واتساپ و اینستاگرام از دسترس خارج شد!!!

شاید چند وقت دیگه این خبر تیتر اول رسانه ها بشه، اما خیالتون راحت باشه چون هنوز اتفاق نیوفتاده . اما راستی این دو رسانه پر مخاطب چرا این قدر اهمیت دارند؟ و اگه روزی نباشند جایگزین دیگه ای دارند؟

حتماً راجع به اجرای طرح صیانت از کاربران  در فضای مجازی شنیده اید. این طرح که از دستور کار مجلس خارج شده بود دوباره به ساختمان بهارستان برگشت و این بار طراحان تصمیم گرفتند با تنظیم درخواستی تازه بررسی آن را به کمیسیون تخصصی ارجاع دهند. نتیجه این شد که نمایندگان  در روز 6 مرداد با بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی طبق اصل قانون اساسی موافقت کردند. مطابق اصل 85 قانون اساسی به جای این که مجلس طرح رو مورد برررسی قرار بدهد اختیار  را به کمیسیون مشترک و ویژه واگذار کرد. کمیسیون مشترک که شامل کارشناسان و صاحب نظران می شود بعد از بررسی نتیجه را به صورت آزمایشی اجرا کند. این فرایندی است که شاید مدت زیادی طول بکشد. لازم به ذکر است که تصویب نهایی به عهده خود مجلس خواهد بود.

رسانه های اجتماعی

در واقع چیزی که تصویب شده است صرفاً نحوه بررسی طرح است نه کلیات آن. با این وجود بعضی از خبرگزاری ها موضوع را تحت عنوان " تصویب طرح فضای مجازی" انعکاس دادند.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در مصاحبه ای گفت: "قانون مند کردن فضای مجازی به معنای محدود کردن آن نیست. در فضای مجازی آمار بالایی از سوء استفاده های مالی و کلاهبرداری ها  وجود دارد، اما به خاطر این که اعمال قانون در اختیار کشور ما نمی باشد و شرکت های موجود در فضای مجازی پاسخگو نیستند، امکان پیگیری کلاهبرداری وجود ندارد."

مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  در مصاحبه ای گفت: هدف از طرح صیانت از حقوق کاربران، سامان دادن به فضای مجازی است که به یک دغدغه فکری برای مردم تبدیل شده است و مسئله ای همگانی می باشد." طرح حمایت از حقوق کاربران به دنبال محدود کردن نیست، بلکه به دنبال حمایت کردن از پیام رسان های داخلی و متخصصین ایرانی می باشد. واضح است که تا زمانی که پلتفرم داخلی دقیقاً مشابه نمونه خارجی نباشد، هیچ شبکه ای مسدود نخواهد شد.

رسانه های اجتماعی

اگر شرکت هایی مثل فیس بوک یا گوگل بخواهند در کشور ما نمایندگی تأسیس کنند، تحریم و FATF مانع آنها می شوند اما اینستاگرام به صورت رایگان در ایران فعالیت می کند و دلیلش این است که از حضور ایرانی ها سود می برد. اینستاگرام برای فعالیت باید ضوابط کشور ما را قبول کند اما این کار را نکرده و مجوزش را از امریکا دریافت کرده است. واتس اپ نیز نه تنها ما را تحریم نکرده است بلکه یارانه هم می دهد، در حالی که از اروپایی ها سالی یک دلار می گیرد؛ اما از ایرانی ها چیزی دریافت نمی کند.

بر اساس بررسی که توسط مرکز پژوهش بتا انجام شده واتس اپ با 50 میلیون مخاطب، تلگرام با 49 میلیون مخاطب و اینستاگرام با 47 میلیون مخاطب پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی و پیام رسان های ایران هستند و بعد از آنها سروش با 12 میلیون مخاطب، لایکی با 11 میلیون مخاطب، بله با 7.5 میلیون مخاطب و سپس لینکدین با 3.5 میلیون مخاطب  قرار دارند.

دولت می تواند یکی از پیام رسان های ایرانی را انتخاب کرده و با پشتیبانی و حمایت کردن از آن، مانند دادن پهنای باند اختصاصی، دادن وام کم بهره، انتقال تعاملات الکترونیک خود به فضای آن پیام رسان و از این قبیل، زمینه را برای کوچ مردم به آن فراهم کند و مردم و مردم را از خطرات و آسیب های روانی، اقتصادی و امنیتی که در استفاده از پیام رسان خارجی محتمل است نجات دهد.

بازاریابی اینترنتی

سردچال بستری برای ارائه محصولات و خدمات

در پایان یه پیشنهاد براتون دارم. سایت سردچال میتونه با فروش آنلاین محصولات، معرفی خدمات و ارائه اونها راهی برای رونق کسب و کار باشه. سردچال برای کمک به این روند یه صفحه اختصاصی برای کسب و کارتون رو به شما میده تا بتونید کالاها و خدمات خودتون رو به نمایش و فروش بگذارید.

با عضو شدن در باشگاه مشتریان سردچال می توانید علاوه بر معرفی کسب و کارتون در فضای مجازی، بدون چالش ها و هزینه های راه اندازی سایت، در صفحه اختصاصی کسب و کارتون فروشگاه آنلاینتون رو بسازید.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...