6 نکته برای ایمن تر کردن خریدهای اینترنتی

خرید آنلاین به دلایلی یکی از گزینه های جذاب خرید است. اولاً بسیار راحت است. می توانید به راحتی در مورد مبل اتاق نشیمن جستجو کنید، تصمیم بگیرید  و هزینه آن را بپردازید. این کالا حتی در نهایت به درب منزل شما تحویل داده می شود. با وجود مزایای زیاد، خرید آلاین برای همه خطراتی نیز به همرا دارد. برخی از این خطرات به جستجوی آنلاین مرتبط است و برخی مربوط به خرید آنلاین است. در این مقاله شما یاد می گیرید که چگونه هنگام خرید آنلاین ایمن باشید.

1- فقط از سایت های آشنا خرید کنید.

خرید آنلاین یکی از تلاش هایی است که در آن پایبند ماندن به آشنا یک دارایی است. خرید از سایت های ناآشنا می تواند بسیار خطرناک باشد. برخلاف مکان های فیزیکی، ممکن است نتوانید هویت آنها را تأیید کنید. به علاوه، در صورت مواجه شدن با هرگونه چالش ممکن است نتوانید بازپرداخت کنید.  عادت کنیدکه فقط از سایت های شناخته شده خرید کنید. همیشه نامی را که جستجو می کنید دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید چیزی را اشتباه نگفته اید. مجرمان سایبری گاهی اوقات وب سایتهایی مشابه وب سایت های محبوب ایجاد می کنند و از این طریق کلاهبرداری می کنند.

خرید اینترنتی

2-مراقب لایه اتصال امن (SSL) باشید.

مکن است بخواهید به هر دلیلی یک فروشگاه آنلاین ناآشنا را امتحان کنید. به عنوان مثال، آنها ممکن است تنها کسانی باشند که کالای خاصی را که می خواهید می فروشند. همچنین، شما می توانید علاقه مند به حمایت از یک استارت آپ جدید باشید. با این حال، قبل از انجام این کار، بررسی کنید که سایت از لایه اتصال امن (SSL) استفاده می کند.و مشاهده وب سایت هایی با این سطح رمزگذاری آسان است. آنها معمولاً HTTPS قبل از URL دارند. علاوه براین به عنوان بخشی از URL نمادی را به شکل کلید قفل شده مشاهده خواهید کرد. اگر از کروم استفاده می کنید، دستگاه شما فوراً سایت های بدون آن ویژگی را پرچم گذاری می کند.

3-یک کارت اعتباری خاص و آدرس ایمیل دریافت کنید.

همچنین باید در یک کارت اعتباری موقت مخصوص خریدهای آنلاین در نظر بگیرید. اگر قصد خرید در یک بازه زمانی محدود را دارید می توانید این کار را انجام دهید. برخی از شرکت های کارت اعتباری این نوع کارت ها را در دسترس قرار می دهند. با این حال، این بدان معناست که شما نمی توانید از کارت در سایت هایی که تمدید خودکار انجام می دهند یا نیاز به پرداخت منظم دارند استفاده کنید.

همچنین، دریافت آدرس ایمیل خاص برای خرید می تواند ایده آل باشد. به این ترتیب، تبلیغات مربوط به خرید را به طور خودکار به آن ایمیل هدایت خواهید کرد. همچنین، هنگامی که یک ایمیل تبلیغاتی فروش یا هرگونه ایمیل دیگری در صندوق خود دریافت می کنید، ایمن تر خواهید بود.

خرید امن

4- مرورگر/ سیستم عامل خود را به روز کنید.

مرورگر منسوخ شده می تواند در هنگام مرور چیزی بیش تر از تأخیر در کار شما ایجاد کند. این می تواند منجر به از دست رفتن داده های شخصی برای مجرمان سایبری و امثال آن شود. همیشه قبل از خرید آنلاین مطمئن شوید که مرورگر و سیستم عامل را به روز کرده اید. وقتی منقضی شد می توانید به صورت دستی برنامه مرورگر خود را به روز کنید. از طرف دیگر، می توانید تنظیمات خود را تغییر دهید تا برنامه به طور خودکار همیشه به روز شود.

5- هزینه ها آنلاین را پیگیری کنید.

 برای آماده شدن صورتحساب بانکی خود لازم نیست منتظر پایان ماه باشید. اطمینان حاصل کنید که مرتباً برای پیگیری هزینه های آنلاین خود آنلاین می شوید. شما همیشه می توانید در هرزمان به نسخه های الکترونیکی صورت های بانکی مرتبط با کارت های اعتباری یا اعتبار خود دسترسی پیدا کنید. هرگاه متوجه اتهان نا آشنایی شدید، فوراً آن را بردارید. اگر تأخیر کنید ممکن است وقتتان تمام شود  و در نتیجعه پول خود را از دست بدهید. به یاد داشته باشید که اکثر شرکت های کارت اعتباری به شما 30 روز مهلت می دهند تا بتوانید هرگونه مشکل را گزارش کنید.

6- از بهترین گزینه های پرداخت استفاده کنید.

هنگام خرید آنلاین، همیشه کارت اعتباری بر دبیت کارت ترجیح داده می شود. دلیلش این است که اگر کارت نقدی شما آسیب ببیند، هکر به راحتی به حساب بانکی شما دسترسی پیدا می کند. اما با کارت اعتباری این اتفاق نمی افتد. همچنین، جبران خسارت ناشی از هرگونه ضرر و زیان از یک شرکت کارت اعتباری آسان تر از موارد دیگر است.   به علاوه، برخی از شرکت های ارائه دهنده کارت اعتباری از مشتریان خود در برابر تقلب و امنیت محافظت می کنند. در صورت استفاده از کارت اعتباری، می تواید از این ویژگی ها استفاده کنید.

همچنین ممکن است بخواهید زینه های پرداخت شخص ثالث را در نظر بگیرید. این مسیر لایه محافظ دیگری را یه شما ارائه می دهد. به جای وارد کردن مشخصات کارت اعتباری خود در هر پلتفرمی که از آن خرید می کنید، می توانید آن را فقط در اختیار شخص ثالث قرار دهید. شما قادر خواهید بود مکان هایی را که اطلاعات شما در دسترس ت پیگیری کنید. این به نوبه خود احتمال افتادن اطلاعات شما در دستان ناشناس را کاهش می دهد.

نتیجه

با دقت  بیش تر، می توانید بیش تر تهدیدهای مربوط به خرید آنلاین را از بین ببرید. نباید فراموش کنید که کلاهبرداران مدام شیوه کار خود را به روز می کنند. بنابراین، شا باید یاد بگیرید ک از آنها جلوتر باشید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...