نحوه انتخاب بهترین کفش پیاده روی

اکثر ما یک جفت کفش ورزشی داریم که به عنوان کفش ورزشی همه کاره عمل می کند. آنها را در دویدن، پیاده روی و هر زمان که فعال هستید می پوشید. در حالی که کفشی که تقریباً در هر مکانی می توانید بپوشید راحت است، ممکن است همیشه کاربردی نباشد.

وقتی صحبت از برنامه پیاده روی می شود، مهم است مطمئن شوید که کفش هایی که می پوشیدبیومکانیک مناسب پا را تقویت می کند. به خصوص اگر اغلب در مسافت های طولانی راه می روید.

چرا باید روی کفش پیاده روی سرمایه گذاری کنید؟

 باور کنید یا نه، بیومکانیک پای شما هنگام راه رفتن و دویدن متفاوت است. به عنوان مثال، پای شما معمولاً هنگام راه رفتن به پاشنه پا با زمین برخورد می کند. از طرف دیگر، هنگام دویدن، پای شما در جایی در قسمت میانی پا به زمین برخورد می کند. این یکی از دلایلی است که کفش های دویدن به دسته ای برای خود تبدیل شده اند.

کفش

برخی از تفاوت های بین کفش های دویدن و پیاده روی در پیاده روی تفاوت چندانی ندارد، مانند این که چگونه کفش های دویدن بسیار سبک وزن هستند و کنترل حرکت را بیش تر از حد مورد نیاز هنگام راه رفت انجام می دهند.

با این حال، ویژگی های دیگر کفش های دویدن، مانند تمایل به داشتن یک زیره سفت تر و پاشنه بلند، ممکن است شما را مجبور به تغییر نحوه برخورد طبیعی پا با زمین در هنگام راه رفتن کند که در نهایت ممکن است به درد پا و ساق پا منجر شود.

کفش پیاده روی چگونه باید باشد؟

اگر اکنون متقاعد شده اید که به کفش مخصوص پیاده روی نیاز دارید، در اینجا چهار نکته برای انتخاب کفش مناسب برای شما آورده شده است.

1- کفش های پیاده روی باید از ابتدا راحت باشد.

ممکن است واضح به نظر برسد، اما ما به هر حال آن را می گوییم: اگر کفشی فوراً روی پا احساس راحتی ندهد، برای پیاده روی مناسب نیست.

به احتمال زیاد همه ما مقصر هستیم که به خود می گوییم:" این کفش ها فقط باید کمی جا باز کنند" اما با کفش های پیاده روی خود از این کار خود داری کنید. اگر یک دور زدن در اطراف فروشگاه یا خانه در پای شما ایجاد ناراحتی می کند، پیاده روی با کفش های مشابه ممکن است به راحتی باعث ایجاد تاول و پینه دردناک شود.

پیاده روی

2- پاهای شما باید فضای کافی داشته باشد، نه بیش تر.

هر تولید کننده کفش، کفش های متفاوتی طراحی می کند. در هنگام انتخاب یک کفش پیاده روی، مطمئن شوید پای شما آن را مناسب احساس می کند- بدون در نظر گرفتن نام تجاری یا اندازه.

اول، فضای پنجه کفش باید به اندازه ای جادار باشد که انگشتان پای شما دارای فضای زیادی برای تکان دادن باشد، اما نه بیش از حد. به عنوان یک قاعده کلی، مطمئن شوید که بین انگشت شست پا و جلوی کفش حدود 1.5 سانتی متر فاصله وجود دارد.

فضای کناری در کفش نیز اهمیت دارد. اگر پای شما پهن تر است، ممکن است لازم باد به دنبال یک کفش پیاده روی باشید که اندازه پهن تری داشته باشد.

در نهایت اگر یکی از پاهای شما کمی بزرگتر از پای دیگر است، ممکن است لازم باشد نیم سایز را بالا ببرید تا مطمئن شوید کفش به اندازه کافی با هر دو پا مطابقت دارد.

نکته حرفه ای برای خرید: جوراب هایی را که قصد دارید در پیاده روی  خود بپوشید با خود به فروشگاه کفش ببرید، زیرا ضخامت جوراب می تواند بر تناسب کفش تأثیر بگذارد.

3- کفش های پیاده روی شما باید با نوع قوس کف پای شما مطابقت داشته باشد.

سه نوع قوس پا شامل موارد زیر می شود:

- قوس معمولی: یک پا به طور کلی از نظر بیومکانیکی ( به دنبال کفشی با زیره سفت و انعطاف پذیر و پاشنه  باشید)

- قوس صاف: همراه با حرکت بیش از حد پا( به دنبال کفشی باشید که ثبات و کنترل حرکت زیادی را ارائه می دهد.)

- قوس زیاد: در جذب ضربه ضعیف است ( به دنبال کفشی با نرمی و ثبات زیاد باشید)

کف پا

برای تعیین نوع قوس پا کف پای خود را خیس کرده  و روی یک مقوا قرار دهید. از طریق رد پای خود می توانید به طور کلی نوع قوس پایتان را بفهمید.

4- نرمی و کشش با کفش های پیاده روی اهمیت دارد.

آخرین و مهم ترین نکته: شما در حال راه رفتن هستید، بنابراین کفش هایی که انتخاب می کنید باید فشار وارد شده به پاهای شما را هنگام برخورد با زمین کاهش دهند و همچنین ثبات و چسبندگی ایجاد کنند.

کفی یک کفش مناسب از قوس پا پشتیبانی می کند و راه رفتن مناسب را فراهم می کند.

زیره میانی که معمولاً از فوم یا چل ساخته شده است، هنگام برخورد پا با زمین به جذب ضربه کمک می کند.

پاشنه یک کفش مناسب می تواند نرمی و محافظت را از تاندون و مچ پای شما انجام دهد.

هنگام حرکت در کفش، نرمی، ثبات و کشش آن کاهش می یابد. پس از حدود 600 کیلومتر پیاده روی نیاز به کفش های جدیدی پیدا خواهید کرد.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...