کانتینرهای هوشمند

کانتینرهای هوشمند کانتینرهای مورد استفاده در حمل و نقل و تدارکات هستند که با فناوری اینترنت اشیاء، سنسورها، ردیابی و صفحات GPS خورشیدی یکپارچه شده اند. کانتینرها برای  تنظیم شرایط داخلی به عنوان مثال دما)، ارائه ردیابی در زمان واقعی، افزایش امنیت و ارائه اطلاعات وضعیتی طراحی شده اند که می تواند اپراتورها را در مورد هر گونه مشکل احتمالی در بار هشدار دهد. اطلاعات جمع آوری شده به صورت خودکار وارد پرونده های حمل و نقل دیجیتالی می شود، که می تواند برای ردیابی به روز با مشتری به اشتراک گذاشته شود و می تواند برای پیش بینی بهتر زمان ورود به بنادر برای تخلیه بهینه کانتینرها و توزیع به مرحله بعدی عرضه، مورد استفاده  قرار گیرد.

کانتینر هوشمند

کانتینرهای حمل و نقل هوشمند می توانند از طریق پنل های خوردشیدی در قسمت بیرونی خود تغذیه شوند و دارای باتری هایی برای ذخیره انرژی باشند.

ابزارهای دستی برای ردیابی پیشرفت حمل و نقل کانتینر بسیار دستی و غیر قابل اعتماد هستند، که پیش بینی دقیق زمان ورود کانتینرها به بندر را دشوار می کند. این می تواند منجر به ازدحام در بندر و تأخیر در تخلیه بار برای مرحله بعدی در زنجیره تأمین شود. فرایند جمع آوری داده ها بسیار پرهزینه، مستعد خطا و ناقص است و می تواند مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. کانتینرهای هوشمند می توانند داده ها را به طور خودکار و در زمان واقعی در حین حمل و نقل منتقل کرده و اطلاعات دقیقی را ارائه دهند که اپراتورهای بندر را قادر می سازد تا امکانات خود را برای محموله های ورودی، ذخیره سازی و توزیع بعدی برنامه ریزی بهتری داشته باشند.

کانتینر

الزامات زنجیره تأمین در سال های اخیر تغییر کرده است. امروزه، برای برآوردن تقاضاهای بیش تر، ردیابی بهتر جابجایی محموله و پاسخ گویی به مسائل، ذینفعان زنجیره تأمین بیش تر بر راه های بهبود دید، کیفیت و امنیت کانتینر های خود تمرکز می کنند. فناوری اینترنت اشیاء در کانتینرهای هوشمند می تواند داده های دقیق  در زمان واقعی در مورد وضعیت، موقعیت و محیط را مستقیماً به اپراتورها ارائه دهد. در حالی که کانتینرهای یخچال دار محدود بودند که فقط به اپراتور اجازه می دادند در شروع حمل و نقل، شرایط دما را در داخل کانتینر تعیین کنند تا کیفیت کالاهای فاسد شدنی (مانند غذا و دارو) حفظ شود. کانتینرهای هوشمند با استفاده از این فناوری پیشرفت می کنند. اپراتورها می توانند شرایط  داخلی را در صورت لزوم ردیابی و کنترل کنند. این باعث می شود که دما در پاسخ نوسانات محیط خارجی کانتینر، که ممکن است در حین حمل و نقل متفاوت باشد، تنظیم شود. از داده های جمع آوری شده می توان برای نشان دادن این که کالاها در طول سفر خود در آستانه های دمای تنظیم شده باقی مانده اند استفاده کرد. آنها همچنین می توانند حرکت های نزدیک را تشخیص داده و سیستم های جلوگیری از سرقت را فعال کنند.

کانتینر هوشمند

یکی دیگر از مسائل مربوط به عملیات حمل و نقل سنتی کانتینر هنگام ورود و تخلیه در بنادر رخ می دهد. کانتینر ها را می توان در اسکله ها رها کرد یا به پورت اشتباه تحویل داد. این مشکلات معمولاً ماه ها پس از وقوع کشف می شوند. کانتیرهای هوشمند می توانند این مشکل را با ارائه اطلاعات لحظه ای به مقامات برای تشخیص سریع مسائل حل کنند.

بنادر حمل و نقل خودکار و کشتی های حمل و نقل خودکار نیز در بسیاری از کشورها در حال توسعه هستند. با این پیشرفت های اضافی، در آینده نزدیک کانتینرهای هوشمند قادر خواهند بود به طور مستقیم با سیستم های خودران در کشتی ها و بنادر ارتباط برقرار کنند. این امر باعث می شود عملیات از ابتدا تا انتها ساده، بدون خطا و کارآمد انجام شود.

مزایای کانتینرهای هوشمند

بهبود کارایی و کاهش هزینه ها

- با پیاده سازی یک سیستم خودمختار که به روزرسانی خودکار را ارائه می دهد، زمان مورد نیاز برای جمع آوری داده ها در مورد مکان و وضعیت کانتیر را کاهش دهید.

- با اطمینان از عملکرد بهینه و کاهش احتمال خراب شدن یا از بی رفتن کانتینر ها، بهره وری را افزایش داده و هزینه مربوط به محموله های از دست رفته یا آسیب دیده را کاهش دهید.

- با افزایش عمر کانتینر با فناوری و کاهش سرقت و فساد کالا با استفاده از کنترل دما و عملکرد های ضد سرقت، هزینه مربوط به هدر رفت را به حداقل برسانید.

افزایش ارزش اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی

- با ردیابی اطلاعات موقعیت مکانی و وضعیت کانتینر و ارائه داده های زمان  واقعی و بهینه سازی بهتر کل زنجیره تأمین، ایمنی و امنیت محموله را افزایش داده و خدمات مشتری را بهبود بخشید.

حمل و نقل

معایب کانتینرهای هوشمند

ریسک اجرا

کانتینرها از فولاد ساخته شده لند و معمولاً در عمق کشتی های حمل و نقل قرار می گیرند. این می تواند باعث قطع ارتباط بین کانتینر و اپراتور شود که باعث نادرستی یا از بین رفتن داده ها می شود.

راه حل: کیفیت انتقال داده به شبکه ارتباطی بستگی دارد. برای اطمینان از این که داده ها همیشه می توانند منتقل شوند، ممکن است برای بهبود پوشش دهی به شبکه نیاز باشد.

ریسک اجتماعی

اجرای کانتینرهای هوشمند ممکن است منجر به تعدیل نیرو در کارمندان فعلی شود. از آنجا که کانتینرهای هوشمند می توانند داده های بلادرنگ را به طور خودکار هنگام حضور در دریا به دست آورند، کارهای دستی سنتی حذف می شود. این امر می تواند عواقبی مانند فشار منفی و تأثیر بر اعتبار برند برای شرکت داشته باشد.

 راه حل: با نصب فناوری های جدید، کار در کشتی های حمل و نقل فنی تر خواهد شد. فرصتی برای افزایش مهارت کارمندان برای رفع این نیاز وجود دارد. شرکت ها همچنین باید یک استراتژی برای مقابله با تغییرات منابع انسانی در برابر هرگونه واکنش احتمالی رسانه ایجاد کنند.

ریسک ایمنی و امنیت

کانتینرهای هوشمند از طریق یک سیستم ماهواره ای یا مبتنی بر اینترنت داده تولید می کنند و با مقامات ارتباط برقرار می کنند. بنابراین، این خطر وجود دارد که داده های جمع آوری شده به دلیل جرایم اینترنتی هک شوند یا تغییر یابد.

راه حل: موسسات باید از قدرتمند بودن سیستم های خود برای کاهش خطر نقض امنیت سایبری  اطمینان حاصل کنند. علاوه بر این، دولت ها باید چارچوب های قانونی برای ترسیم الزامات این سیستم ها برای دفع حملات امنیت سایبری و محافظت از داده ها تنظیم کنند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...