12 فایده خوردن انگور برای سلامتی

انگور هزاران سال است که کشت می شود و انواع مختلفی دارد. بیش تر در مناطق معتدل رشد می کند. در انواع هسته دار و بی هسته موجود است. در اینجا 12 فایده خوردن انگور برای سلامتی آورده شده است.

1- حاوی مواد مغذی است به ویژه ویتامین K و  C

 انگور قرمز یا سبز حاوی مواد مغذی زیادی از جمله پروتئین، چربی، فیبر، ویتامین C ، ویتامین K، تیامین، پتاسیم، مس و منگنز می باشد.

یک فنجان انگور بیش از یک چهارم ویتامین K مورد نیاز بدن را تأمین می کند. این ویتامین محلول در چربی برای لخته شدن خون و سلامت استخوان ها ضروری است.

آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین C هستند. یک ماده ضروری و آنتی اکسیدان قوی برای سلامت بافت همبند ضروری است.

2- حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند. آنها به ترمیم آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، که مولکول های مضری هستند و باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می شوند، کمک می کند.

استرس اکسیداتیو با چندین بیماری مزمن از جمله دیابت، سرطان و بیاری قلبی مرتبط است. بیش ترین میزان آنتی اکسیدان ها در پوست و دانه ها وجود دارد. به همین دلیل، اکثر تحقیقات روی انگور با استفاده از عصاره دانه یا پوست انجام شده است. انگور قرمز به دلیل آنتوسیانین هایی که به آن رنگ می دهد، حاوی مقدار بیش تری آنتی اکسیدان است.

انگور

3- محافظت در برابر سرطان

انگوردارای مقدار زیادی ترکیبات گیاهی مفیدی باشد که می تواند به محافظت در برابر انواع به خصوصی از سرطان کمک کند. یکی از این ترکیبات رزوراترول است که با کاهش التهاب، عملکرد آنتی اکسیدان ، از رشد و گسترش سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

4- برای سلامت قلب مفید است.

یک استکان انگور حاوی 288 میلی گرم پتاسیم می باشد. این ماده معدنی برای حفظ سطح سالم فشار خون ضروری است. مصرف کم پتاسیم با افزایش خطرات فشار خون بالا، بیناری قلبی و سکته مرتبط است.

5- سطح قند خون را کاهش می دهد.

هرفنجان انگور حاوی 23 گرم قند است پس ممکن است تعجب کنید که چگونه برای افراد دیابتی گزینه مناسبی است. انگور دارای شاخص گلیسمی پایینی است(53 GL). شاخص گلیسمی معیاری برای نشان دادن سرعت  غذا در افزایش قند خون است. علاوه ترکیبات موجود در انگور می تواند سطح قند خون را کاهش دهد.

6- حاوی ترکیباتی مفید برای سلامت چشم است.

ترکیبات گیاهی موجود در انگور می تواند از چشم در برابر بیماری ها محافظت کند. انگور حاوی ترکیبات متعددی مانند رزوراترول، لوتئین و زاگزانتین است که ممکن است در برابر بیماری های شایع چشمی از جمله آب مروارید و گلوکوم محافظت کند.

7- حافظه و خلق و خو را بهبود می بخشد.

خوردن انگور برای سلامت مغز مفید است و حافظه را بهبود می بخشد. به عالاوه از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

انگور

8- برای سلامت استخوان مفید است.

انگور حاوی مواد معدنی لازم برای سلامتی استخوان ها می باشد از جمله کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، منگنز و ویتامین K. مطالعات نشان داده است که انگور می تواند اثرات محافظتی روی استخوان ها داشته باشد.

9- از بدن در برابر باکتری ها، ویروس ها و عفونت ها محافظت می کند.

 مطالعات نشان داده است که پوست انگور از بدن در برابر ویروس آنفولانزا محافظت می کند. به علاوه ترکیبات موجود در انگور از گسترش تبخال و آبله مرغان جلوگیری می کند.

10- روند پیری را کند کرده و موجب افزایش طول عمر می شود.

رزوراترول موجود در انگور ژن های مرتبط با پیری  را کند تر می کند و باعث افزایش طول عمر می گردد.

11- جلوگیری از بیماری های مزمن

رزوراترول با خواص ضد التهابی قوی مرتبط است. این خاصیت ضد التهابی می تواند از بدن در برابر بیماری های قلبی و روده محافظت کند.

12- خوشمزه، سالم و همه کاره

انگور به راحتی در رژیم غذایی سالم گنجانده می شود.

- می توانید از آن عنوان یک میان وعده سالم استفاده کنید.

- انگور خرد شده را به سالاد سبزیجات خود اضافه کنید.

- از آن در سالاد میوه استفاده کنید.

- آن را به صورت آبمیوه میل کنید.

- آب انگور را به انواع اسموتی ها بیفزایید.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...