمتر در معرض دودهای خطرناک هستند. در تحقیقی که توسط کمپین هوای سالم، کالج کینگز لندن و شورای کامدن انجام شد، آشکارسازهای آلودگی هوا بر روی راننده، کاربر اتوبوس ، عابر پیاده و دوچرخه سوار نصب شد که از مسیری شلوغ در مرکز لندن استفاده می کردند. نتایج نشان داد که راننده پنج برابر آلودگی بیشتری نسبت به دوچرخه سوار، و سه و نیم بیشتر از واکر و دو و نیم برابر بیشتر از کاربر اتوبوس تجربه کرده است.

7. دوچرخه سواری بیماری قلبی و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

سلامت قلب و امید به زندگی خود را با دوچرخه افزایش دهید

دوچرخه سواری ضربان قلب شما را بالا می برد و باعث گردش خون در بدن شما می شود و کالری می سوزاند و احتمال اضافه وزن شما را محدود می کند. در نتیجه، این ورزش در میان مجموعه ای از انواع تمرینات توصیه شده توسط NHS به عنوان راه های سالم برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های اصلی مانند بیماری های قلبی و سرطان است.

شواهد جدید در قالب یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه گلاسکو، در اوایل سال جاری ارائه شد. محققان بیش از 000 260، فرد را در طول 5 سال مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که دوچرخه سواری تا محل کار می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا سرطان را نصف کند.

8. دوچرخه سواری در زمان صرفه جویی می کند

دوچرخه برای صرفه جویی در وقت و پول

این سه تجربه را مقایسه کنید:

1- سوار ماشین شوید، در ترافیک بنشینید، برای ورود به پارکینگ صف بکشید، پارک کنید، هزینه پارک کنید، برسید

2- پیاده به ایستگاه اتوبوس بروید، منتظر اتوبوس باشید، از تاخیر اتوبوس شکایت کنید، سوار اتوبوس شوید (پرداخت کنید) ، تماشا کنید که چگونه شما را به خانه می رساند .

3- سوار دوچرخه شوید، ترافیک گذشته را فیلتر کنید، دوچرخه را قفل کنید، برسید

سفرهای کوتاه به میزان قابل توجهی به سطح آلودگی جهانی کمک می کند. سوار دوچرخه شوید و در بنزین یا پول نقد حمل و نقل عمومی و همچنین زمان صرفه جویی کنید.

9. دوچرخه سواری مهارت های جهت یابی را بهبود می بخشد

در دنیای اتومبیل و نقشه های گوگل، گاهی اوقات انگیزه چندانی برای تقویت حس جهت گیری طبیعی (هرچقدر هم که برتر یا غیر از این باشد) وجود ندارد.

مگر اینکه در یک رایانه دوچرخه سواری GPS با قابلیت نقشه برداری مانند Garmin 1000 سرمایه گذاری کرده باشید، پس از آن بیرون رفتن و کاوش در خطوط می تواند تمرینات ضروری برای قابلیت های نقشه برداری داخلی شما باشد و به شما (با تمرین) تصور بهتری از غرب نشان دهد.

10. دوچرخه سواری و خواب بهتر

احتمالاً این علمی نیست که خود را با دوچرخه خسته کنید، خواب شما را بهبود می بخشد، اما اکنون ثابت شده است، محققان دانشگاه جورجیا مردان و زنان 20 تا 85 ساله را در مدت 35 سال مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که کاهش تناسب اندام برای مردان 2 درصد و برای زنان 4 درصد منجر به مشکلات خواب می شود.

دکتر رودنی دیشمن یکی از نویسندگان اصلی بود و اظهار داشت: "شدیدترین افت تناسب اندام قلبی تنفسی بین 40 تا 60 سالگی اتفاق می افتد. این نیز زمانی است که مشکلات طول و کیفیت خواب افزایش می یابد."

به دنبال عللی که دانشمندان پیشنهاد کردند این می تواند کاهش اضطراب ناشی از ورزش باشد که توانایی خواب را افزایش می دهد. ورزش همچنین از افزایش وزن با افزایش سن محافظت می کند، که یکی دیگر از عوامل اختلال خواب است.

11. دوچرخه سواری قدرت مغز شما را افزایش می دهد

ورزش به طور مکرر با سلامت مغز مرتبط است  و کاهش تغییرات شناختی که می تواند ما را در معرض ابتلا به زوال عقل در آینده زندگی قرار دهد.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که در حین ورزش، جریان خون دوچرخه سواران در مغز 28 درصد و در مناطق خاصی تا 70 درصد افزایش می یابد. نه تنها این، بلکه بعد از ورزش، در برخی مناطق حتی بعد از ورزش نیز جریان خون 40 درصد افزایش یافت.

این مطالعه به این نتیجه رسید که ما باید 45-60 دقیقه دوچرخه سواری کنیم، در 75-85 درصد حداکثر "ذخیره ضربان قلب" (حداکثر ضربان قلب منهای ضربان قلب در حالت استراحت) چهار بار در هفته. البته هیچ چیز مانع سوار شدن بیشتر شما نمی شود.

12. دایره اجتماعی خود را از طریق دوچرخه سواری بزرگ کنید

دوچرخه سواری یک ورزش فوق العاده اجتماعی است. دوچرخه سواری عادی حول فرهنگ باشگاه دوچرخه سواری می چرخد.

فواید دوچرخه سواری

پیوستن به یک باشگاه یا گروه دوچرخه سواری یک راه عالی برای رشد حلقه اجتماعی شما است و اگر تازه وارد سوارکاری شده اید، احتمالاً تمام توصیه های مربوط به نگهداری و آموزش را که احتمالاً در آنجا به دنبال آن بوده اید پیدا خواهید کرد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...