پرورش گوشت مرغ در آزمایشگاه

در اولین نمایشگاه جهانی، قطعات مرغ پرورش یافته آزمایشگاهی به زودی در منوی سنگاپور قرار می گیرند

دانشمندان مواد غذایی با کشت سلول ها یاد گرفتند که در آزمایشگاه بدون کشتن حیوانات یا تکیه بر جنگل زدایی گوشت پرورش دهند.

با افزایش نگرانی ها در مورد پیامدهای زیست محیطی و اخلاقی تولید گوشت، دانشمندان مواد غذایی در تلاش هستند تا گزینه های پایدارتری را برای سیر کردن اشتهای جهان به گوشت ایجاد کنند. به گزارش رایان د. میلر برای USA Today، آژانس غذایی سنگاپور در اقدامی عظیم به جلو ، فروش "مرغ پرورده" را به عنوان عنصری برای ناگت مرغ تصویب کرد و این اولین گوشتی است که در آزمایشگاه پرورش یافته و مورد تأیید مقررات قرار گرفته است.

یک شرکت نوپا مستقر در ایالات متحده، شروع به پخش لقمه های مرغ آزمایشگاهی خود برای یک رستوران در سنگاپور می کند. اما اینها "گوشت تقلبی" نیستند که ممکن است از خواربارفروشی با آنها آشنا باشید.

محصولات گوشتی جایگزین مانند بوقلمون توفو، سوسیس جک فروت و همبرگر سبزیجات طوری طراحی شده اند که ظاهری شبیه به گوشت واقعی داشته باشند. اما مرغ پرورده گوشت واقعی است، فقط از مرغ ذبح نمی شود. دانشمندان، با بیوپسی سلول های ماهیچه ای جوجه های زنده را شروع می کنند و سپس نمونه ها را با مواد مغذی گیاهی در یک بیوراکتور 300 گالنی به نمونه ها می رسانند تا به رشد بافت کمک کند.

این یک لحظه تاریخی در سیستم غذایی است. ما هزاران سال است که گوشت می خوریم و هر بار که گوشت می خوریم، مجبور بوده ایم یک حیوان را بکشیم، تا به امروز.

دینا شانکر سال گذشته در بلومبرگ گزارش داد که در سال 2019، Eat شرکت  Justنشان داد که ساخت هر قطعه مرغ 50 دلار هزینه دارد. به گزارش تایمز ، اما این شرکت هزینه های تولید را از آن زمان کاهش داده است و در حال حاضر قیمت آن با مرغ با کیفیت بالا که می توان در یک رستوران سفارش داد برابر خواهد بود.

در حالی که جایگزین های گوشت گیاهی در بازار ایالات متحده شتاب گرفته است، گوشت آزمایشگاهی هنوز تأیید نشده است. او به گاردین می گوید که این امر باعث می شود ایالات متحده و سایر کشورها به رقابت در تولید گوشت بپردازند که "نیازی به کشتن یک حیوان یا سرنگونی یک درخت ندارد".

ممکن است تصویب در یک کشور تنها اولین قدم در راه گوشت های آزمایشگاهی به بشقاب ما باشد، اما کارشناسان می گویند این صنعت در سال های آینده گسترش خواهد یافت. در حال حاضر ، بیش از 12 شرکت در سراسر جهان در حال کار برای پرورش گوشت گاو ، مرغ و ماهی در آزمایشگاه ها هستند. آرادانا آراوندان و جان گدی برای رویترز گزارش می دهند که بانک سرمایه گذاری بارکلیز تخمین می زند که ارزش این صنعت تا قبل از پایان دهه، 140 میلیارد دلار است.

بروس فردریش، مدیر اجرایی موسسه غذای خوب، در بیانیه ای گفت: "سنگاپور دستکش را به زمین انداخته است و کشورهای دیگر باید آن را بردارند." "گوشت کشت شده پیشرفت بزرگی در تلاش های ما برای ایجاد یک منبع غذایی ایمن، ایمن و پایدار خواهد بود و سنگاپور در این مرحله پیشرو است."

پرورش گوشت در آزمایشگاه ها، فراتر از بی رحمی، برخی از پیامدهای زیست محیطی تولید انبوه گوشت را برطرف می کند. به گفته سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، گازهای گلخانه ای ناشی از دام تقریبا 15 درصد از کل انتشارات ناشی از انسان را شامل می شود. پرورش گوشت در آزمایشگاه ها به این معناست که جنگل ها نباید برای ایجاد زمینه هایی برای چرای گاوها، با خاک یکسان شوند، که نیروی محرکه ای برای جنگل زدایی در مناطقی مانند جنگل های بارانی آمازون است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...