ضرورت ذخیره کردن قطعات یدکی برای سیستم تبرید

اگر زمان خرابی به معنی از دست دادن تولید برای شرکت شما است، در نظر بگیرید که موجودی قطعات یدکی ممکن است در هنگام خرید اولیه هزینه زیادی به نظر برسد، هزینه آنها در مقایسه با هزینه زمان خرابی اندک است.

پیامدهای خرابی سیستم تبرید

امکاناتی که موجودی قطعات یدکی را نگهداری نمی کنند، اغلب عواقب آن را به سختی می فهمند. از دست دادن یکی از اجزای کلیدی  سخت افزار می تواند منجر به خرابی کامل، گاهی اوقات تا چند روز، هنگام انتظار حمل و نقل شود. این خرابی مستقیماً بر هزینه های تولید تأثیر می گذارد.

مزایای داشتن قطعات یدکی سیستم تبرید

1- هزینه: با در دسترس بودن قطعات جایگزین، از دست دادن تولید و هزینه تسریع قطعات اضطراری جلوگیری کنید.

2- کارایی: با در دست داشتن قطعات جایگزین، زمان توقف کار را کاهش دهید. بدون از دست دادن دستمزد و زمان ارزشمند، عملیات  را سریع به صورت آنلاین انجام دهید.

3- تعمیر نامناسب: در تلاش برای جلوگیری از تعطیلی عمده، معمول است که کارکنان شرکت  کار را روی تجهیزات انجام دهند. این معمولاً منجر به آسیب بیش تر به ماشین آلات می شود یا می تواند باعث اختلال در عملکرد دستگاه شود که بر کیفیت محصول تأثیر می گذارد.

آیا سیستم تبرید من جدید است و آیا به قطعات یدکی نیاز دارم؟

صرف نظر از این که سیستم تبرید شما جدید یا قدیمی است، توصیه می کنیم انبار قطعات یدکی را در شرکت خود داشته باشید. در حالی که تجهیزات تازه نصب شده باید کاملاً با قطعات با کیفیت کار کنند، همیشه احتمال خرابی قطعات وجود دارد. از طرف دیگر، اگر تجهیزات سیستم تبرید شما قدیمی تر است، به دست آوردن قطعات جایگزین دشوار می شود. این کار می تواند به ویژه در کوتاه مدت صادق باشد.

قطعات یدکی

نکاتی در مورد قطعات یدکی سیستم تبرید

- خرابی تجهیزات اجتناب ناپذیر است، بنابراین میزان ریسک  خود را محاسبه کنید.

- با بخش عملیات خود کار کنید تا مطمئن شوید بودجه شما شامل بودجه قطعات یدکی است.

- مشخص کنید که کدام ماشین ها تأثیر  متفاوتی بر تولید خواهند داشت و تجهیزاتی  که حداقل هزینه آن را دارید تا از تولید خارج شوید. این به شما کمک می کند اولویت بندی تجهیزات مورد نیاز قطعات یدکی را داشته باشید.

- از اطلاعات فروشندگان تجهیزات برای تعیین این که کدام قطعات سخت تر تهیه می شوند و مدت زمان تحویل آنها چقدر طول می کشد، استفاده کنید. این به شما کمک می کند اولویت قطعات یدکی را تعیین کنید.

نحوه محاسبه ریسک خرابی

 تعیین کنید که یک ساعت خرابی برای شرکت شما چقدر هزینه دارد. استفاده از این اطلاعات و در نظر گرفتن زمان به شما امکان می دهد هزینه تعطیلی غیر منتطره را تعیین کنید. به خاطر داشته باشید، رساندن آن به محل  به اندازه حداقل 24 ساعت خرابی برنامه ریزی نشده برای کارخانه هزینه دارد.

هزینه ساعتی خرابی×36 ساعت زمان دریافت قطعه، نصب و آزمایش و شروع مجدد تولید = هزینه خرابی

بر اساس این تجزیه و تحلیل، می توانید در مورد ریسک خرابی خود تصمیم آگاهانه بگیرید.

سیستم تبرید

قطعات توصیه شده برای سیستم برودتی شما

ایجاد موجودی قطعات یدکی منظم و مجهز، زمان خرابی کمتری را تضمین می کند. لیست قطعات یدکی توصیه شد باید شامل اجزای حیاتی باشد که معمولاً زمان مصرف طولانی دارند و همچنین قطعات مصرفی.

اجزای حیاتی

- موتورها

- اجزای مهندسی سفارشی

قطعات مصرفی

- فیلترها

- تسمه ها

- بلبرینگ

- سوئیچ ها

- محرک ها (اکتواتور ها)

- شیر برقی

با بارزسی سالانه و تهیه فهرستی مهم و قابل مصرف از قطعات یدکی خاص از تعمیرات پرهزینه و خرابی جلوگیری کنید.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...