تفاوت بین سردخانه زیر صفر با اتاق فریزر بلاست چیست؟

هنگام تصمیم گیری در مورد یک اتاق فریزر  و یک اتاق فریزر بلاست، مهم است که از گزینه های موجود و چگونگی ارائه آنها به بهترین وجه برای کسب و کار خود آگاه باشید. این امر می تواند بر نحوه ذخیره سازی محصولات شما  تأثیر بسزایی داشته باشد.

در حقیقت، هنگام مقایسه برخی از فریزرها، ممکن است به همان اندازه که در ابتدا دیده می شوند ، شبیه نباشند. بنابراین چگونه می دانید به کدام نوع فریزر نیاز دارید؟ بسته به شغل خود، ممکن است به اتاق فریزر، فریزر بلاست یا هر دو نیاز داشته باشید.

سردخانه زیر صفر (اتاق فریزر)

یک اتاق سرد زیر صفر برای ذخیره سازی طیف وسیعی از محصولات و مواد  در درجه زیر صفر طراحی شده است که باعث طولانی شدن زمان ماندگاری غذا می شود. با این حال، برخلاف فریزر بلاست، یک اتاق فریزر نمی تواند محصولات را به سرعت منجمد کند. همچنین ممکن است به خاطر داشته باشید که فریزرها برای انواع مختلفی از محصولات و مواد، از جمله مواردی که در دمای زیر صفر آسیب میبینند، نامناسب هستند. محصولاتی که قرار است بلافاصله استفاده شوند، بدون این که زمان لازم برای یخ زدایی آنها باشد نیز برای فریزرها مناسب نیستند.

سردخانه زیر صفر

انواع مختلفی از اتاق های سرد زیر صفر  برای انتخاب وجود دارد و اکثر آنها دارای کنترل دمای متفاوت هستند. برای مثال برخی دامنه 0 تا 15- درجه و دیگری می تواند محصولات را در 15- تا 20- دخیره کند.

پانل های فریزر باید از معیارها و استانداردهای خاصی برخوردار باشد، یعنی سبک وزن و محکم باشد. نصب آن آسان باشد. قابل تخریب باشد. ضد حیوانات موذی باشد. بهداشتی  و عایق بندی شده باشد.

پانل های فریزر می توانند حداکثر دمای 76 درجه سانتی گراد را تحمل کنند، بدون این که بر خاصیت انجماد آن تأثیر بگذارد.

بنابراین تفاوت یک فریزر با فریزر بلاست چیست؟

فریزر بلاست

یک فریزر بلاست به سرعت محتوای خود را خنک کرده و دمای آن را کاهش می دهد. انجماد سریع در فریزر بلاست یکی از ایمن ترین و موثرترین راه های جلوگیری از رشد باکتری است.

فریزر بلاست

فریزرهای بلاست دما را بین 28- درجه تا 40- درجه نگه می دارند. در نتیجه، بلورهای یخی که در فرایند تشکیل می شوند، کوچک هستند و باعث آسیب کمتری به محصولات می شوند. این باعث شادابی و حفظ ارزش غذایی محصولات می شود.

نمونه های از غذاهایی که در فریزر بلاست ذخیره می شوند عبارتند از: سبزیجات منجمد، غذاهای آماده، گوشت و مرغ.

اندازه های مختلفی از فریزر بلاست ها در صنایع غذایی استفاده می شوند. فریزرهای بلاست در جاهای مختلفی مثل فروشگاه، داخل ساختمان یا در کامیون ها کاربرد دارند. 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...