تفاوت سردخانه تجاری با یخچال تجاری در چیست؟

به عنوان یک صاحب شغل با نیازهای برودتی، احتمالاً با این تصمیم روبرو شده اید که یخچال تجاری نصب کنید یا یک اتاق سرد تجاری/صنعتی. تفاوت بین این گزینه ها در نگاه اول کمتر مشهود به نظر می رسد.سیستم تبرید برای اهداف مختلف ساخته شده اند،  و در حالی که همه آنها برای کاهش دما کار می کنند، ویژگی های مختلف آنها را از یکدیگر متمایز می کند. بسیاری از یخچال های تجاری را می توانید در سوپرمارکت ها، مغازه ها و مشاغل کوچک پیدا کنید و شیرینی، کیک، نوشیدنی ها، آب و سایر مواد غذایی را سرد نگه دارید.سردخانه های درجه صنعتی دارای سیستم خنک کننده بسیار بزرگتری هستند. آنها را می توان در انبارها، کارخانه ها، رستوران ها و مشاغل بزرگ یافت.

یخچال و سردخانه تجاری

یخچال تجاری

یخچال های تجاری مواد اولیه، غذاها و نوشیدنی های آماده را برای مدت طولانی بدون خراب شدن ذخیره می کنند. اکثر آنها برای اهداف نمایشی همراه با عملکردهای خنک کننده آشکار مورد نیاز مشاغل ساخته شده اند. در زمینه غذا، رستوران های شلوغ باید درهای یخچال را اغلب باز و بسته کنند. بنابراین یخچال های تجاری به طور صریح برای این منظور با استفاده از کمپرسورهای قوی ساخته می شوند که به سرعت دمای یخچال را کاهش می دهد. این یخچال ها همچنین برای پشتیبانی از سایش و پارگی معمولی ساخته شده اند. بهترین یخچال های تجاری معمولاً به کمک فن هوای سرد را بین محفظه های یخچال جابجا می کنند. این یخچال های فن دار کمی پر سر و صداتر از بقیه یخچال ها هستند، اما برای بهبود عملکرد مشاغل هزینه کمی دارد.

بزرگترین ویژگی یخچال تجاری

یکی از اصلی ترین ویژگی های یخچال تجاری این است که ظرفیت و حجم بیشتری بیشتری نسبت به یخچال معمولی دارد. بزرگترین یخچال های خانگی نیز ظرفیتی جدود 500 تا 600 لیتر دارند، این در حالیست که یخچال های تجاری می توانند بیش از 1500 ظرفیت داشته باشند. بنابراین، می توان مقدار زیادی محصولات بسیاری را در یخچال های تجاری ذخیره نمود، اما از طرفی یخچال های تجاری هزینه هایی مانند مصرف برق و نگهداری بیشتری نسبت به یخچال های خانگی دارند.

اندازه و عملکرد یخچال های تجاری

نکته قابل توجه پیش از خرید یخچال تجاری این است که یخچالی را انتخاب کنید که قبل از خرید می بایستی میزان مواد غذایی مورد نیاز و مقیاس آشپزخانه مورد بررسی قرار گیرد. اگر یک یخچال تجاری بزرگ را بدون در نظر گرفتن اندازه فضای محیط خود نصب کنید، مشکلاتی مانند کمبود فضای عبور افراد هنگام باز شدن درب یخچال، کار را در مواقع شلوغ با مشکل مواجه می کند.علاوه براین، خرید یک یخچال تجاری با عملکرد غیر ضروری ممکن است منجر به قبض برق اضافی شود. برای صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف برق، اندازه مغازه، مواد لازم و سهولت استفاده را در نظر بگیرید و یخچال تجاری مناسب را نصب کنید.

یخچال تجاری

سردخانه تجاری

یک اتاق سرد تجاری یا صنعتی یک محفظه بزرگتر است که در آن یک ترموستات به طور مصنوعی دمای تنظیم شده را کنترل می کند. این سیستم های تبرید در مقیاس بزرگ برای ذخیره محصولات در دمای پایین تر یا بالاتر از محیط استفاده می شوند.این ها با کند کردن فرایندهای بیولوژیکی یا شیمیایی در غذاها و جلوگیری از خراب شدن شدید آنها عمل می کنند، بنابراین کیفیت محصولات را حفظ می کنند. یخچال با خنک کردن، عمر محصولات غذایی را چند روز افزایش می دهد. سردخانه های صنعتی دارای مساحت گسترده ای هستند که به کارخانه ها یا مشاغل این امکان را می دهد تا مقدار زیادی مواد مصرفی را برای مدت طولانی نگهداری کنند. این امر به مشاغلی مثل رستوران ها اجازه می دهد تا از دویدن هر روز به مغازه خواربار فروشی اجتناب کرده و کارایی خود را افزایش دهند.

سردخانه تجاری

انتخاب بین سردخانه تجاری و یخچال تجاری

هنگام بررسی یخچال های تجاری یا سردخانه تجاری، قبل از خرید به چند نکته توجه کنید: تشخیص برنامه های کاربردی خاصی که برای آنها به سیستم خنک کننده نیاز دارید، مانند محل یخچال تجاری یا سردخانه ضروری است.یخچال تجاری برای مغازه های کوچک یا خواربارفروشی با چند محصول مصرفی یا کافی شاپی که نیاز به شیرینی پزی دارد، بهترین است. اندازه کوچک و اهداف طراحی ویترینی به شما این امکان را می دهد تا محصولات خود را به روشی تمیز و کارآمد ارائه دهید.اگر شما یک شغل بزرگ غذاخوری هستید، یا شاید یک فروشگاه محصولات غذایی یا زراعی، از یک سردخانه تجاری یا صنعتی استفاده کنید. این سردخانه ها قابل تردد به داخل هستند و امکان ذخیره سازی کارآمد را فراهم می کنند. مشاغلی مثل، قصابی ها، سردخانه ها، سوپرمارکت ها به طور کلی یک اتاق سرد برای نگهداری محصولات خود دارند. همچنین رستوران ها، هتل ها و خواربارفروشی های بزرگ نیز از هر دو شکل یعنی یخچال تجاری و سردخانه سود می برند. سردخانه ها به عنوان یک انبار برای ذخیره محصولات است در حالی که یخچال تجاری یک ویترین برای محصولات در حال فروش است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...