رژیم یویو

چگونه رژیم غذایی یو یو بر سلامت شما تأثیر می گذارد

برای خیلی از ما اتفاق می افتد. وزن کم می کنید، وزن اضافه می کنید، وزن کم می کنید و بله، دوباره وزن اضافه می کنید. به این رژیم یو یو یا دوچرخه سواری وزن می گویند. این اتفاق زمانی می افتد که به دنبال رژیم های مد روز هستید یا حتی زمانی که به نظر می رسد تغییر شیوه زندگی در درازمدت باقی نمی ماند. بالا و پایین رفتن در مقیاس فقط ناامید کننده نیست ... همچنین می تواند بر سطح کلی سلامت شما تأثیر جدی بگذارد. چگونه؟ در اینجا برخی از روش هایی که رژیم یویو می تواند بر شما تأثیر بگذارد، آورده شده است.

بیشتر رژیم های یو یو وزن خود را پس می گیرند، اضافه وزن دوباره بر می گردد.

رژیم یویویی

آیا می دانید رژیم یویو در واقع برای شما بدتر از اضافه وزن مداوم است؟ یکی از دلایل این امر این است که بسیاری از افرادی که رژیم غذایی یویو می گیرند، تمام وزنی را که پس از مدتی از دست داده اند و سپس مقداری دیگر به دست می آورند. این می تواند به دلیل سطح استرس و حتی احساس شرم رخ دهد. بازگشت مجدد وزن می تواند باعث افسردگی شدید و احساس عدم کفایت شود. این امر به نوبه خود باعث می شود بسیاری از مردم به غذا روی آورند و پرخوری کنند. شروع مجدد چرخه یو یو چندان طول نمی کشد و بله، دوباره. این یک واقعیت تأسف بار است.

دلیل افزایش وزن معمولاً به این دلیل است که کاهش وزن در نتیجه تغییر در شیوه زندگی است که فقط کوتاه مدت جواب می دهد. همچنین ممکن است ناشی از رژیم غذایی عجیب و غریب، نوشیدن فقط اسموتی برای هفته ها و غیره باشد. آنها ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کنند، اما اینها راه حل های طولانی مدت نیستند.

رژیم یویو می تواند باعث مشکلات سلامت روان شود

فکر مداوم در مورد وزن خود و تلاش برای حفظ آن می تواند بر سلامت روانی شما تأثیر جدی بگذارد. در طول روز این است: اوه، من نمی توانم آن را بخورم. ای کاش می توانستم آن را بخورم. باورم نمی شود وزنم زیاد شده است دفعه بعد، بهتر می شود. من هرگز دوباره چاق نمی شوم! بله، رژیم غذایی یویو می تواند شما را مجبور کند با احساسات بالا، ناراحتی و حتی احساس نارضایتی از زندگی خود روبرو شوید. این بسیار غم انگیز است، اما همیشه اتفاق می افتد. وقتی این مسائل مربوط به سلامت عاطفی بدتر می شود، می تواند منجر به پرخوری شود ... که فقط مشکل را بیشتر می کند.

رژیم غذایی یو یو با مسائل جدی سلامت مرتبط بوده است

شما از روش های زیادی که رژیم یویو می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد شگفت زده خواهید شد. این بیماری با چندین مورد جدی پزشکی مرتبط بوده است. در حقیقت، محققان دریافتند زنانی که یو یو بیش از پنج بار در طول زندگی خود رژیم گرفتند، بیشتر در معرض بیماری های قلبی پس از یائسگی قرار داشتند. چرا این اتفاق می افتد؟ تصور می شود به دلیل سلول هایی است که رگ های خونی را پوشانده اند. به آنها سلول های اندوتلیال می گویند. هنگامی که افزایش و کاهش وزن بارها و بارها اتفاق می افتد، سلول ها آسیب می بینند. این می تواند خطر برخورد با مواردی مانند حمله قلبی و سکته را در آینده افزایش دهد. علاوه بر این، رژیم یویو می تواند متابولیسم شما را کند کرده، کلسترول را افزایش داده و سطح انرژی شما را کاهش دهد.

رژیم یویویی

رژیم یویو هیچ چیز خوبی ندارد. متأسفانه، این الگویی است که بسیاری از مردان و زنان در آن قرار می گیرند. برای جلوگیری از عواقب رژیم یویو، مهم است که شیوه زندگی واقع گرایانه ای را ایجاد کنید که مدت ها بعد از کاهش وزن حفظ شود.

یافته های مطالعه نشان می دهد رژیم غذایی یو یو با مرگ زودرس همراه است

به نظر می رسد کاهش وزن متابولیسم شما را مجدداً تقویت می کند بنابراین انرژی کمتری در هنگام استراحت و ورزش مصرف می کنید و احتمالاً منجر به افزایش وزن می شود.

شکی نیست که کاهش وزن در صورت اضافه وزن یا چاقی برای سلامتی شما مفید است. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، انجام این کار ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن کمک کند. اما شواهد جدید این ایده را تأیید می کند که بازگشت مکرر وزن، پدیده ای به نام دوچرخه سواری وزن یا "رژیم یویو" با طول عمر کوتاه تری همراه است.

رژیم یویویی

به مردم توصیه می شود که وزن ایده آل خود را حفظ کنند، و اگر تمایل به کاهش وزن دارند، باید سعی کنند که وزن بدن خود را از نوسان  دور نگه دارند.

دکتر روسلین می گوید: "پیام خانه باید این باشد که رژیم غذایی سالم ضروری است." تغییر برنامه غذایی سالم یک استراتژی است، اما نه انتخاب رژیم های کوتاه مدت تصادفی که سریع وزن کم می کنند و دائمی نیست. »



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...