نکاتی که باید قبل از حذف حساب رسانه های اجتماعی خود در نظر بگیرید.

 حذف حضور در رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا زمان خود را آزاد کرده و بر سلامت روان خود تأثیر بگذارید. اما قبل از انجام این کار باید به چه نکاتی توجه کنید؟

برای بسیاری از ما رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند. آنها آلبوم عکس ما، روزنامه و وسیله ارتباط با دوستان هستند. این پلتفرم ها ما را متصل و در ارتباط نگه می دارند، با این حال می توانند به ما احساس بی ارتباطی در همان زمان بدهد.

اگر در حال حاضر می خواهید از با رسانه های اجتماعی قطع ارتباط کنید شاید به نظر بهترین تصمیم به نظر برسد ، اما بهتر است ابتدا مقداری آمادگی کسب کنید؛ زیرا ممکن است برای شما عواقب منفی داشته باشد. در این مقاله، ما 9 نکته ای را که قبل از حذف حساب های رسانه های اجتماعی خود بابید در نظر بگیرید، به شما معرفی می کنیم:

1- ابتدا غیر فعال کنید

حذف حساب های رسانه های اجتماعی شما یک تصمیم دائمی و مهم است و ممکن است بعداً پشیمان شوید. سعی کنید ابتدا آن را غیر فعال کنید. غیر فعال کردن حساب رسانه های اجتماعی به شما این ایده را می دهد که در صورت حذف آن در آینده چه انتظاری دارید. در حالی که غیر فعال هستید، ارزیابی کنید که آیا تغییرات مهمی در زندگی شما ایجاد کرده است یا خیر. اگر به این نتیجه رسیده اید که وضعیت بهتری دارید، آماده اید که به طور دائم از شر آن خلاص شوید. اگر هنوز شک دارید، همیشه می توانید دوباره فعال شوید.

به خاطر داشته باشید که غیر فعال کردن در ابتدا ناامید کننده خواهد بود، مانند خروج از رسانه های اجتماعی. این احساس را با اعتبار حفظ حساب خود اشتباه نگیرید. توصیه می کنیم حداقل چند هفته تا چند ماه غیر فعال بمانید تا عادت کنید. به این ترتیب، می توانید تصمیمی بدون ابعاد بگیرید.

هنگام غیر فعال کردن به یاد داشته باشید که برخی از سیستم عامل ها پس از یک دوره زمانی خاص، حساب شما را برای همیشه حذف می کنند. به عنوان مثال، فقط می توانید 30 روز در توییتر غیر فعال بمانید.

شبکه های اجتماعی

2- برنامه را حذف کنید.

اگر غیر فعال شدن بیش از حد چشمگیر است، می توانید آن برنامه را حذف کنید. به این ترتیب، همان اثر غیر فعالسازی را خواهید داشت – اما حساب شما بدون تغییر باقی می ماند. همچنین محدودیتی در تعداد دفعات حذف و نصب مجدد برنامه وجود ندارد. در حالی که با غیر فعال کردن، در برخی از سیستم عامل ها یک دوره انتظار وجود دارد تا بتوانید در صورت داشتن تامل در این زمینه دوباره آن را فعال کنید.

3- ارسال یک پست نهایی

یک پست نهایی برای همه حساب های خود بنویسید تا به افراد متقابل خود اطلاع دهید که خواهید رفت. این به این دلیل است که هیچ کس  نگران ناپدید شدن ناگهانی شما نشود و همچنین به شما احساس بسته شدن می دهد. فقط زمانی که مطمئن شدید می خواهید حساب را حذف کنید، پست کنید. اگر خروج خود را اعلام کرده و چند روز بعد برگردید، کمی خجالت می کشید.

4- برای FOMO  آماده شوید.

FOMO واقعی خواهد بود. اگر حساب های خود را به قصد خروج از شبکه های اجتماعی حذف کرده اید، نیاز به سرگرمی جایگزین دارید. در غیر این صورت، می توانید حساب های جدیدی بسازید تا دوباره در جریان باشید. سعی کنید سرگرمی را انتخاب کنید که شامل استفاده از تلفن شما نمی شود.

 اگر حساب های خود را برای آمادگی برای شروع مجدد با حساب های جدید حذف کرده اید، ممکن است هنوز آن را از دست بدهید. توصیه های شما با شروع مجدد کاملاً متفاوت خواهد بود و مدتی طول می کشد تا برنامه یا سایت آنچه را که به آن علاقه دارید بیاموزد.

5- شغل خود را در نظر بگیرید.

حتی اگر حذف حساب های رسانه های اجتماعی شما تصمیم خوبی برای زندگی شخصی شما باشد، در نظر بگیرید که آیا این یک حرکت هوشمندانه برای زندگی حرفه ای شما است یا خیر.

لپ تاپ

برخی از مشاغل کارکنان را تشویق می کنند که در رسانه های اجتماعی فعال باشند  و حساب های خود را به وب سایت شرکت پیوند می دهند. بنابراین، ممکن است ایده خوبی باشد که حداقل یک حساب جدید ایجاد کنید که مناسب کار باشد. عدم حضور آنلاین نیز ممکن است بر شانس شما برای در نظر گرفتن یک درخواست شغل جدید تأثیر بگذارد.

6- مسئولیت پذیر باشید.

برای بسیاری از مردم، حذف حساب رسانه های اجتماعی راهی برای خداحافظی از زمانی است که آنها مشکل ساز بودند. همه ما دائماً در حال یادگیری آنچه قابل قبول و غیر قابل قبول است هستیم، بنابراین طبیعی است که بخواهید از خود قدیمی خود جدا شوید.

 با این حال، هیچ چیز کاملاً پنهان نمی ماند. هنگامی که چیزی را به صورت آنلاین ارسال کردید، می تواند برای همیشه در آنجا باقی بماند. مردم می توانند اسکرین شات گرفته و در جایی دیگر بارگذاری کنند، حتی  وقتی سالها از حذف پست یا حذف کامل حساب شما می گذرد.

توصیه ما این است که در عوض با اعتراف به اشتباه خود، عذرخواهی و نشان دادن  آموخته و پیشرفت خود، به آنچه گفته اید، عمل کنید. اگر مردم از پست های مشکل ساز شما مطلع باشند و در صورت فرا خواندن حساب کاربری خود را حذف کنید، فقط مشخص می شود که شما قصد پاسخگویی واقعی را ندارید.

7- داده های خود را بارگیری کنید.

 قبل از حذف هر چیزی، ابتدا باید داده های خود را بارگیری کنید. اکثر شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد تا داده های خود را بارگیری کنید که شامل مواردی مانند به روز رسانی وضعیت، عکس ها، سابقه چت و لایک ها است. حتی اگر تصمیم دارید حساب خود را حذف کنید، ممکن است موردی وجود داشته باشد که می خواهید در آینده دوباره آن را مرور کنید، مانند یک دستورالعمل قدیمی که با دوستان خود به اشتراک گداشته اید. بارگیری داده های شما ممکن است شامل عکس ها و فیلم هایی که در آنها نشان شده اید نباشد. بنابراین، باید آنها را یکی یکی ذخیره کنید.

حذف اینستا

8- ایجاد یک لیست تماس

برخی از افراد از طریق رسانه های اجتماعی به هم متصل هستند. وقتی حساب شما از بین رفت، دیگر وسیله ای برای تماس با آنها نخواهید داشت. لیستی از ایمیل ها و شماره تلفن افرادی را که می خواهید با آنها در تماس باشید، تهیه کنید. اغلب، متوجه خواهید شد که بسیاری از این ارتباطات حتی ارزش پیگیری ندارند، اما قبل از ذخیره جزئیات آنها در دستگاه خود، باید یک صفحه گسترده ایجاد کنید. اگر نمی خواهید بعداً در خط تماس باشید، می توانید آنها را حذف کنید.

9- سایت هایی را که برای ورود به سیستم از حساب رسانه اجتماعی استفاده می کنید به روز کنید.

ویژگی تک ثبت نام به کاربران اجازه می دهد با یک حساب رسانه اجتماعی به برنامه ها یا سایت های دیگر وارد شوند. این امر باعث می شود که نام کاربری و رمز عبور خود را به راحتی به خاطر بسپارید. اما مشکل این ویژگی این است که اگر دیگر به آن حساب دسترسی ندارید، نمی توانید وارد سیستم شوید.  به همه سایت ها و برنامه هایی که در آنها از حساب رسانه های اجتماعی برای ورود به سیستم استفاده می کنید توجه  داشته باشید و در عوض آن را به آدرس ایمیل تغییر دهید.

رابطه ناسالم با رسانه های اجتماعی می تواند به سلامت روان شما آسیب برساند. به این ترتیب، حذف حساب های شما چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. ممکن است به نظر برسد که مشکلات شما به طور جادویی پس از حذف حضور آنلاین شما ناپدید می شوند. با این حال، این بسیار دور از واقعیت است؛ قبل از انجام این کار، باید پیامدهای حذف حساب های خود را در نظر بگیرید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...