تغذیه مناسب برای داشتن پوست سالم

بهترین غذا برای داشتن پوستی سالم و درخشان

داشتن پوستی سالم یکی از بهترین راه ها برای جوانتر به نظر رسیدن است. پوستی شاداب و جوان می تواند باعث شود احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشیم. ساده ترین راه برای داشتن پوستی سالم، داشتن رژیم غذایی سالم و نوشیدن مقدار زیادی آب است.

بگذارید غذای شما دارو باشد و دارو نیز غذای شما باشد "یکی از مشهورترین نقل قول هایی است که ما با آن برخورد کرده ایم. این جمله برای کسانی که در آرزوی داشتن پوستی  درخشان هستند نیز صادق است. آنچه مصرف می کنیم  تأثیر مستقیمی بر پوست ما دارد و داشتن رژیم غذایی سالم و سرشار از چربی های خوب، آنتی اکسیدان ها، ویتامین C می تواند به معنای تفاوت بین پوست صورت تابناک و درخشان با پوست خسته، چروکیده و پف کرده باشد.

به طور کلی، مقدار مناسب میوه، پروتئین بدون چربی، سبزیجات و چربی های سالم کلید شفافیت پوست و البته نوشیدن مقدار زیادی آب است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اما آیا تا به حال به غذاهای خاصی فکر کرده اید که ظاهری درخشان، تازه و درخشان به پوست شما می دهند؟

تغذیه و پوست سالم

لیستی از غذاهای پیشنهاد شده برای داشتن پوستی سالم

1- آووکادو - افرادی که مقدار زیادی آووکادو مصرف می کنند دارای پوست الاستیک و انعطاف پذیری بیشتری هستند. آنها منبع غنی از ویتامین A و C، چربی های سالم و فیبر هستند و آنها را به یک غذای سالم کامل تبدیل می کند که پوست شما را تقویت کرده و به مبارزه با پیری پوست کمک می کند.

تغذیه و پوست سالم

2- بلوبری - آنتی اکسیدان ها یکی از مهمترین عوامل در حفظ زیبایی پوست محسوب می شوند و حدس بزنید خوردن بلوبری یکی از ساده ترین راه ها برای به دست آوردن آن است. آنها همچنین دارای ویتامین C هستند که مزایای بسیاری از جمله محافظت در برابر آسیب UV را ارائه می دهد.

3- توت فرنگی - مانند بلوبری، توت فرنگی نیز سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. آنها یکی از بهترین راه ها برای مهار دندان شیرین شما هستند. از آنجا که قند آنها کم است، این امر به طراوت پوست شما کمک می کند و به شما درخشندگی می بخشد.

تغذیه و پوست سالم

4- کیوی - مصرف کیوی شامل حفظ رنگ و بافت سالم پوست است که به کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. این به جلوگیری از آسیب های ناشی از دود، خورشید و آلودگی کمک می کند. چروک ها را صاف می کند و بافت کلی پوست را بهبود می بخشد.

5- لیمو - لیمو یک فویل مناسب برای پوست است زیرا سرشار از ویتامین C است که به خنثی سازی رادیکال های آزاد کمک می کند. این یک حقیقت اثبات شده است که افرادی که ویتامین C افزایش مصرف دارند ، کمتر چین و چروک و خشکی پوست می شوند.

6- ماهی قزل آلا- ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای آمینه و پروتئین است و یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 محسوب می شود. اسیدهای چرب امگا 3 به پوست شما کمک می کند تا آلودگی را از بین ببرد و ماهی قزل آلا به شما کمک می کند تا رطوبت کامل را در پوست خود تأمین کنید.

7- محصولات لبنی کم چرب - محصولات لبنی کم چرب منابع عالی ویتامین A هستند که جزء مهم پوست سالم هستند. ویتامین A برای رشد سلول های پوست ضروری است و دریافت مقادیر کافی از رژیم غذایی می تواند پوست قوی و نرم را حفظ کند. ماست کم چرب همچنین حاوی باکتری های "زنده" به نام "اسیدوفیلوس" است که گفته می شود برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. هضم سالم می تواند اطمینان حاصل کند که تمام مواد مغذی مصرف شده توسط بدن جذب می شوند، که به نوبه خود می تواند منجر به ظاهر سالم پوست شود.

تغذیه و پوست سالم

"اگر شما مبتلا به دیابت یا مشکلات تیروئید هستید ، خوردن غذاهای لبنی غنی از ویتامین A اهمیت مضاعفی دارد زیرا بدن شما نمی تواند بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل کند."

8- گردو - روغن کانولا و دانه کتان - همه اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 و امگا 6 را تامین می کنند که مسئول غشای سلولی سالم هستند. گردو ، روغن کانولا و دانه کتان اسیدهای چرب ضروری به حفظ سلامت غشای سلولی کمک می کنند. سلولهای سالم پوست رطوبت را بهتر نگه می دارند، در نتیجه پوستی شفاف و جوان به نظر می رسد. منابع خوب اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 شامل ماهی آزاد، گردو، روغن کانولا و دانه کتان است. اسیدهای چرب ضروری همچنین در برابر التهاب محافظت می کنند، که برای قلب و عروق ما و همچنین پوست شما مفید است.

تغذیه و پوست سالم

9- بوقلمون- ماهی تن، آجیل برزیلی و نان گندم کامل، مافین و غلات - سلنیوم نوعی آنتی اکسیدان است. همانطور که قبلاً بحث کردیم، آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند، که می تواند به پوست آسیب برساند، مانند آنهایی که در معرض آفتاب قرار می گیرند. آنها حتی ممکن است از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنند. محققان دانشگاه ادینبورگ نشان دادند زمانی که سطح سلنیوم بالا بود، سلول های پوست کمتر دچار آسیب اکسیداتیو می شدند که می تواند خطر سرطان را افزایش دهد. منابع خوب سلنیوم شامل بوقلمون، ماهی تن، آجیل برزیل و نان گندم کامل، کلوچه و غلات است.

10- چای سبز - چای سبز به دلیل خواص ضد التهابی و توانایی محافظت از غشای سلولی شناخته شده است. چه آن را بنوشید و چه روی پوست بمالید، مطالعه ای در سال 2000 در Archives of Dermatology نشان داد چای سبز ممکن است خطر آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید را کاهش دهد، که ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد. همچنین مملو از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها (ترکیبات ضد التهابی) است که می دانیم برای پوست مفید هستند.

تغذیه و پوست سالم

11- آب - نوشیدن آب کافی هر روز برای بدن شما به طور کلی مفید است. 60 درصد بدن ما را آب تشکیل می دهد. آب آشامیدنی خالص، نه مایعات دیگر مانند نوشابه یا سوپ-چیزی است که سلول های پوست شما برای هیدراته نگه داشتن آن به آن نیاز دارند، که به پوست شما کمک می کند چاق تر و جوان تر به نظر برسد. آب همچنین به سلول ها کمک می کند تا مواد مغذی را به داخل منتقل کرده و سموم را به بیرون منتقل کنند، که می تواند به سلامت پوست شما کمک کند. علاوه بر این، هنگامی که هیدراته می شویم، به طور مو ثرتری عرق می کنیم، که باعث شفافیت پوست می شود پوست ما روزانه به حداقل 1/2 گالن آب خوب و تمیز، یعنی حدود هشت لیوان، نیاز دارد.

12- شکلات های تلخ - مصرف شکلات های تلخ با حداقل 70 درصد کاکائو به افزایش و بازگرداندن رطوبت پوست شما کمک می کند و از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کند و همچنین چین و چروک ها را کاهش می دهد. شکلات های تلخ فواید بیشماری برای پوست دارند، مانند تغذیه پوست، سم زدایی از پوست و درخشندگی پوست و غیره.

13- تخم مرغ - منبع لوتئین که به حفظ رطوبت و سفتی پوست کمک می کند. تخم مرغ همچنین به ترویج روغن های طبیعی کمک می کند، که باعث می شود پوست شما درخشان به نظر برسد. آمینو اسیدهایی که در غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ یافت می شوند، سلول های جدید پوستی تولید می کنند و بلوک های تولید کلاژن را ایجاد می کنند. با خیال راحت تخم مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا پوستی درخشان داشته باشید. همچنین به نرم شدن پوست شما کمک کرده و آن را سفت و هیدراته می کند.

تغذیه و پوست سالم

14-  هندوانه - هیدراته ماندن بسیار مهم است و این میوه به عنوان یک میان وعده حاوی آنتی اکسیدان شناخته می شود که به شما در مصرف مقدار مناسب بتا کاروتن و ویتامین C کمک می کند. غلظت بالای آب موجود در هندوانه به کاهش احتباس آب کمک می کند. که منجر به پف دور چشم می شود. هندوانه میوه ای برای پوست است که دارای ویتامین A است و به ترمیم سلول های پوست کمک می کند. به مرطوب کردن پوست، سفت شدن پوست و انعطاف پذیری آن کمک می کند. بهترین متخصصان تغذیه می گویند اسیدهای آمینه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان برای سلامت پوست ضروری هستند. این به محافظت از سلول های پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش و رادیکال های آزاد که می تواند به پوست آسیب برساند، کمک می کند. مصرف ویتامین A با قطع فرآیند تجزیه کلاژن با جلوگیری از آسیب ناشی از نور خورشید ، از پوست محافظت می کند. به درمان خراش و بریدگی کمک می کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند.

تغذیه و پوست سالم

علاوه بر این، برای داشتن پوستی مناسب و سالم، همه مواد مغذی ضروری باید به روش مناسب و به مقدار مناسب مصرف شوند. چربی های سالم از چروک و خشکی پوست جلوگیری می کنند و مسئول درخشندگی پوست هستند که همه آرزو دارند.

مصرف زیاد سبزیجات سبز در صورت افزودن روزانه به رژیم غذایی مفید است. سبزیجات برگ تیره مانند کلم پیچ، اسفناج، حاوی ویتامین A ، C و E است که به محافظت از بدن و پوست شما در برابر بیماریهای سمی مضر کمک می کند. بسیاری از مواد مغذی و چربی های خوب که به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم می خوریم، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و به ایجاد درخشش جذاب پوست سالم کمک می کند. درست است که شما بسیاری از این ویتامین ها را از مکمل ها دریافت می کنید، اما بسیار مهم است که ابتدا ویتامین ها را از غذاها دریافت کنید. مکمل ها گاهی اوقات به افراد احساس امنیت کاذب می دهند بنابراین نمی توان به آنها اعتماد کرد. داشتن رژیم غذایی سالم به پوست شما کمک می کند تا درخشان و عاری از بیماری های مضر پوستی باشد. این برنامه برای هدف قرار دادن غذاهایی است که سرشار از آنتی اکسیدان هستند تا از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش ، آفتاب سوختگی و چین و چروک محافظت کنند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...