هورمون هایی که باعث افزایش وزن می شنوند

تغییرات هورمونی ناشناخته می تواند بر افزایش وزن تأثیر بگذارد

آیا با افزایش وزن یا مشکل در کاهش وزن روبرو شده اید؟ آزمایش هورمون بزاق می تواند ناهنجاری های هورمونی را نشان دهد که می تواند با افزایش وزن یا مشکل در کاهش وزن شما مرتبط باشد. ممکن است به دلیل عدم تعادل هورمونی باشد. تغییرات هورمونی ناخواسته که بر میزان متابولیسم شما تأثیر می گذارد، در صورت عدم تشخیص بسیار ناامید کننده است. متابولیسم شما تحت تأثیر سطوح هورمونی و ترشح آنزیم، میزان استفاده از تغذیه روزانه شما است. هنگامی که هورمون های شما در تعادل مناسب باشند، به رشد بدن شما کمک می کنند. اما، حتی عدم تعادل های کوچک می تواند منجر به نتایج جدی و تغییر دهنده زندگی شود.

عدم تعادل هورمونی را به عنوان دلیل افزایش وزن نادیده نگیرید

عدم تعادل هورمونی دلیل افزایش وزن است که ممکن است نادیده گرفته شود. در حدود 45 سالگی، متابولیسم بدن شما شروع به سوزاندن کالری کمتر در روز می کند، که می تواند منجر به افزایش وزن در سال شود. درک عدم تعادل هورمونی که باعث کاهش وزن می شود می تواند به شما در برنامه ریزی برای مقابله با آنها کمک کند. غدد خاصی برای ایجاد و مدیریت ترشح هورمون های اصلی بدن با هم کار می کنند. هورمون ها با هم کار می کنند تا تعادل را در بدن شما ایجاد کنند، بنابراین وقتی عدم تعادل وجود دارد، کاهش وزن و حفظ آن دشوار می شود.

هورمون هایی که باعث افزایش وزن می شوند

آزمایش بزاق می تواند غلظت استروژن را بررسی کند

استروژن هورمونی است که مسئول ایجاد ویژگی های جنسی زنان مانند سینه و باسن است. سطح استروژن به طور طبیعی در دوران بلوغ و بارداری افزایش می یابد و پس از یائسگی کاهش می یابد و در مواقع مختلف زندگی شما عدم تعادل ایجاد می کند. بی اشتهایی می تواند باعث کاهش سطح استروژن شود زیرا زنان با چربی بدن کم ممکن است قادر به تولید مقادیر مناسب نباشند. غلبه بر استروژن، که از طریق آزمایش بزاق مشخص می شود، ممکن است تلاش های شما برای کاهش وزن را تضعیف کرده و کاهش وزن را دشوارتر کند.

کمبود استروژن در دوران یائسگی رخ می دهد

وظیفه اصلی تخمدان به عنوان غدد درون ریز، تولید هورمون زنانه استروژن است. ارتباطات جالبی بین آزادسازی استروژن و افزایش وزن، به ویژه در دوران یائسگی وجود دارد. در حالی که سطح استروژن در دوران یائسگی کاهش می یابد، اگر سطح پروژسترون شما سریعتر کاهش یابد، شما همچنان می توانید غلبه استروژن را تجربه کنید. آزمایش هورمون بزاق می تواند عدم تعادل هورمونی را کشف کرده و وجود غلظت استروژن را تشخیص دهد، که می تواند به افزایش وزن و چربی اضافی شکم کمک کند.

افزایش وزن با کاهش هورمون تستوسترون رایج است

تستوسترون به عنوان هورمون جنسی مردانه در نظر گرفته می شود، اما برای سلامت و تندرستی زنان نیز حیاتی است. این به تعادل استروژن، هورمون جنسی زن، و جلوگیری از مشکلات سلامتی مربوط به غلبه استروژن کمک می کند. به طور کلی، هم مردان و هم زنان با کاهش سطح تستوسترون وزن اضافه می کنند، اما مردان با تستوسترون آزاد پایین میزان بالاتری از بیماری عروق کرونر، افسردگی روانی و زوال عقل دارند. سطح تستوسترون سالم برای دستیابی و حفظ وزن سالم و مهمتر از همه، درصد چربی بدن سالم در مردان و زنان مهم است. به یاد داشته باشید، شما می توانید لاغر باشید اما از نظر متابولیکی ناسالم باشید.

تستوسترون پایین می تواند منجر به از دست دادن عضلات شود

میزان تستوسترون برای همه افراد زن یا مرد مهم است، افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند و آن را حفظ کنند، عضله افزایش دهند و عضلات را کاهش دهند و از سلامت جنسی خوبی برخوردار شوند. سطوح پایین هورمون های آندروژنی می تواند منجر به افزایش وزن و کاهش توده عضلانی شود که اغلب با چربی جایگزین می شود. اضافه وزن در مردان و زنان دارای سطح تستوسترون متغیر یا پایین وجود دارد. تحقیقات نشان می دهد که بیش از 90 درصد از زنان بالای 45 سال از تستوسترون پایین رنج می برند. این از دست دادن، که با افزایش سن ادامه می یابد، بر قدرت ذهنی، استقامت، ظاهر و اشتیاق مادام العمر و همچنین سلامتی و سلامتی شما تأثیر منفی می گذارد.

مکمل DHEA ممکن است به کاهش وزن کمک کند

محققان DHEA را یک هورمون طرفدار می دانند که به رشد بدن قوی، حفظ توده عضلانی و طول عمر بیشتر کمک می کند. از آنجا که سطح DHEA با افزایش سن کاهش می یابد و در سن 20 تا 30 سالگی به اوج خود می رسد، بسیاری از مردان و زنان مقدار ناچیزی از هورمون مهم موجود در سیستم خود را دارند. از طریق مکمل مناسب DHEA، تعادل هورمونی ممکن است به ترویج کاهش وزن و کاهش چاقی کمک کند، همچنین به مسائل پزشکی مانند لوپوس، نارسایی آدرنال، پوکی استخوان، افسردگی، کاهش مشکلات جسمی و روحی مربوط به سن، علائم یائسگی و کاهش آن و  میل جنسی در زنان  کمک کند.

DHEA نقش مهمی در عملکردهای متابولیک ایفا می کند

مردان و زنان به طور طبیعی DHEA را در بدن خود تولید می کنند. اعتقاد بر این است که این هورمون با ایفای نقش عمده در بیش از صد عملکرد متابولیک مختلف، کیفیت کلی زندگی را بهبود می بخشد. غدد فوق کلیوی بدن شما DHEA و هورمون استرس کورتیزول را برای کمک به مبارزه یا واکنش بدن در بدن تولید می کند. استرس مزمن منجر به تولید بیش از حد کورتیزول و آدرنالین می شود و غدد نمی توانند مقدار کافی DHEA تولید کنند. DHEA با سطوح متعادل فراتر از بهبود ترکیب بدن شما است، همچنین به بهبود تراکم استخوان، سلامت قلب کمک می کند، سطح کلسترول را کنترل می کند، با خستگی مبارزه می کند و تولید هورمون های مهم جنسی را بهبود می بخشد.

آزمایش بزاق برای نظارت بر هورمون های موجود

تعادل بسیار ظریفی از هورمون ها وجود دارد که بر کاهش وزن و افزایش وزن تأثیر می گذارد. آزمایش بزاق به شناسایی عدم تعادل در هورمونهای جنسی استروئیدی مانند استروژن، پروژسترون و تستوسترون و DHEA تولید شده توسط غدد فوق کلیوی کمک می کند. هنگامی که هورمون های شما در ترکیب مناسب کار می کنند، مدیریت وزن آسان تر است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...