غذاهایی که عملکرد مغز را تقویت می کنند

کدام غذاها می توانند ما را باهوش تر کرده و خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را کاهش دهند؟ متخصصین تغذیه، انواع مختلف غذا را برای بهبود عملکرد مغز توصیه می کند.

غذاهایی که عملکرد مغز را تقویت می کنند

همه چیز مربوط به امگا 3 است

اسیدهای چرب امگا 3 نه تنها از تیک شما محافظت می کنند، بلکه می توانند شما را باهوش تر نیز کنند. امگا 3 موجود در روغن دانه کتان، و همچنین اسید چرب امگا 3 دوکوزاهگزانوئیک (DHA) موجود در ماهی های چرب و سرد، ثابت شده است که در برابر آسیب سیناپس ها، که یادگیری و حافظه را مختل می کند، محافظت می کند. از آنجا که بدن تمام DHA مورد نیاز ما برای سلامتی را تولید نمی کند، آن را در غذای خود جستجو کنید.

امگا 3 ها شریان های مغز را سالم تر کرده و عملکرد حافظه را تقویت می کند. در یک مطالعه، افرادی که مکمل های امگا 3 مصرف کردند، در آزمایش حافظه اشتباهات کمتری نسبت به گروه کنترل که از مکمل ها استفاده نکردند، انجام دادند.

در حالی که می توانید از مکمل های روغن ماهی برای دریافت امگا 3 استفاده کنید، می توانید مواد مغذی را به روش قدیمی از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید.

بهترین منبع امگا 3 ماهی های چرب (ساردین، ماهی تن، ماهی آزاد، ماهی خال مخالی) است، اما می توانید این ماده مغذی فوق العاده را در گردو، آووکادو، دانه های چیا و روغن های دانه گیاهی مانند کتان، هسته انگور، کلزا پیدا کنید.

فرار به سمت رژیم غذایی ... مدیترانه

آیا کاری وجود دارد که رژیم مدیترانه ای نتواند انجام دهد؟ این به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین برنامه های غذایی برای سلامت کلی رتبه بندی می شود و مطالعات نشان داده است افرادی که به آن پایبند هستند 60 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

این رژیم بسیار قوی است. به طور مداوم از نظر سلامت قلب، سلامت کلی و همچنین عملکرد شناختی بهتر، حافظه و هوشیاری در صدر قرار می گیرد.

رژیم مدیترانه ای شامل ماهی، روغن های سالم، میوه ها و حبوبات است، بنابراین غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است که به حفظ عملکرد شناختی کمک می کند.

سبزیجات برگ دار را ذخیره کنید

نشان داده شده است که سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، کلم پیچ، کاهو و کلارد به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های دوستدار مغز مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها، تا 40 درصد کاهش روانی (عملکرد مغز) مربوط به سن را کاهش می دهند.

آنتی اکسیدان ها برای سلامت بهتر مغز

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان که عملکرد ذهنی شما را در بهترین حالت نگه می دارند عبارتند از:

بلوبری

گوجه فرنگی ها

پیازها

سیب هایی با پوست، سیب  به ویژه پوست آن، منبع اصلی کورستین است، یک آنتی اکسیدان که از سلول های مغز شما در برابر حملات رادیکال های آزاد محافظت می کند.

شما باید این غذاها را تا حد ممکن نزدیک به حالت طبیعی خود بخورید.

کربوهیدرات ها را در آغوش بگیرید

رژیم کم کربوهیدرات ممکن است در کوتاه مدت کمر شما را باریک کند، اما ممکن است شما را از نظر ذهنی تیزتر نکند.

غلات کامل منبع بسیار خوبی برای مغز هستند. به دنبال غلات تصفیه نشده باشید ، مانند:

برنج قهوه ای

Barely

Quinoa

ماکارونی یا نان گندم کامل

فواید کافئین برای سلامتی

خبر خوب، دوستداران قهوه و چای! مطالعات نشان داده است که کافئین موجود در قهوه ممکن است خطر زوال روانی شما را کاهش دهد. در یک مطالعه، افرادی که سه فنجان قهوه در روز می نوشیدند، 65 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل قرار داشتند.

به عنوان یک مزیت دیگر، اعتقاد بر این است که تئانین موجود در چای به فعال شدن مدار مغز مرتبط با محدوده توجه کمک می کند، بنابراین دفعه بعد که باید تمرکز کنید مقداری چای غیر شیرین میل کنید.

خوردن شیرینی را مهار کنید

تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس شما را مجبور می کند که کوکی ها و کیک را کنار بگذارید. مصرف مکرر شربت ذرت با فروکتوز بالا (نوعی قند) عملکرد مغز، یادگیری و حافظه را کند می کند. خبر خوب این است که با خوردن غذاهای غنی از امگا 3 می توانید با اثرات منفی قند مبارزه کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...