اسموتی میوه ای

چگونه می توان اسموتی میوه ای ساخت

این دستور العمل اساسی به شما آموزش می دهد که چگونه با استفاده از مواد تازه و یخ زده، اسموتی میوه ای درست کنید! هنگامی که این فرمول ساده را آموختید، می توانید آن را با میوه ها و انواع توت های گرمسیری مخلوط کنید، سبزیجاتی مانند اسفناج یا کلم پیچ را به آن اضافه کنید و حتی آنها را گیاهی و بدون لبنیات  استفاده کنید. و بهترین قسمت؟ فقط چند ماده ساده و کمتر از 5 دقیقه برای تهیه بهترین اسموتی خانگی لازم است!

دستور تهیه میوه یخ زده

میوه های یخ زده را همیشه می توانید در فریزر ذخیره کنید.

وقتی آن لحظه فرا می رسد و ما به معنای واقعی کلمه هیچ چیز دیگری نداریم، یک اسموتی میوه یخ زده همیشه می تواند روز شما را نجات دهد.

حتی مهم نیست که من با چه میوه های تازه یا یخ زده کار می کنم. همه آنها را می توان به یک اسموتی خامه ای و خوشمزه تبدیل کرد.

یعنی اگر این فرمول اساسی را در دست دارید.

علاوه بر این راهنمای ساده، چند دستور العمل پیدا خواهید کرد که می توانید با آنها شروع کنید - و سپس همه آجیل ها، دانه ها، شیرها، آب میوه ها، ماست ها و پودرهای پروتئینی را که دلتان می خواهد اضافه کنید.

زیرا پس از اتمام خواندن این پست، دیگر هرگز به دستورالعمل نیاز نخواهید داشت. خوب، حداقل در مورد تهیه اسموتی های میوه ای یخ زده باور نکردنی!

اسموتی میوه ای

فرمول اصلی Smoothie

یک دستور بسیار ساده و اساسی وجود دارد که می توانید هنگام تهیه اسموتی میوه ای در خانه از آن به عنوان راهنما استفاده کنید. در اینجا مواد مورد نیاز و مقادیر توصیه شده تهیه 453 گرم اسموتی به شرح زیر است:

2 فنجان میوه یخ زده.

1 فنجان میوه تازه.

½ فنجان مایع

¼ فنجان ماست.

1-2 قاشق غذاخوری شیرین کننده

افزودنی ها، اختیاری

حالا که فرمول اساسی را در اختیار دارید، بیایید با جزئیات بیشتر به هر یک از اجزای یک اسموتی کامل بپردازیم.

میوه یخ زده

 ضروری است که به اندازه کافی از میوه یخ زده در اسموتی خود استفاده کنید تا کاملا کرمی شود.  در نهایت با نوشیدنی مایع بیشتری به جای استفاده از  قوام  دهنده غلیظ مخلوط کنید.

شما می توانید میوه های منجمد شده را از خواربارفروشی خود خریداری کنید، شما می توانید میوه های تازه ای را که به قطعات کوچک برش زده و فریز کنید. در صورت استفاده از میوه های تازه که منجمد شده اند، اطمینان حاصل کنید که حداقل 4-5 ساعت در فریزر بوده تا از یخ زدن کامل آن مطمئن شوید.

میوه تازه

استفاده از مخلوطی از میوه های تازه و یخ زده در اسموتی، راز کوچکی است. بسیاری از دستور العمل ها در وب سایت های دیگر از تمام میوه یخ زده استفاده می کنند. اما آیا می دانید چه اتفاقی می افتد؟ در نهایت شما باید یک دسته شیر یا مایع دیگر به آن اضافه کنید تا مخلوط شود.

بنابراین، در عوض، استفاده از ترکیبی از میوه های تازه و یخ زده به شما قوام مناسبی می دهد و در عین حال میوه ای ترین طعم را نیز بسته بندی می کند!

به طور معمول، 1 موز متوسط ​​تقریباً همان چیزی است که برای جزء میوه تازه به آن نیاز دارید.

نکته : اگر تصادفاً میوه تازه ای در دست ندارید، همیشه می توانید 1 فنجان میوه یخ زده را از فریزر خارج کرده و بگذارید حداقل 30 دقیقه آب شود. این به شما مقدار کافی نرم شده می دهد تا با آن کار کنید تا مخلوط کن شما در مخلوط کردن مواد مشکلی نداشته باشد

نکته : درست قبل از تهیه اسموتی ، میوه یخ زده را حدود 5-10 دقیقه بیرون بیاورید تا کمی آب شود. این باعث می شود که همه مواد با هم ترکیب  شوند.

مایع

شیر بدون شکر هنگام انتخاب اسموتی های میوه یخ زده مایع انتخابی است زیرا آنها را فوق العاده خامه ای می کند و به تعادل شیرینی میوه کمک می کند. می توان از شیر معمولی گاو یا جایگزین غیر لبنی استفاده کرد.

در صورت استفاده از شیر گیاهی، موارد زیر توصیه می شود:

شیر جو دوسر - ترجیح  این نوع شیر است زیرا طعم آن نزدیک به شیر معمولی است و فوق العاده خامه ای است.

شیر بادام

شیر بادام زمینی

شیر سویا

شیر نارگیل

نکته : شیر ندارید اما هنوز می خواهید اسموتی درست کنید؟ جای نگرانی نیست! آب پرتقال، آب سیب و حتی آب می توانید به آن اضافه کنید. فقط بدانید که اسموتی در نهایت کمی یخی تر از خامه ای خواهد بود.

ماست

ماست در اسموتی ها اختیاری است. اما هرچه بیشتر آنها را درست می کنید، بیشتر متوجه می شوید که ماست در واقع یک جزء بسیار مهم در فرمول اسموتی است.

نه تنها غلیظ است و خامه ای فوق العاده به ترکیب اضافه می کند، بلکه یک طعم کمی تند نیز دارد که به متعادل شدن میوه شیرین کمک می کند.

ماست ساده، شیرین نشده یا ماست یونانی ترجیح داده می شود. با این حال، اگر اسموتی های خود را از نظر شیرینی دوست دارید، همیشه می توانید به جای آن از ماست طعم دار استفاده کنید.

ماست گیاهی و آجیل نیز به همان اندازه کار می کند و می تواند در صورت رژیم گیاهخواری و وگان  استفاده شود.

نکته: به لاکتوز حساس هستید اما هنوز طعم ماست کلاسیک را می خواهید؟ سعی کنید از ماست شیر بز استفاده کنید! نسبت به ماست معمولی شیر گاو لاکتوز کمتری دارد و برای اکثر افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند هضم آن آسان تر است.

شیرین کننده ها

بسته به نوع میوه ای که استفاده می کنید و چقدر رسیده است، ممکن است لازم نباشد کمی شیرین کننده اضافی اضافه کنید. به طور معمول ، اگر یک اسموتی با موز در آن تهیه می کنید، معمولاً نیازی به شیرین کننده نیست. با این حال، اگر میوه های تندتری مانند توت و کیوی با هم مخلوط شوند، کمی قند اضافی مورد نیاز است.

بهترین شیرین کننده ها برای افزودن به اسموتی عبارتند از:

عسل

Agave Nectar

Pure Maple Syrup

عصاره مایع استویا

شهد نارگیل

نکته : ابتدا اسموتی خود را بدون افزودن شیرین کننده به آن درست کنید. طعم آن را بچشید و سپس شیرین کننده اضافی را به مزه اضافه کنید. به یاد داشته باشید، همیشه می توانید موارد بیشتری را به آن اضافه کنید اما نمی توانید آن را حذف کنید!

افزودن اختیاری افزودنی ها

چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید به اسموتی های خود اضافه کنید تا مزایای تغذیه ای آنها را واقعا افزایش دهید:

آجیل و کره (بادام زمینی، بادام ، بادام زمینی)

دانه ها (دانه های چیا، تخمه کدو ، تخم کتان)

روغن (روغن ماهی، روغن بذر کتان، روغن کبد ماهی)

جو دوسر (از پخت سریع استفاده کنید زیرا کوچکتر است و راحت تر ترکیب می شود)

پودر پروتئین (بدون طعم یا شیرین)

پودر اسپیرولینا

پوست مرکبات (لیمو، پرتقال)

ادویه (زردچوبه، دارچین، جوز هندی، فلفل قرمز)

پوره (کدو تنبل، سیب زمینی شیرین)

و خیلی بیشتر!

نکته : هنگام افزودن مواد اضافی کمی محتاط باشید. با کمی شروع کنید و بعد از هر بار افزودن اسموتی را بچشید تا مطمئن شوید که هنوز طعم آن را دوست دارید!

 مخلوط کردن

شما همه مواد اسموتی خود را آماده کرده اید و آماده استفاده هستید، حالا شما باید از مخلوط کن استفاده کنید که بتواند تمام مواد را کاملاً با هم مخلوط کنید تا یکدست و کرمی شوند.

در حالی که دستور تهیه اسموتی میوه ای بسیار اساسی است، اما روش خاصی برای افزودن مواد اولیه وجود دارد تا به راحتی مخلوط شود. و بسته به اینکه از مخلوط کن با اندازه شخصی یا مخلوط کن بزرگتر سنتی استفاده می کنید، این می تواند تغییر کند.

در اینجا مراحل تهیه اسموتی کامل میوه یخ زده در مخلوط کن سنتی آورده شده است:

مایع بریزید. وقتی این را اضافه می کنید واقعاً مهم نیست زیرا ناگزیر به سمت تیغه فرو می رود.

ماست اضافه کنید. این ماده مایع تر اگر در نزدیکترین فاصله با تیغه قرار گیرد، به ترکیب دیگر مواد با بهترین حالت کمک می کند.

میوه تازه اضافه کنید. این زمانی است که موز تازه، انواع توت ها یا حتی آووکادو به آن اضافه می شود.

سبزیجات برگ دار را بریزید. همچنین ترکیب آنها راحت تر از میوه های یخ زده است، بنابراین بهتر است آنها را نزدیک تیغه قرار دهید.

میوه یخ زده را اضافه کنید. قبل از افزودن، مطمئن شوید که اجازه داده اید 5 تا 10 دقیقه آب شود تا مخلوط کن قطع نشود.

مواد افزودنی را پرتاب کنید. این زمان آن است که هر چیزی را که می خواهید اضافه کنید تا اسموتی خود را تقویت کنید و تغذیه کنید!

آن را مخلوط کنید! مخلوط کن را از کم شروع کنید تا مواد به آرامی با هم مخلوط شوند. سپس، سرعت را به متوسط ​​افزایش دهید و مخلوط کنید تا همه چیز صاف و کرمی به نظر برسد.

سرو

هیچ اسموتی بدون نی برای نوشیدن آنها کامل نخواهد بود! و انواع مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

نی های کاغذی.

نی نی بامبو. یک گزینه عالی برای استفاده مجدد

نی های فلزی. گزینه دیگری که می توانید آن را بشویید و دوباره استفاده کنید.

نی اسموتی پلاستیکی. اینها سازگار با محیط زیست نیستند، اما اگر بزرگتر آن را بخرید، می توانید آنها را به راحتی شستشو داده و بارها از آنها استفاده کنید!



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...