خوراکی هایی که نباید با معده خالی مصرف کرد

 این 10 غذا را با معده خالی مصرف نکنید

بسیاری از مردم برای رفتن به دفتر یا دانشگاه صبح عجله دارند. در چنین شرایطی، برخی از افراد بدون صبحانه صبح از خانه خارج می شوند. یا هرچه می توانند بخورند و سرکار بروند. وقتی صبح گرسنه هستید، به آنچه می خورید توجه نمی کنید. با این حال گفته می شود که بسیاری از غذاها صبح با معده خالی مصرف نمی شوند. خوردن این غذاها با معده خالی به احتمال زیاد اثرات سوء بر سلامتی خواهد داشت.

این 10 غذا را با معده خالی مصرف نکنید

موز

بسیاری از مردم عادت دارند که به محض بیدار شدن از صبح موز بخورند. موز در رفع یبوست مفید است. موز سرشار از منیزیم و پتاسیم است. بنابراین خوردن موز با معده خالی باعث عدم تعادل منیزیم و پتاسیم در خون می شود. بنابراین، موز را نباید با معده خالی صبح بخورید.

قهوه

حتی اگر با اولین فنجان قهوه صبح سرحال شده اید، نوشیدن قهوه با معده خالی می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. مصرف قهوه در زمانی که هیچ چیزی در معده وجود ندارد ، اسیدیته را افزایش می دهد. همچنین می تواند باعث سوزش سر دل و سوء هاضمه در طول روز شود. بنابراین، صبح بیدار شدن و خوردن مقداری غذا قبل از نوشیدن قهوه مفید خواهد بود.

کشک

ماست به عنوان نیروگاهی از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی در نظر گرفته می شود. کشک به طور منظم در خانه بسیاری از مردم مصرف می شود. کشک خانگی یا کشک خریداری شده از بازار نباید با معده خالی خورده شود. زیرا حاوی اسید لاکتیک است. هنگامی که ماست با معده خالی مصرف می شود، باکتری های اسید لاکتیک قادر به استفاده از اسید معده نیستند. به همین دلیل، مصرف کشک باchapatis  ، میوه ها یا سایر غذاها مفید است.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی لیکوپن را به بدن ما می رساند. لیکوپن برای بدن مفید است اما مصرف آن با معده خالی توصیه نمی شود. حاوی اسید تانیک است که با اسید معده واکنش نشان می دهد. این می تواند باعث سوزش سر دل و همچنین درد شکم شود. بنابراین، گوجه فرنگی باید در غذا یا سالاد گنجانده شود.

سالاد فصل

سبزیجات خام منبع عالی فیبر محسوب می شوند. با این حال، مصرف آن با معده خالی می تواند باعث سوء هاضمه و یبوست شود.

مرکبات

بسیاری از مردم تصور می کنند که یک لیوان آب پرتقال برای صبحانه انرژی و فواید زیادی برای آنها فراهم می کند. با این حال، باید بدانید که اگر مرکبات بخورید یا آب مرکبات را با معده خالی بنوشید، می تواند منجر به آلرژی و ورم معده شود.

قند

همه افرادی که می خواهند وزن اضافی خود را از بین ببرند می دانند که پرهیز از غذاهای شیرین بسیار مهم است. علاوه بر این، هرگز نباید از شیرینی، کلوچه، کیک و مواردی از این قبیل برای صبحانه استفاده کنید. لوزالمعده شما نمی تواند با مقادیر زیاد قند کار کند و انسولین لازم را تولید کند. در نتیجه، شما از سطح بالای قند خون رنج خواهید برد که می تواند تعادل pH بدن شما را بر هم بزند.

نوشابه گازدار

هنگامی که ما با معده خالی نوشیدنی های گازدار مصرف می کردیم، این نوشیدنی های گازدار می توانند تعادل اسید-قلیایی معده را بر هم بزنند. و همچنین خون رسانی به معده را کاهش می دهد. در صورت نوشیدن نوشابه های گازدار با معده خالی، سیستم گوارش ما کند می شود.

گلابی

گلابی دارای فیبر خام است که می تواند به غشای مخاطی معده خالی آسیب برساند.

غذاهای تند

خوردن دستور العمل های تند و فلفل قرمز با معده خالی ممکن است مخاط معده را تحریک کند که می تواند منجر به واکنش های اسیدی و گرفتگی شود. آنها طبیعت تندی دارند و می توانند باعث سوء هاضمه شوند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...