نکاتی درباره نحوه معرفی خود در مصاحبه شغلی

هیچ دو مصاحبه شغلی یکسان نیست. قالب هر مصاحبه شغلی متفاوت است، محیط اتاق مصاحبه نیز متفاوت است. سوالات متفاوت است، مصاحبه کنندگان و شیوه مصاحبه آنها نیز متفاوت است. تنها چیزی که در هر مصاحبه شغلی ثابت می ماند "معرفی خود" است.

هیچ چیز به اندازه قسمت معرفی خود در مصاحبه شغلی اعصاب خردکن نیست. با این حال، اگر می خواهید یک قدم به دستیابی به شغل رویایی خود نزدیک شوید، باید سوال "درباره خودت بگو" را هوشمندانه و مطمئن پاسخ دهید.

منطقی و واضح باشید

اولین نکته در مورد چگونگی معرفی خود در مصاحبه شغلی منطق و وضوح است. از دروغ یا مبالغه بپرهیزید، و به یاد داشته باشید که از ارائه خود با تجربیات واقعی زندگی حمایت کنید. به وضوح توضیح دهید که چه چیزی می توانید به سازمان ارائه دهید زیرا این بیشترین اهمیت را برای استخدام کنندگان دارد.

اصیل و صادق باشید

در مرحله بعد اصیل و صادق باشید. مصاحبه کنندگان برای صداقت و اصالت ارزش قائل هستند. هرچه صادق تر و واقعی تر باشید، اعتماد سریعتر بین شما و مصاحبه کنندگان ایجاد می شود. اگر خود را به شیوه ای واقعی و طبیعی معرفی کنید، می توانید تأثیرگذاری عالی را ایجاد کرده و ارتباط قوی با مصاحبه کنندگان برقرار کنید.

مصاحبه شغلی

مصاحبه کنندگان در معرفی خود چه انتظاری دارند؟

به یاد داشته باشید که مصاحبه کنندگان هیچ علاقه ای به زندگی شخصی شما ندارند. در یک مصاحبه شغلی، استخدام کنندگان فقط به ارزیابی اعتماد به نفس، مهارت های اجتماعی و ارتباطی شما علاقه مند هستند تا تعیین کنند که آیا شما برای سازمان و نقشی که برای آن درخواست می کنید مناسب هستید یا خیر. معرفی خود را مختصر و حرفه ای نگه دارید. در حالت ایده آل، معرفی خود شما نباید بیشتر از یک دقیقه باشد.

نکاتی درباره نحوه معرفی خود در مصاحبه

معرفی خود بسیار مهم است زیرا نه تنها به مصاحبه کنندگان اجازه می دهد تا شخصیت و مهارت های ارائه شما را ببینند، بلکه فرصتی را برای شما فراهم می کند تا در مورد مهارت ها، تجربه و سایر دستاوردهای خود مستقیماً با کارفرمایان تعامل داشته باشید. در ادامه نکات برتر مصاحبه در مورد نحوه پاسخگویی به سوال "درباره خودت بگو" ارائه شده است.

1. به مصاحبه کنندگان خود سلام کنید

احوالپرسی از مصاحبه کنندگان یک راه عالی برای شروع معرفی خود است. در مرحله بعد، قدردانی خود را از مصاحبه کنندگان به خاطر تماس شما برای مصاحبه شغلی اعلام کنید. اولین قسمت معرفی شخصی شما باید درباره این باشد که شما کی هستید و کجا زندگی می کنید.

2. اجازه دهید مصاحبه کنندگان شما از سابقه تحصیلی شما مطلع شوند

در صورتی که تازه فارغ التحصیل شده اید، بدون توضیح بیشتر در مورد اطلاعات شخصی خود، در مورد سابقه تحصیلی خود صحبت کنید. نام دانشگاه و مدرک تحصیلی خود را به مصاحبه کنندگان خود بگویید. اگر فکر می کنید ارزش ذکر آن را دارد، معدل نمرات مدرک تحصیلی خود را بیان کنید. در غیر این صورت، از بحث در مورد نمرات خودداری کنید. شما همچنین باید پروژه هایی را که انجام داده اید، در صورت وجود، و گواهینامه هایی که کسب کرده اید مربوط به موقعیتی که برای آن درخواست می کنید، ذکر کنید.

مصاحبه شغلی

3. یک رویکرد جایگزین برای متخصصان با تجربه

آیا شما یک حرفه ای با تجربه هستید که در فکر این است که چگونه خود را در مصاحبه معرفی کنید؟ اگر این طور است، پس از استقبال از مصاحبه کنندگان و ابراز قدردانی، می توانید بلافاصله در مورد آخرین شغل خود صحبت کنید. نام سازمانی را که در آن کار می کردید، مدت اشتغال خود، سمتی که در شغل قبلی خود داشتید و مسئولیت های کلیدی را که بر عهده داشتید ذکر کنید. با خیال راحت آمارهای جالبی در مورد دستاوردهای کاری خود فاش کنید، با این حال، مطمئن شوید که ادعاهای خود را با شواهد پشتیبان دارید. به عنوان مثال، می توانید بگویید که شما در بهبود 38 درصدی احساسات خدمات به مشتریان در مدت 12 ماه نقش موثری داشته اید. هنگام ذکر دستاوردهای خود، مشتاق به نظر برسید، اما افتخار نکنید. همچنین، به یاد داشته باشید که لیست دستاوردها را کوتاه و واضح نگه دارید تا مصاحبه کنندگان خسته نشوند.

4. یک یا دو خط در مورد علایق و سرگرمی های شما

از بحث درباره علایق و سرگرمی های خود دریغ نکنید. مصاحبه کنندگان معمولاً مشتاقند در مورد علاقه ها و سرگرمی های مصاحبه شونده بدانند، زیرا علاقه ها و سرگرمی ها نشان دهنده شخصیت فرد است.

5. بیانیه پایانی حیاتی

بیانیه پایانی بسیار مهم است زیرا قصد شما را به مصاحبه کنندگان نشان می دهد. در بیانیه پایانی خود، به طور خلاصه توضیح دهید که چه انگیزه ای باعث درخواست شما برای کار شده است و چگونه فکر می کنید این نقش با اهداف شغلی شما مطابقت دارد. در مورد میزان جذابیت شغل و آمادگی شما برای انجام وظایف چالش برانگیز صحبت کنید. مصاحبه کنندگان را در مورد مهارتهای اصلی و نحوه برنامه ریزی آنها برای مشاغل مورد درخواست خود بگویید. بیانیه پایانی شما باید باعث شود مصاحبه کنندگان احساس کنند که شما دارایی بزرگی برای سازمان خواهید بود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...