بهترین میوه های تابستانی برای کاهش وزن

7 میوه مفید برای کاهش وزن

تابستان مزایای زیادی دارد، یکی از آنها دسترسی به میوه های تازه است، که نه تنها یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانیم بخوریم، سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و همچنین فیبر است که مطالعات نشان می دهد می تواند به کاهش وزن، کاهش اشتها و کاهش وزن کمک کند. فشار خون، و افزایش ایمنی فیبر محلول میوه هنگام هضم شدن در آب حل می شود و ماده ای ژل مانند ایجاد می کند که سرعت جذب را در معده و دستگاه گوارش شما کند می کند و باعث می شود احساس سیری طولانی تری داشته باشید و قند خون را ثابت نگه دارید.

زنان باید حداقل 25 گرم فیبر در روز و مردان به 38 گرم فیبر داشته باشند.

علاوه بر فیبر، برخی میوه ها نیز به طور علمی ثابت کرده اند که التهاب را کاهش می دهند، که از چاقی و سایر بیماری های مهم جلوگیری می کند. مطالعات نشان می دهد افرادی که فیبر بیشتری مصرف می کنند BMI پایین تر، فشار خون سالم تر و مقاومت به انسولین کمتری دارند، بنابراین خوردن فیبر بیشتر به کاهش وزن طبیعی کمک می کند که بدون زحمت به نظر می رسد.

ما لیستی از هفت میوه طعم دهنده با مقادیر بالاترین فیبر را برای خوردن و تهیه شیرینی طبیعی آنها تهیه کرده ایم. برای بهره مندی از مزایای سلامتی، مصرف بیشتر مواد مغذی و ویتامین های ضروری و ترویج کاهش وزن طبیعی، هر یک از اینها را روزانه بخورید.

کیوی

کیوی اندازه کمر را کاهش می دهد، کیوی ممکن است فقط میوه مورد علاقه شما برای خوردن باشد. در یک مطالعه، محققان دریافتند که مصرف دو عدد کیوی در روز باعث افزایش ویتامین C و گلوکز ناشتا (کاهش قند خون) می شود. خوردن کیوی باعث کاهش چشمگیر فشار خون دیاستولیک و سیستولیک و همچنین کاهش چشمگیر دور کمر و نسبت دور کمر به باسن شد.

علاوه بر این، کیوی به دلیل اندازه کوچک خود ، مانند پشن فروت، فیبر شگفت انگیزی دارد. یک کیوی دارای 2.1 گرم فیبر است که برای میوه های گرمسیری به طور غیرمعمول زیاد است زیرا بیشتر آنها دارای آب بیشتری هستند.

کیوی میوه مناسب برای کاهش وزن

آووکادو

آووکادو شهرت بدی دارد: بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که محتوای چربی زیاد آنها را چاق می کند، اما دقیقاً عکس آن صادق است. آووکادو در واقع به کاهش اشتها برای حداقل پنج ساعت پس از خوردن آن کمک می کند.

یک مطالعه اخیر در موسسه ملی سلامت نشان داد که آووکادو بعد از مصرف شما را برای شش ساعت سیر نگه می دارد. محققان این سرکوب گرسنگی را به ترکیب کامل چربی و فیبر در کل میوه نسبت دادند (بله آووکادو از اعضای خانواده میوه ها هستند) و این مطالعه به این نتیجه رسید که افرادی که روزانه آووکادو می خورند کالری کمتری در طول روز دریافت می کنند ، که ممکن است منجر به در کاهش وزن برای به دست آوردن بهترین نتیجه، سعی کنید آووکادو را صبح بخورید، احساس سیری کنید و از خوردن میان وعده اجتناب کنید.

آووکادو همچنین دارای فیبر بالایی است، که ممکن است یکی از دلایلی باشد که به ما کمک می کند تا مدت بیشتری سیر بمانیم (چربی همچنین باعث احساس سیری در ما می شود). یک آووکادو 3.5 اونسی دارای 7 گرم فیبر غذایی یا 27 درصد از مقدار توصیه شده روزانه شما (که برای زنان حداقل 25 گرم برای مردان 38 گرم است) است.

بهترین میوه تابستانی برای کاهش وزن

گواوا

وقتی که در مناطق گرمسیری هستید یا این میوه عجیب و غریب را در خواربارفروشی می بینید، آن را امتحان کنید. گوآوا، برای افراد ناآگاه، طعمی مانند یک توت فرنگی و یک گلابی دارد، با شیرینی ظریف و طعم تند. گواوا دارای مزایای بیشماری برای سلامتی است، از جمله کاهش فشار خون و کلسترول، و به نظر می رسد باعث کاهش وزن می شود.

تأثیر مکمل میوه گواوا رسیده را بر قند و چربی خون در افراد سالم مطالعه شده است. محققان دریافتند که "مکمل میوه رسیده گواوا با پوست آن، BMI و فشار خون را کاهش می دهد." نتیجه این مطالعه: "میوه گواوا بدون پوست در کاهش قند خون و کلسترول تام سرم، تری گلیسیرید و LDL موثرتر است. سطح HDL [نوع خوب کلسترول] را نیز افزایش می دهد."

بهترین میوه تابستانی برای کاهش وزن

پاپایا

پاپایا یکی از معدود میوه های گرمسیری است که فیبر بالایی دارد، در کل 3 گرم در هر میوه کوچک.

 رژیم های غذایی سرشار از فیبر با کاهش وزن ارتباط دارند زیرا کالری به طور پیوسته در جریان خون آزاد می شود و قند خون را پایین نگه می دارد، بنابراین چربی ذخیره نمی کنید، اما در عوض انرژی را در چند ساعت آینده می سوزانید.

همچنین بر اساس یک مطالعه، ثابت شده است که پاپایا "وزن بافت چربی" را که چربی شکم است کاهش می دهد و همچنین با کاهش سطح استرس در خود چربی، ذخیره چربی را کاهش می دهد. طبق تحقیقی دیگر، هنگامی که بدن در حال کاهش وزن است، "ذخیره انرژی از چربی ها جمع شده و چربی ها کوچکتر می شوند". هیپرتروفی چربی با "افزایش استرس، کاهش انعطاف پذیری متابولیک و دیابت سیستمیک" همراه است، نویسندگان مطالعه توضیح می دهند، بنابراین به نظر می رسد وقتی ما پاپایا می خوریم این علائم را کاهش می دهد ، که ممکن است منجر به کاهش وزن شود.

بهترین میوه تابستانی برای کاهش وزن

پشن فروت

میوه بومی آمریکای جنوبی، ممکن است کمی بزرگتر از یک توپ گلف باشد اما در مورد فیبر ، با 1.9 گرم در هر قطعه بسیار قوی است. یک مطالعه نشان داد که فیبر نامحلول دانه ها به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید در آزمایش کمک می کند. اگر بیش از سه میوه شور در یک وعده مصرف کنید، میوه فیبر خود را به یک چهارم نیاز روزانه خود می رسانید.

مطالعه ای روی موش های دیابتی که روزانه 30 روز از پشن فروت استفاده می کردند، نشان داد که این آب میوه سطح کلسترول کل، تری گلیسیرید و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

خوردن پشن فروت می تواند به ما در کاهش وزن کمک کند زیرا در آزمایشگاه همان مطالعه نشان داد که  این میوه سطح تری گلیسیرید حیوانات را کاهش می دهد و خوردن دانه ها کلسترول کل آنها، کلسترول کبد را کاهش می دهد. همین محققان همچنین 13 کاروتنوئید موجود در پشن فروت را که فعالیت های ضد چاقی، ضد دیابت و ضد سرطان را ترویج می کنند، شناسایی کردند.

بهترین میوه تابستانی برای کاهش وزن

گریپ فروت

میوه صورتی به دلیل داشتن فیبر بالا و کالری کمی شناخته شده است. یک گریپ فروت حاوی 4 گرم فیبر محلول در هر 102 کالری است. در تابستان، اگر صبح خود را با یک گریپ فروت شروع می کنید، آن را با یک اسموتی پر از فیبر ترکیب کنید و بیش از نصف راه برای رسیدن به مقدار توصیه شده روزانه برای مردان و زنان، با کالری بسیار کم، در پیش خواهید داشت. با این حال، توجه داشته باشید که وقتی آب گریپ فروت یا هر میوه و سبزیجات دیگری را می خورید، از مزایای فیبر استفاده نخواهید کرد زیرا تفاله آن حاوی فیبر است.

علاوه بر فیبر، نشان داده شده است که گریپ فروت به رژیم غذایی کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهد. محققان یک مطالعه کارآزمایی تصادفی روی 91 بیمار چاق انجام دادند که خوردن گریپ فروت قند خون و انسولین را در کنترل نگه می داشت. گریپ فروت خواران در مقایسه با گروه دارونما دارویی "کاهش قابل توجهی در سطح انسولین دو ساعت بعد از گلوکز" را نشان می دهند. این مطالعه نشان داد که خوردن فقط نیمی از گریپ فروت تازه قبل از غذا با کاهش وزن قابل توجهی همراه است. این اثر زمانی که به مردم آب گریپ فروت داده شد نیز مشاهده شد، اما کاهش وزن در بین افرادی که از این میوه استفاده کردند بیشتر بود.

بهترین میوه تابستانی برای کاهش وزن

کومکوات

بر خلاف اکثر میوه ها، کومکوات ها باید با پوست خورده شوند، جایی که تمام فیبر و مواد مغذی در آن قرار دارد. این میوه های کوچک ممکن است شبیه پرتقال های ریز باشند اما کاملاً بی ربط هستند. در پنج کامکوات کامل هفت گرم فیبر وجود دارد که برای چنین میوه کوچکی مقدار حیرت انگیزی است. خوردن 16 کومکوات برای تامین مقدار توصیه شده فیبر روزانه برای زنان (25 گرم) کافی است. وقتی به دنبال یک میان وعده سالم و کم کالری هستید که شما را سیر کند، کومکوات را امتحان کنید.

بهترین میوه تابستانی برای کاهش وزن

کومکوات علاوه بر فیبر، حاوی روغن قدرتمندی به نام لیمونن است که می توان از پوست آن استخراج کرد و برای اهداف ضد التهابی استفاده کرد. روغن لیمونن به قدری قدرتمند است که طبق مطالعه ای که در کتابخانه ملی پزشکی منتشر شده است، به نظر می رسد خطر چاقی و سایر بیماری های مزمن را کاهش می دهد. طبق همان مطالعه، این دارو به عنوان یک داروی ضد سرطان به عنوان یک پایه بالقوه مورد مطالعه قرار گرفته است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...