جاروبرقی رباتیک چگونه کار می کند؟

امروزه جاروبرقی رباتیک بیش از هر زمان دیگری مورد استقبال قرار گرفته است؛ زیرا مردم سعی می کنند با تلاش کمتر راهی برای نظافت خانه های خود بیابند. جاروبرقی رباتیک در وقت و انرژی کسانی که نمی خواهند آخر هفته خود را صرف تمیز کردن خانه کنند صرفه جویی می کند. حال ممکن است از خود بپرسید که این دستگاه چگونه کار می کند. ما اینجا پاسخ می دهیم.

جاروبرقی رباتیک چیست؟

جاروبرقی رباتیک یک جاروبرقی خودکار است که از برس، برس چرخشی و توربین بادی برای جمع آوری خاک و زباله از فرش و کف سخت استفاده می کند. آنها به تنهایی و بدون دخالت انسان کار می کنند.

جاروبرقی رباتیک

 جاروبرقی دارای حسگرهایی است که موانع موجود در راه مانند مبلمان، درهای ورودی و پله ها را تشخیص می دهد تا بتواند در اطراف آنها حرکت کند. آنها برای کسانی طراحی شده اند که می خواهند کارهای خانه را کمتر انجام دهند اما همچنان نظافت خانه خود را حفظ می کنند.

جاروبرقی های رباتیک سیم دار یا بی سیم هستند و با برق یا باتری های قابل شارژ کار می کنند.

جاروبرقی رباتیک چگونه کار می کند؟

جاروبرقی رباتیک فرش و کف خانه را مانند جاروبرقی های دیگر تمیز می کند. با این حال کار را بدون دخالت انسان با کمک حسگرها انجام می دهد. جاروبرقی های رباتیک درجه یک  از لیزرهای مادون قرمز برای حرکت در فضاها استفاده می کنند، در حالی که مدل های ارزان تر کف را با استفاده از نوارهای مرزی فیزیکی ترسیم می کنند. با استفاده از هر دو سنسور، مسافت طی شده را اندازه گری کرده، خطرات را شناسایی کرده  مناطق جدیدی را برای پاکسازی پیدا کنند.

سنسورهای جاروبرقی و نحوه عملکرد آن بستگی به سازنده و مدل دستگاه دارد، اما آنچه رایج است استفاده از سنسورها برای حرکت در محیط است. جاروبرقی های رباتیک برای افرادی که در استفاده از جاروبرقی ها سنتی مشکل دارند یا می خواهند در نظافت منزل خود صرفه جویی کنند ضروری است.

جارو برقی رباتیک

مزایای جاروبرقی رباتیک

1- در زمان نظافت صرفه جویی می کنند.

یکی از مزایای اصلی جاروبرقی رباتی این است که باعث صرفه جویی در زمان تمیز کردن می شود. با داشتند یکی از این موارد در خانه خود می توانید زمانی را صرف کارهای مهم خود کنید و همچنان مطمئن باشید که خانه شما تمیز است. علاوه بر این، می توانید جاروبرقی را برای تمیز کردن برنامه ریزی کنید زمانی کار کند که مانع شما نشود.

2- می توانند زیر مبلمان را تمیز کنند.

نظافت کار سختی است، اما زانو زدن یا بالا بردن مبلمان برای تمیز کردن زیر آنها بسیار سخت تر است. جاروبرقی های رباتیک در این شرایط مفید است. اندازه های کوچک آنها مانور خوبی به آنها می دهد، به طوری که  می توانند به راحتی زیر تخت ها و مبل ها را تمیز کنند.

3- می توان از آنها برای نظافت اضطراری استفاده کرد.

 همه ما آن روزهایی را تجربه کرده ایم که شما تمایلی برای نظافت ندارید؛ که معمولاً به این نتیجه می رسد که مهمان غیر منتظره ای داریم و تصور بدی از خودمان به دست می آوریم. جاروبرقی رباتیک می تواند در چنین واقعی محافظ آبروی شما باشد.

محدودیت های جاروبرقی رباتیک

1-  کاملاً بی نیاز از شما نیستند.

جاروبرقی رباتیک آنچنان که انتظار دارید کار نمی کند و ممکن است زیر مبلمان یا درگاه ها یا اجسام دیگر گیر کنند. به علاوه برخی از مدل ها هنگام خالی شدن کیسه نیاز به مداخله دستی دارند.

جاروبرقی رباتیک

2- گران هستند.

جاروبرقی رباتیک گران تر از جاروبرقی های سنتی هستند. دلیلش وجود  فناوری اضافی مانند سنسورها، سیستم پردازنده و سیستم تمیز کردن پیچیده است. قیمت جاروبرقی رباتیک بین 200 تا 1000 دلار می باشد، در حالی که جاروبرقی معمولی را می توان با کمتر از 100 دلار تهیه کرد. جاروبرقی های رباتیک به دلیل تکنولوژی پیچیده ای که دارند هزینه تعمیر بالاتری نیز دارند.

3- روی سطوح فرش خوب کار نمی کنند.

جاروبرقی های رباتیک روی سطوح فرش چندان موثر نیستند زیرا نمی توانند به راحتی حرکت کرده و سر بخورند. برخی از مدل ها عادت دارند در پارچه فرش گیر کنند و همین امر باعث می شود کار آنها متوقف شود. علاوه بر این، تمایز بخشیدن به نواحی تمیز و کثیف روی فرش ها به دلیل ماهیت پرز دار بودن آنها ممکن است دشوار باشد.

4- مانند یک جاروبرقی معمولی نظافت نمی کنند.

 جاروبرقی های رباتیک به اندازه یک جاروبرقی معمولی خاک و زباله را جمع نمی کند. آنها معمولاً ورودی کوچکتری دارند، به این معنی که مقدار زیادی گرد و غبار از کف نمی کشند. علاوه بر این، بسته به شکل اتاق شما، جاروبرقی رباتیک به راحتی نمی تواند کنج ها را تمیز کند.

جاروبرقی رباتیک

5- ممکن است به مبلمان آسیب برساند.

 جاروبرقی رباتیک طوری طوری برنامه ریزی شده اند که پس از برخورد با موانع بازمی گردند و در صورت برخورد مکرر با رنگ، لبه درها و مبلمان ممکن است به آنها آسیب برساند.

کدام جارو برقی را باید بخرید: معمولی یا رباتیک؟

مزایا و معایب جاروبرقی های رباتیک که در بالا به آنها اشاره شد، تقریباً تمام موارد مورد نیاز شما برای تصمیم گیری در مورد انتخاب بین دو نوع جاروبرقی است. مطابقت مزایا و معایب با عواملی مانند برنامه شما و اندازه خانه شما به تعیین این که کدام یک برای شما بهترین است کمک می کند.

اگر برنامه شلوغی دارید یا خانه بزرگی با مبلمان و موانع زیاد دارید، شاید ارزش خرید یک جاروبرقی رباتیک را داشته باشد زیرا می تواند به راحتی در آن فضاها حرکت کند.

با این حال اگر شما فردی هستید که به جارو زدن برایش چندان کار سختی نیست، بهترین گزینه برای شما یک جاروبرقی معمولی است. آنها ارزان تر و برای استفاده آسان تر هستند.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...