حمل و نقل ایمن میوه ها و سبزیجات با کانتینرهای یخچال دار

صنایع در سراسر جهان هر روز محصولات تازه را حمل و نقل می کنند. حمل میوه ها و سبزیجات شامل برنامه ریزی و هماهنگی فراوانی است تا مطمئن شوید محصولات تازه و درست به مقصد می رسند. یک چارچوب زمانی دقیق برای حمل و نقل میوه ها و سبزیجات وجود دارد زیرا اکثر مراحل تجربه آنها را تولید می کند. پس از برداشت میوه ها و سبزیجات، آنها هنوز تازه و زنده هستند و باید به درستی حمل شوند تا قابل خوردن باقی بمانند.

استفاده از کانتینرهای مناسب برای حمل  محصولات تازه می تواند به بهبود کیفیت و وضعیت میوه ها و سبزیجات کمک کند. واحدهایی مانند کانتینرهای ریفر (یخچالی) می توانند راه حل عالی برای نحوه حمل سبزیجات و میوه ها باشند.

کانتینر ریفر

کانتینر ریفر چیست؟

ریفر (reefer) اصطلاحی است که به کانتینرهای نگهداری دارای سیستم خنک کننده اشاره دارد. ریفرها کانتینرهایی هستند که درجه حرارت خاصی را حفظ کرده و سطح رطوبت  را کنترل می کنند و در عین حال جریان هوا را تنظیم می کنند. کانتینرهای یخچال دار برای حمل محصولات از جمله مواد غذایی، دارویی، مواد شیمیایی و غیره مفید هستند. شرکت ها برای حفظ مواد اولیه به شرایط مناسب  وابسته هستند و کانتینرهای ریفر برای حمل و نگهداری این کالاها مناسب هستند.

چرا ریفرها برای حمل و نقل محصولات عالی هستند؟

شرکت هایی که با محصولات تازه کار می کنند، می خواهند اطمینان حاصل کنند که حمل و نقل آنها تا حد ممکن  ایمن و کارآمد است. این به دلیل ماندگاری محدود و رسیدن مداوم محصولات پس از برداشت است.

سازماندهی یک برنامه جامع از عملیات هنگام حمل اقلام تولیدی مفید است. استفاده از کانتینر ریفر می تواند به انجام یک فرایند حمل و نقل موفق کمک کند.  سیستم تبرید در کانتینر ریفر هوای تازه را به گردش در می آورد و دی اکسید کربن یا سایر گازها را حذف می کند. این گازها ممکن است منجر به فساد زودرس میوه ها و سبزیجاتی شوند که حمل می کنید. این سیستم های تبرید نقش حیاتی در حفظ شرایط اقلام تولیدی دارند.

کانتینرهای ریفر به دلیل وجود چندین جز داخلی قادر به کنترل دما هستند. این اجزاء ظروف ریفر را به انتخابی هوشمند برای حمل و نقل میوه ها و سبزیجات تبدیل می کند:

- واحد کنترل: دمای داخلی، میزان رطوبت و تهویه محفظه های ذخیره سازی ریفر را تنظیم می کند.

- فن های داخلی: فن ها به گردش هوا در داخل کانتینر ریفر کمک می کنند.

- دریچه هوای تازه: گازهای رسیده میوه می توانند از دریچه هوا خارج شوند و هوای تازه می تواند در داخل کانتینر جریان یابد.

- اواپراتور واحد: یونیت اواپراتور میزان رطوبت  داخل کانتینر را تنظیم کند. رطوبت بیش از حد کی تواند محصولات غذایی را خراب کند، بنابراین اواپراتور یک جزء مهم است.

- کندانسور: کندانسور هوا را از کانتینر خارج کرده و با استفاده از یک کویل و فن کندانسور هوا آن را به گردش در می آورد.

این اجزا به کانتینر خنک کننده اجازه می دهند تا به درستی کار کند و مواد حساس مانند میوه ها و سبزیجات را حمل کند.

کانتیر یخچال دار

دمای مناسب برای میوه ها و سبزیجات چقدر است؟

دمای ریفر برای تولید یکی از مهم ترین عواملی است که بر وضعیت اقلام تولید تأثیر می گذارد. برای تنظیم دما، دریک محفظه ریفر، می توانید از واحد کنترل دما در خارج محفظه استفاده کنید. درک این نکته ضروری است که کانتینر ریفر برای حفظ دمای محصولات است، نه تغییر آنها. قبل از بارگذاری محصولات در کانتینر ریفر، باید مطمئن شوید که آنها از قبل در دمای مناسب قرار دارند.

شرایط سبزیجات

بسته به نوع سبزیجات، درجه حرارت کانتینر سبزیجات بین 1- تا 13 درجه سانتی گراد متغیر است. هر سبزی از نظر طول عمر ذخیره سازی، میزان رطوبت و نقاط انجماد متفاوت است.

در اینجا چند نمونه از سبزیجات و شرایط نگهداری مناسب آنها آورده شده است:

  • کلم بروکلی، کلم برکسل، هویج سیر، پیاز و اسفناج: 0 درجه سانتی گراد
  • لوبیاسبز: 4 تا 7 درجه سانتی گراد
  • بادمجان: 8 تا 12 درجه سانتی گراد.
  • خیار: 10 تا 13 درجه سانتی گراد.

شرایط برای میوه ها

میوه زمانی می تواند مسافت های زیادی را طی کند که درجه حرارت مناسب را برای ذخیره همه قطعات میوه بدانید. میوه ها باید در یک کانتینر با دمای 1- تا 4 درجه سنتی گراد حفظ شوند.

شرایط مناسب برای حمل چند میوه آورده شده است:

  • سیب: 1- تا 4 درجه سانتی گراد
  •  انگور، هلو، تمشک و توت سیاه: 0.5- تا 0 درجه سانتی گراد
  • توت فرنگی: 0 درجه سانتی گراد
  • گیلاس: 0.5- تا 1- درجه سانتی گراد
  • گلابی:1.7- تا 0.5 درجه سانتی گراد

دمای کانتینر ریفر برای میوه ها باید دقیق باقی بماند تا محصولات با کیفیت بالا برای بازارها و فروشگاه ها ارائه شود.

بارگیری کانتینر

در حمل محصولات با ریفر این مهم است که بدانید چگونه یک کانتینر ذخیره سازی را برای بسته بندی مناسب به کار ببرید. اگر محفظه ای را بارگیری کردید و اجزای خاصی از سیستم تبرید را مسدود کردید، ممکن است دما و جریان هوا به درستی کار نکند و محصول خراب شود. این نکات را برای بارگیری در ریفر خود رعایت کنید:

- الگوی بارگیری را متناسب با نوع بار خود انتخاب کنید.

- قبل از باز کردن محفظه ریفر، آن را خنک کنید.

- قبل از بارگیری  از دمای مناسب میوه ها و سبزیجات مطمئن شوید.

- بیش از حداکثر مجاز، بار نزنید.

- از قرار دادن بیش از حد بسته ها در کنار دیواره های کانتینر خودداری کنید زیرا این امر می تواند از گردش مناسب هوا جلوگیری کند.

حمل و نقل سبزیجات و میوه ها گامی مهم در فروش موفق این محصولات است. انتخاب روش مناسب برای ارسال محصولات در تحویل با کیفیت آن موثر خواهد بود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...