استفاده از حالت تاریک آنقدرها که فکر می کنید بر عمر باتری اثر نمی گذارد.

به طور گسترده اعتقاد بر این است که استفاده از حالت تاریک در تلفن های هوشمند با صفحه نمایش OLED تاریک می تواند به افزایش عمر باتری آنها کمک کند. دلیلش این است که نمایشگرهای OLED هنگام نمایش محتوای سیاه بسیار کم یا تقریباً هیچ نیرویی مصرف نمی کنند. در مقابل، آنها هر زمان که مجبور باشند از پیکسل های جداگانه برای نمایش محتوای روشن استفاده کنند، قدرت بیش تری مصرف می کنند.

با این حال یک مطالعه جدید نشان می دهد که حالت تاریک بعید است عمر باتری گوشی هوشمند شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

حالت تاریک تأثیر کمی بر عمر باتری گوشی هوشمند شما دارد.

مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه پردو انجام شده است نشان می دهد حالت تاریک به سختی عمر باتری تلفن هوشمند شما را بهبود می بخشد. در این مطالعه محققان شش مورد از محبوب ترین برنامه های فروشگاه گوگل پلی را در اندروید آزمایش کردند: Google Map, Google News, Google Phone, Google Calender, You Tube  و برنامه ماشین حساب. آزمایشات روی Google Pixel 2، Pixel 3، Pixel 5 و Moto Z3 انجام شد.

محققان با استفاده از ابزاری که توسط تیم طراحی شده است و می تواند قدرت هر پیکسل را اندازه گیری کند، نحوه تاریک شدن یک دقیقه فعالیت در هر یک از برنامه های ذکر شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

حالت تاریک

این مطالعه نشان می دهد که اکثر کاربران تمایل دارند روشنایی خودکار را در تلفن هوشمند خود فعال  کنند، که روشنایی صفحه نمایش  را در حدود 30 تا 40 درصد در داخل خانه حفظ می کند. محققان دریافتند که فعال کردن حالت تاریک با روشنایی صفحه نمایش بین 30 تا 50 درصد تنها به طور متوسط حدود 3 تا 9 درصد در مصرف باتری صرفه جویی می کند. با این حال، بسته به تلفن هوشمندی که استفاده می کنید، متفاوت خواهد بود.

آنها دریافتند تفاوت در صرفه جویی در مصرف شارژ بسیار اندک است به طوری که اکثر کاربران به سختی متوجه این تفاوت می شوند. با این حال، آنها توجه دارند که هر چه سطوح روشنایی بیش تر باشد، هنگام استفاده از حالت تاریک، صرفه جویی بیش تری در مصرف شارژ خواهد داشت. در روشنایی 100 درصد، تغییر حالت روشن به تاریک به طور متوسط 39 تا 47 درصد در مصرف باتری صرفه جویی می کند.

حالت تاریک باتری تلفن شما را در سطوح روشنایی بالاتر سریع تر خالی نمی کند.

نکته جالب دیگر در این مطالعه این است که میزان مصرف انرژی صفحه نمایش OLED در سطوح روشنایی پایین تر با تم روشن همان قدرتی است که در سطوح روشنایی بالاتر با حالت تاریک فعال شده است.

به عنوان مثال محققان دریافتند که برنامه گوگل نیوز در پیکسل 5 همان مقدار انرژی را در حالت روشنایی 20 درصد مصرف می کند که با روشنایی 50 درصد در حالت تاریک تنظیم شود. این بدان معناست که شما می توانید روشنایی گوشی خود را هنگام استفاده از حالت تاریک بدون نگرانی از مصرف زیاد افزایش دهید.

این مطالعه نشان می دهد که اگر تمایل دارید از حالت تاریک فقط برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند خود استفاده کنید، تفاوت چندانی ایجاد نمی کند. با این حال، حالت تاریک برای چشم راحت تر است که یک مطالعه نمی تواند آن را اندازه گیری کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...