20 نوع برتر پنیر از کشورهای مختلف!

همه انواع پنیر دارای ویژگی های مختلفی مانند طعم، رنگ، عطر، طعم، بافت، نرمی، محتوای قالب، سوراخ ها و همچنین عمر پوسته هستند. اگر شما عاشق پنیر هستید و در برابر افزودن آن به غذای خود مقاومت می کنید، در اینجا چند نوع پنیر وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید.

1. تالجیو (Taleggio) ، ایتالیا

یک پنیر پوست نیمه نرم شسته شده است. در مزارع کوهستانی و دره ها ساخته می شود. پنیر با شیر گاو تهیه می شود و از پنج قالب مختلف استفاده می کند که برای ایجاد رنگ قرمز استفاده می شود که آن را متفاوت و منحصر به فرد می کند. پنیر حدود 40 روز از روز تولید ماندگاری دارد. رنگ آن زرد کم رنگ با طعم شور و تند است.

کشور مبدا پنیر: منشاء پنیر ایتالیا است. این یکی از قدیمی ترین انواع پنیر است که در پاییز و زمستان تولید می شود.

می توانید این پنیر را با ترکیب خردل یا عسل بخورید. پنیر را می توان بعد از ذوب شدن در ماکارونی، بروشکتا و ریزوتو نیز استفاده کرد.

( Taleggio

2. کوتیا (Cotija) ، مکزیک

Cotija از شیر گاو تهیه می شود و یک پنیر سخت است. طعم پنیر شور، طعم دار و مشابه پنیر پارمسان است. بافتش ترد است. تهیه آن آسان و سریع است. وقتی پنیر تازه ساخته می شود، نقص هایی  دارد، اما بعداً برای مدت طولانی تری نگهداری می شود، بافت سختی پیدا می کند.

کشور مبداء پنیر: پنیر چند دهه پیش از مکزیک سرچشمه گرفته است. نام Cotija از شهر cotija ، michoacan گرفته شده است زیرا پنیر برای اولین بار در آنجا معرفی شد.

می توانید پنیر را بخورید تا طعم هر غذای مکزیکی را که درست می کنید افزایش دهد. می توانید از پنیر در پاستا یا مرغ کبابی یا ذرت استفاده کنید.

Cotija

3. روکفورت (Roquefort) ، فرانسه

پنیر روکفورت از شیر گوسفند تهیه می شود. این پنیر یکی از شناخته شده ترین پنیرهای آبی جهان است. پنیر از زمان تهیه حدود 5 ماه ماندگاری دارد. پنیر سفید، تند، ترد و دارای قالب آبی است. این پنیر به دلیل غنی بودن و طعم های چند لایه اش مشهور است.

کشور مبداء پنیر: منشاء پنیر از جنوب فرانسه بوده است.

می توانید این پنیر را با سس گوشت بخورید، با طعم دادن به سالاد کبابی برای افزودن طعم طعم.

Roquefort

4. موتزارلا (Mozzarella)، ایتالیا

همه ما به خوبی از پنیر موزارلا آگاهی داریم. پنیر از شیر بوفالو تهیه شده است. پنیر با طعم شیری ظریف است، صاف و دارای بافت الاستیک است و می توان از آن برای تهیه هر غذایی تازه استفاده کرد. از این پنیر در تهیه پیتزا به ویژه در ایتالیا بیشتر استفاده می شود. می توان آن را از روزی که ساخته شده است به مدت یک هفته نگهداری کرد.

کشور مبدا پنیر: منشاء پنیر ایتالیا است.

 از این پنیر برای تهیه ماکارونی و پیتزا استفاده می شود. همچنین می توان آن را در کنار سالاد سبزیجات استفاده کرد.

Mozzarella

5. فتا (Feta)، یونان

پنیر فتا نوعی پنیر سفید است که از شیر گوسفند و بز تهیه می شود. پنیر پس از گذشت تقریباً 2 ماه تقریباً می رسد. پنیر از نظر بافت ترد است. پنیر دارای طعم تند، غنی و شور است. طعم کره ای دارد. می توان آن را تازه سرو کرد یا با غذاهای مختلف نیز پخت.

کشور مبدا پنیر: پنیر از یونان تهیه شده است.

از این پنیر در سالادهای یونانی استفاده می شود یا می توان آن را با روغن زیتون میل کرد.

Feta

6. چدار (Cheedar)، انگلستان

 این پنیر در کشورهای مختلف بسیار محبوب است. پنیر نیمه سخت است و از شیر گاو تهیه می شود. پنیر می تواند سفید یا زرد باشد. بسته به دما و شرایط آب و هوایی یک منطقه،رسیدن پنیر ممکن است 9-24 ماه طول بکشد. در لحظه خوردن پنیر در دهان شما ذوب می شود.

کشور مبداء پنیر: منشاء پنیر انگلستان است. امروزه پنیر در چندین کشور تهیه می شود.

این پنیر را می توانید با میوه های تازه مانند سیب، آجیل و عسل بخورید یا می توانید آنها را با غذاهای گوشتی میل کنید.

Cheedar

7. گودا (Gouda)، هلند

گودا یکی از عجیب ترین پنیرهای هلندی در جهان است. پنیر خامه ای و دارای بافت صاف است. رنگ پنیر زرد ملایم است. با شیر گاو تهیه می شود. پنیر به قدری مورد استفاده قرار می گیرد که بیشتر از پنیر در سراسر جهان استفاده می شود.  طعم کره ای و شیرین دارد.

کشور مبدا پنیر: پنیر از کشور هلند تهیه شده است.

این پنیر را می توانید با ساندویچ، غذاهای گیاهی، میل کنید.

Gouda

8. پارمیجیانو-ریجینانو (Parmigiano-Reggiano)، ایتالیا

 این پنیر همچنین به عنوان پارمزان شناخته می شود، این پنیر، پنیری است که بیش تر از سایر پنیرها در جهان ترجیح داده شده است. پنیر از شیر گاو با الهام از پنیر ایتالیایی تهیه شده است. رنگ آنها زرد کم رنگ است. دوره رسیدن حدود دو سال طول می کشد و در مناطق محدود در ایتالیا تهیه می شود. بنابراین پنیر بسیار گران است. این پنیر کالری کمی دارد و کلسیم بالایی دارد که باعث می شود بدون احساس گناه غذا بخورید.

کشور مبدا پنیر: منشاء پنیر ایتالیا است.

این پنیر را می توانید با اسپاگتی، پیتزا و سالاد سزار میل کنید.

Parmigiano-Reggiano

9. کاممبرت (Camembert)، فرانسه

کامبرت از شیر گاو تهیه می شود. این یک نوع کمیاب پنیر است. مرطوب ، کرمی و دارای بافت نرم است. از آنجا که بسیاری روش تهیه پنیر را نمی دانند، بنابراین تولید کنندگان بسیار کمی از پنیر وجود دارد. پنیر هرچه دوره رسیدنش بیشتر  می شود طعم بهتری دارد. طعم کره ای دارد.

کشور مبداء پنیر: پنیر از نرماندی فرانسه منشاء گرفته است.

این پنیر را می توانید با نان ترد، کراکر و نان باگت میل کنید.

Camembert

10. مانشگو (Manchego)، اسپانیا

مانچگو از شیر گوسفند تهیه می شود. رسیدن حدود یک سال طول می کشد. پنیر تازه ساخته شده طعم میوه ای و شیرینی دارد. رنگ زرد عاجی دارد. در سال 2014، پنیر به عنوان بهترین پنیر جهان شناخته شد زیرا طعم غنی دارد.

کشور مبدا پنیر: منشاء پنیر اسپانیا است.

این پنیر را می توانید با زیتون، گوجه فرنگی خشک، نان ترد و میل کنید.

 Manchego

11. امنتال (Emmental)، سوئیس

پنیر ایمنتال نیز یک پنیر سوئیسی است. رنگ آن زرد و نیمه سخت است. طعم دلپذیر و چرب و شیرین دارد. پس از تخمیر پنیر، سوراخ های زیادی در آن وجود دارد. تهیه آن دشوار است.

کشور مبداء پنیر: پنیر از سوئیس در سال 1542 تولید شد

این پنیر عمدتا با فوندو خورده می شود. همچنین می توانید آن را با ساندویچ، میل کنید و می توانید از آن به همراه میوه و آجیل استفاده کنید.

Emmental

12. مونتری جک (Monterey Jack)، ایالات متحده آمریکا

پنیر جک مونتری شباهت زیادی به پنیر چدار دارد. این پنیر نیمه سخت است و با شیر گاو تهیه می شود. رطوبت بالایی دارد و به راحتی در دهان ذوب می شود. پنیر را راهبان ساکن مونتری تهیه می کنند. پنیر سفید نیمه سخت شیرین ترین طعم آن است. مقدار زیادی کلسیم در آن وجود دارد بنابراین برای سلامتی مفید است. رسیدن آن زیاد طول نمی کشد.

منشاء پنیر: پنیر از کالیفرنیا، ایالات متحده تهیه شده است.

این پنیر با کراکر، ماکارونی خورده می شود یا به عنوان چاشنی سس و سوپ استفاده می شود.

Monterey

13. Pecorino Toscano، ایتالیا

پنیر Pecorino Toscano یا Toscanello از شیر گوسفند تهیه می شود. طعم آن شیرین و فندقی است. می توان آن را نرم و تازه فروخت. این پنیر یکی از رایج ترین و محبوب ترین پنیرها در ایتالیا است. این یکی از پنیرهای برتر صادر شده به ایالات متحده است. پنیر نیمه سخت، سفید یا زرد ملایم است.

کشور مبداء پنیر: پنیر از توسکانی ایتالیا در سال 1996 توسط کشاورزان محلی در توسکانی تهیه شد.

 این پنیر با میوه های شیرین مانند سیب یا عسل و مربا استفاده می شود.

Pecorino Toscano

14. شوور (Chèvre)، فرانسه

شورور از شیر بز تهیه می شود. سالم است و دارای مقادیر زیادی پتاسیم و ویتامین با محتوای چربی کم در آن است. پنیر بز را می توان با سبک های مختلف مانند پنیر تازه نرم تا پنیر سخت تهیه کرد. طعم خاکی آن باعث محبوبیت بسیار آن در شهرستانها شده است.

کشور مبداء پنیر: پنیر از فرانسه تهیه شده است.

این پنیر را با نان تست یا شیرینی نرم مخورند ، می توانید آن را به روی کراکر بمالید.

Chèvre

15. Fontina d’Aosta، ایتالیا

این یک پنیر  غیر پاستوریزه است که با شیر گاو تهیه می شود. رنگ پنیر زرد کم رنگ است اما با گذشت زمان به رنگ نارنجی- قهوه ای در می آید. بسته به دوره پنیر می توان  بافت و طعم آن را تغییر داد. به طور کلی طعم خامه ای غنی دارد که با افزایش رسیدن مفیدتر می شود.

منشاء پنیر: پنیر از دره آستا در ایتالیا در قرن 12 منشا گرفته است.

 این پنیر با کیک، دسر، زیتون، میوه و شراب خورده می شود.

Fontina d’Aosta

ادامه در پست بعدی...



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...