9 نکته موثر در کاهش هزینه برای تولیدکنندگان

به عنوان تولیدکنندگان، شما دائماً به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در هزینه به منظور توسعه خط تولید هستید. این به شما امکان می دهد تجارت خود را گسترش دهید. توصیه می شود که تولید کنندگان به جای استفاده از منابع زیاد از یک یا دو بخش، بتوانند نتیجه نهایی خود را از طریق چندین طرح کاهش هزینه کوچک که برای صرفه جویی در مقدار زیادی پول جمع آوری می شود، افزایش دهند. برخی از ایده هایی  صرفه جویی در هزینه  ارائه شده است که می توانید در کارخانه خود استفاده کنید.

1- بهبود مستمر کلید است.

همیشه به عملیات خود با دیدی دقیق و واقع بینانه نگاه کنید. ارزیابی مداوم و کامل سیستم ها و فرایندهای شما کلید حل چالش ها و مشکلات در تأسیسات و مدیریت آن است. اگر بخواهید با مشاور مشورت کنید، ارزیابی کامل اولین گام آنها خواهد بود. با عقب نشینی و اشاره به تصویر کلی، این امر به شما امکان می دهد که هر قسمت از فرایند خود را ارزیابی عینی کنید. بنابراین خود را برای موفقیت مداوم آماده کنید.

کارخانه

2- اولویت بندی بازگشت سرمایه

 پس از ارزیابی، اولویت بندی یافته های خود بسیار مهم است. اغلب اوقات تولیدکنندگان چندین سال بدون ممیزی جامع به سر می برند که منجر به فرایندها، روش ها و فناوری های منسوخ می شود. بنابراین، مهم است که یک رویکرد عینی برای اولویت بندی خود داشته باشید.

3- از درون به دنبال بهبود باشید.

کارکنان کارخانه شما می توانند منبع خوبی برای بهبود فرآیندها باشند. بسیاری از اوقات مشاوران با کارگران در قسمت فروش صحبت می کنند تا ایده هایی را در مورد بهبود فرایند بحث کنند. از آنجا که کارگران قسمت فروش کسانی هستند که دائماً از این فرایندها استفاده می کنند، بینش ارزشمندی در مورد چگونگی ساده سازی یا بهبود امور برای ایجاد ارزش دارند.

نکته حرفه ای: پاداش دادن به کارکنان با درصدی از صرفه جویی در هزینه ایده های بهبود آنها راهی عالی برای تقویت تمایل آنها برای جستجوی راه های اضافی برای پس انداز است.

4- در ایده های قدیمی تجدید نظر کنید.

ایده های صرفه جویی در هزینه همیشه با اولویت های مناسب تر کنار گذاشته می شوند، اما این بدان معنا نیست که ایده های اولیه ایده های بدی بودند. با بازگشت به گذشته و بررسی ایده های پیشنهادی قبلی برای صرفه جویی در هزینه، به احتمال زیاد یک یا چند ایده عالی پیدا  خواهید کرد که اجرای آنها در حال حاضر یا در آینده نزدیک منطقی است.

5- یک کپی از استانداردهای ISO 9001 بگیرید.

استانداردهای ISO 9001 اصول راهنمای هر سازمان تولیدی است که بر ارائه مداوم محصولات با کیفیت، بهبود رضایت مشتری و بهبود فرایندهای سیستم متمرکز است.

6- صرفه جویی در هزینه را در کاهش انرژی بیابید.

مصرف انرژی یکی از هزینه های زیادی است که جامعه تولید به دور از استفاده از ظرفیت و به سمت مدل تقاضا محور، می توانید تصمیم بگیرید که مصرف انرژی را در دوره های آهسته بدون وقفه در تولید کاهش دهید.

برای صرفه جویی در مصرف انرژی راه هایی وجود دارد که می تواند تأثیر بسزایی در نتیجه نهایی شرکت شما داشته باشد. با انجام تعمیر و نگهداری سیستم تهویه مطبوع، تعمیر نشت کمپرسورهای هوا و برنامه ریزی استراتژیک راه اندازی تجهیزات، می توانید تلاش ها خود را برای صرفه جویی در انرژی تکمیل کنید.

تولید کننده

7- هوشمندانه کار کنید.

با خودکارسازی یا تجمیع فرآیندهای دستی تکراری، می توانید کیفیت محصول را افزایش دهید، توان تولید را بهبود بخشیده و هزینه ها را به طور بالقوه کاهش دهید. فناوری همیشه در حال پیشرفت است و روش های جدیدی را برای انجام کارهای بسیار آسان تر ارائه می دهد. چه در مغازه و چه در دفتر، حذف کارهای یکنواخت از طریق استفاده از فناوری، راهی عالی برای بهینه سازی هزینه های کار است.

8- فروش ضایعات به فروشندگان

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که می گویند:" آشغال یک نفر گنجینه یک مرد دیگر است؟" در حالی که ما طرفدار کلیشه ها نیستیم، اما فکر می کنیم فروش ضایعات شما به فروشندگان یک روش مفید است. اما اغلب نادیده گرفته می شود. پرداخت فلز، باتری و لوازم الکترونیکی که در غیر این صورت ممکن است دفع شود.

حمل و نقل

9- مذاکره با تأمین کنندگان و حمل و نقل بار

ایجاد روابط طولانی مدت با تأمین کنندگان و شرکت های حمل و نقل برای موفقیت شرکت شما ضروری است، اما این بدان معنا نیست که شما باید اولین قیمت ارائه شده را بپذیرید. از موقعیت خود به عنوان یک تولید کننده استفاده کنید و سعی کنید مجدداً با نرخ بهتری مذاکره کنید.

با اجرای حتی چند مورد از ایده های صرفه جویی در هزینه که در بالا توضیح داده شد، شرکت شما می تواند در مسیر سود دهی بیش تری قرار بگیرد. قبل از شروع سفر صرفه جویی در هزینه، یک  نکته را به خاطر بسپارید. اگرچه کاهش هزینه ها و صرفه جویی در هزینه احساس خوبی دارد، مهم این است  که کیفیت کسب و کار خود را فدا نکنید. کاهش هزینه هایی که در نهایت منجر به محصولات پایین تر یا خدمات نامناسب می شود، ارزش آن را ندارد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...