مهارت های مهم اپراتور لیفتراک

با رشد سریع صنعت تجارت الکترونیک در جهان، انبارها و مراکز حمل و نقل عمده مانند بنادر برای پاسخگویی به تقاضای روز افزون مشتریان، برای شرکت ها یکپارچه تر می شوند. برای این که یک انبار با موفقیت کار کند، آنها به تیم اختصاصی لیفتراک و اپراتورهای تجهیزات حمل و نقل مواد برای حمل و توزیع ایمن و کارآمد کالاها متکی هستند. در ادامه این پست شش مهارت ضروری را که همه اپراتورهای لیفتراک باید دارا باشند را بررسی می کنیم.

مهارت های مورد نیاز جهت استفاده از لیفتراک

لیفتراک از مهم ترین ماشین های سنگین برای جابجایی بار می باشد که در صنایع و مشاغل مختلفی استفاده می شود.این ماشین های حمل و نقل بزرگ سیستم تعلیق یا فنر بندی ندارند به همین علت استفاده از این ماشین ها نیازمند تجربه و مهارت های خاصی می باشد .لیفتراک ها نیاز به جا به جایی وسایل سنگین را حل کردند اما جابجایی بار با لیفتراک باید اصولی و بر اساس استانداردهای ایمنی انجام گیرد تا منجر به بروز خسارات و آسیب نشود.برای کسانی که می خواهند از این ماشین های سنگین در انبار استفاده کنند ویژگی هایی وجود دارد که باید قبل از نشستن پشت لیفتراک آن ها را بیاموزند.

1- تفکر سریع و سازگاری

 در طول یک شیفت لیفتراک، اپراتورها ممکن است در معرض انواع مختلفی از بارها و وظایفی که باید انجام دهند قرار گیرند. انبارها همچنین محیط های کاری بسیار پویا با انواع قطعات متحرک از جمله دیگر لیفتراک ها، عابران پیاده و کامیون های حمل و نقل هستند که باید با خیال راحت در اطراف آنها مانور داده شود. اپراتورهای لیفتراک باید بتوانند با حفظ ایمنی و کارایی سریع خود را با تغییرات برای تکمیل وظایف تطبیق دهند.

اپراتور لیفتراک

2- آموزش گسترده و درک واحد

ضروری است که همه اپراتورهای لیفتراک تحت آموزش های گسترده ای قرار بگیرند تا مجوزها و گواهینامه های صحیح را برای عملکرد ایمن لیفتراک دریافت کنند. اپراتورها نیازمند آموزش گسترده در مورد نحوه دقیق حرکت بالابرها به شیوه ای ایمن و اجتناب از موانعی مانند قفسه بندی پالت یا سایر کارکنان هستند.آنها همچنین نیاز به درک گسترده ای از نحوه عملکرد لیفتراک خود دارند تا بتوانند هر مشکلی را که در حین شیفت ایجاد می شود، پاسخ دهند و عیب یابی کنند.

3- مهارت های ارتباطی عالی

 همه اپراتورهای لیفتراک باید بتوانند به طور خلاصه با دیگران که در انبارها کار می کنند ارتباط برقرار کنند تا از ایمن ماندن همه اطمینان حاصل شود. آنها باید بتوانند توضیح دهند که در حال انجام چه کاری هستند و دیگران در عملیات بلند کردن موظف به انجام چه کاری هستند. در صورت انجام اشتباه در حین عملیات، ارتباط نادرست می تواند با افزایش احتمال صدمه، از دست دادن یا مرگ منجر به هزینه شود.

لیفتراک

4- صبر

کار کردن لیفتراک پرشده نیاز به صبر بالایی از اپراتورها دارد. بارهای سنگین و بزرگ باید در حین عملیات باربری متعادل و ایمن بمانند و حرکت های ناگهانی سریع باعث ایجاد تعادل در بار شود و خطر بی ثباتی بار را افزایش داده و بالابرنده را به طور بالقوه واژگون کند. هنگام کار با لیفتراک در یک انبار شلوغ، صبر نیز ضروری است، ممکن است اپراتورها منتظر بمانند تا سایر لیفتراک ها یا کارکنانی که در مناطق اطراف کار می کنند کار خود را انجام دهند تا کار آنها ایمن نباشد.

5- چشم برای ایمنی

با توجه به اندازه بزرگ و وزن زیاد یک لیفتراک کاملاً پر شده، ضروری است که اپراتورها به ایمنی توجه داشته باشند. یک حرکت اشتباه می تواند منجر به صدمه جدی، مرگ و میر یا صدمه به انبار، قفسه بندی یا خود لیفتراک شود. همه اپراتورهای لیفتراک باید از خطرات احتمالی بالابر مطلع باشند تا بتوانند در اسرع وقت این مشکل را برطرف کنند.

لیفتراک

6-مهارت های ریاضی

داشتن درک اولیه از ریاضی برای همه اپراتورهای لیفتراک ضروری است. اپراتورهای باید وزن کلی بار را به سرعت محاسبه کنند تا از مطابقت با حداکثر ظرفیت نامی واحد اطمینان حاصل شود. همچنین ممکن است ملزم به محاسبه هزینه های دیگر مانند هزینه حمل و نقل باشند.

سخن آخر

یافتن اپراتور لیفتراک مناسب برای عملکرد شما می تواند یک چالش باشد. هنگام مصاحبه با اپراتورهای بالقوه بسیار مهم است که شرکت ها به دنبال افرادی باشند که دارای مهارت های مهمی هستند. با به کار گیری ماهرترین و مجرب ترین اپراتورها، ایمنی و کارایی عملیات جابجایی کالاهای خود را تضمین کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...