20 نوع برتر پنیر از کشورهای مختلف! (قسمت دوم)

همه انواع پنیر دارای ویژگی های مختلفی مانند طعم، رنگ، عطر، طعم، بافت، نرمی، محتوای قالب، سوراخ ها و همچنین عمر پوسته هستند. اگر شما عاشق پنیر هستید و در برابر افزودن آن به غذای خود مقاومت می کنید، در اینجا چند نوع پنیر وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید.

ادامه از پست قبلی:

16. گورگونزولا (Gorgonzola) ، ایتالیا

گورگونزولا یک پنیر آبی است که از شیر گاو تهیه می شود. طعم دلپذیری دارد. سطح پنیر نرم و ترد است و مزه آن شور است.  رسیدن آن  حدود 4 ماه طول می کشد و بافت غنی و خامه ای حاصل می شود. پنیر در بیشتر غذاهای ایتالیایی استفاده می شود. گورگونزولا در مقایسه با سایر پنیرهای آبی طعم ملایم تری دارد.

کشور مبدا پنیر: منشاء پنیر ایتالیا است.

این پنیر با ریزوتو ، پاستا یا پیتزا خورده می شود.

Gorgonzola

17. روبیولا پی مونته (Robiola piemonte)، ایتالیا

این پنیر یکی از لوکس ترین پنیرها است. از مخلوط شیر گوسفند، گاو و بز تهیه می شود. دارای بافت نرم و کرمی است. این  پنیر دانه ریز است و می توان آن را به راحتی جدا کرد. پس از رسیدن پنیر، به آرامی رنگ می گیرد و طعم آن شیرین می شود. وقتی پنیر با شیر خام تهیه شود طعم غنی تری پیدا می کند.

کشور مبدا پنیر: منشاء پنیر ایتالیا است.

این پنیر به عنوان پنیر رومیزی با نمک و فلفل یا با بهترین شراب ایتالیایی خورده می شود.

Robiola Piemonte

18. ماسکارپونه (Mascarpone)، ایتالیا

ماسکارپونه به نظر خامه پنیر غلیظ است که با شیر گاو تهیه می شود. اسیدی است زیرا از آهک یا سرکه هنگام تهیه آن استفاده می شود. حاوی چربی زیاد است که مربوط به چربی خامه است. پس از آماده شدن باید خیلی زود مورد استفاده قرار گیرد در غیر این صورت به راحتی خراب می شود.

کشور مبدا پنیر: منشاء پنیر ایتالیا است.

می توان آن را با چیزکیک تازه، کاپ کیک، کلوچه و میوه های تازه میل کرد.

Mascarpone

19. پروولون (Provolone)، ایتالیا

این پنیر یک پنیر با شیر گاو، نیمه سخت است. بافت صاف و طعم ملایم دودی دارد که هنگام ذوب شدن آن را شدید می کند. رسیدن پنیر حدود 3 ماه طول می کشد. این پنیر را باید برای همه دوستداران پنیر امتحان کرد.

کشور مبدا پنیر: منشاء پنیر ایتالیا است.

این پنیر با سالاد، ماکارونی، ساندویچ، نان بهترین ترکیب را دارد.

Provolone

20. آسیاگو (Asiago)، ایتالیا

پنیر آسیاگو با شیر گاو تهیه می شود. این پنیر فقط در ایتالیا تهیه می شود و  نه هیچ جای دیگر. وقتی تازه درست می شود بسیار نرم است و در زمان رسیدن از هم می پاشد. رنگ پوست نیز ممکن است متفاوت باشد، برخی خاکستری مایل به قهوه ای هستند، در حالی که برخی دیگر رنگ کاه را به خود می گیرند. آسیاگو حدود 48 درصد چربی در خود دارد. بافت پنیر با افزایش سن تغییر می کند.

منشاء پنیر: پنیر از منطقه آسیاگو در ایتالیا سرچشمه گرفته است.

این پنیر با سالاد، ماکارونی، ریزوتو و ساندویچ بهتر ترکیب می شود.

Asiago



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...