مایکروسافت قصد دارد گوگل و فیس بوک را در اروپا از بین ببرد.

یک قانون پیشنهادی استرالیا باعث فرار گوگل و فیس بوک از  آنجا شد و مایکروسافت می خواهد این اتفاق در اروپا نیز رخ دهد.

این داستان از زمانی شروع شد که دولت استرالیا قانون جدیدی را پیشنهاد کرد که به طور خاص فیس بوک و گوگل را هدف قرار داده بود. دولت استرالیا گفت که معتقد است هر دو غول فناوری بدون پرداخت هزینه از محتوای رسانه های خبری استفاده می کنند.

آیا تا به حال تکه هایی از اخبار را دیده اید که گوگل و فیس بوک به کاربران خود نشان می دهند تا آنها را به روز نگه دارند؟ این ها مستقیماً از وب سایت های خبری برداشته می شوند و دولت استرالیا مدعی شد که این شیوه به این معنی است که مردم زحمت بازدید از وب سایت خبری را به خود نمی دهند؛ بنابراین، مانع از کسب درآمد وب سایت های خبری می گردد.

به این ترتیب، دولت قانون جدیدی را وضع کرد که به این معنی است که گوگل و فیس بوک برای هربار که یک قطعه خبری را نمایش می دهند، باید به وب سایت منبع هزینه ای پرداخت کنند. فیس بوک در واکنش به این قانون پوشش خبری خود را در استرالیا حذف کرد.

بینگ

با این حال، گوگل مبارزه کرد، استدلال می کرد که تکه های خبری مردم را ترغیب می کند تا برای خواندن بیش تر روی آن کلیک کنند، بنابراین ترافیک بیش تری را به وب سایت خبری روانه می کند. همچنین گفته شد که چنین قانونی در بلند مدت بسیار گران خواهد بود.

به این ترتیب، گوگل تهدید کرد که در صورت تصویب قانون، خود را از استرالیا خارج می کند. این احتمالاً یک تاکتیک ترسناک بود، زیرا 95 درصد از کاربران وب استرالیایی از گوگل استفاده می کنند. با این حال، در واقع در را برای رقیب خود، مایکروسافت باز کرد.

جستجوی مایکروسافت برای اخبار پولی در اروپا

 وقتی مایکروسافت از این ماجرا خبردار شد، برای نجات استرالیا از گوگل وارد عمل شد. نه تنهااعلام کرد که موتور جستجوی خود، بینگ(Bing)، آماده پر کردن خلأ گوگل است، بلکه از قوانین خبری استرالیا نیز به طور کامل حمایت می کند. مسلم است که قانون اخبار اصلاً متوجه مایکروسافت نبوده است. اما اگر چنین بود شرکت اعلام کرد که به آنها پایبند است.

با این حال، مایکروسافت در اینجا متوقف نمی شود. این شرکت احتمالاً متوجه شده است که هر کجا که این قانون پیش برود، فشار بر گوگل برای کاهش یا خروج را به همراه خواهد داشت. این خبر خوبی برای بینگ است، که تلاش می کند با محبوبیت غول موتورهای جستجو همگام شود.

بینگ

طبق گزارش US News مایکروسافت قصد دارد کشورهای اتحادیه اروپا را نیز به تصویب این قانون جدید تشویق کند. به این ترتیب، این می تواند آغاز یک زمان جالب برای مایکروسافت باشد زیرا قصد دارد برخی از بزرگترین شرکت های فناوری در جهان را عقب بکشد.

وقتی گوگل و فیس بوک تهدید به خروج از استرالیا کردند، احتمالاً امیدوار بودند که این امر باعث عقب نشینی قانونگذار شود. با این حال، به نظر می رسد رقابت در حال حاضر مشتاق است که پای این دو غول فناوری را به آتش بکشد و آنها را مجبور کند یا با قوانین بازی کنند یا حتی کشورهای بیش تری را ترک کنند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...