استفاده از تجهیزات چاپ سه بعدی در المپیک توکیو

چاپ سه بعدی، به سرعت از یک زمینه تجربی در آزمایشگاه های تحقیقاتی به ابزاری خلاقانه برای مبتکران در سراسر جهان تبدیل شده است. اکنون نسل جدیدی از ورزشکاران برای دستیابی به مزیت های رقابتی به چاپ سه بعدی روی آورده اند و این بار حتی برگزار کنندگان این مسابقات درگیر شده اند.

آسائو توکولو

سکوهای اهدای جوایز

امسال یک شرکت چاپ سه بعدی، تریبون المپیک 2020 توکیو را که برای اهدای جوایز استفاده می شود با فناوری چاپ سه بعدی ساخته است. این تریبون ها که توسط هنرمند ژاپنی آسائو توکولو طراحی شده اند از 24.5 تن پلاستیک خانگی دور ریخته شده ساخته شده اند. طی 9 ماه، مردم ژاپن معادل 400000 بطری پلاستیکی از طریق 2000 جعبه جمع آوری که در فروشگاه های بزرگ در سراسر ژاپن نصب شده بودند، اهدا کردند. با بازیافت  و تبدیل آنها به رشته، برای چاپ سه بعدی تمام 98 تریبون المپیک استفاده شد.

تپانچه

چاپ سه بعدی در تپانچه

یک ورزشکار فرانسوی تجهیزات چاپ سه بعدی را به المپیک توکیو می برد. این تجهیزات توسط یک شرکت در فرانسه که در زمینه بهبود عملکرد ورزشی تخصص دارد طراحی و چاپ شده است. سلین گوبرتویل دارنده مدال نقره المپیک سابق این بار در مسابقات  10 متر تپانچه بادی در بازی های توکیو شرکت خواهد کرد.

گوبرتویل پس از انجام چندین طرح، به یک مهارت خاص دست یافت تا در مسابقات تیراندازی اخیر قهرمانی اروپا در کرواسی آن را امتحان کند. این آخرین شانس او برای آزمایش قدرت در شرایط رقابتی قبل از آغاز بازی های المپیک بود  که در آنجا به مرحله حذفی نهایی رسید و مدال برنز گرفت.

آدیداس

کفش ورزشی آدیداس

پس از آنکه کفش ورزشی نایک موجب شد ورزشکار دو میدانی – آن فراسر – در المپیک ریو 2016 دو مدال  بگیرد، آدیداس با کفش های چاپ سه بعدی پیشرفت های چشمگیری داشته است. این شرکت طیف وسیعی از کفش های دویدن خود را توسعه داده است که متناسب با نیازهای حرکتی و راحتی هر فردی که آن را می پوشد طراحی شده است. اخیراً این شرکت تلاش کرده است تا کفشی تولید کند که اجازه دهد هر رشته دقیقاً متناسب با خطوط پای یک دونده قرار گیرد و آن ها را قادر سازد تا حداکثر نیروی ترمز خود را به طور متوسط 15 درصد کاهش دهند. کفش جدید آدیداس (4DFWD) با تکنولوژی چاپ سه بعدی کربن DLS  ساخته شده است.

دوچرخه

چاپ سه بعدی در دوچرخه

در همین حال تولید کننده دیگری در انگلستان قطعات دو چرخه را با چاپ سه بعدی تولید می کند. آنها از این فناوری برای ایجاد حالت آیرودینامیکی بهتر در دوچرخه استفاده کردند. این قطعات از فیبر کربن ساخته شده اند.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...