سازندگانی که قصد دارند خودروهای خود را برقی کنند.

خودروسازان برجسته قصد خود را برای اسقاط موتورهای احتراق داخلی تا سال 2030 یا کاهش شدید تولید خود در حالی که این بخش به سمت وسایل نقلیه الکتریکی است، اعلام کرده اند.

آخرین گروهی که از این طرح ها رونمایی کرد، گروه آلمانی دایملر، سازنده مرسدس بنز و اتومبیل های هوشمند بود که قصد دارد قبل از سال 2030 کاملاً برقی باشد.

خودروی برقی

در اینجا نگاهی می اندازیم که چه کسی چه کاری می خواهد انجام دهد.

دایملر

 قصد دارد بیش از 40 میلیارد یورو (47 میلیارد دلار) سرمایه گذاری کند تا بتواند تا پایان دهه همه ماشین های خود را برقی کند.

از سال 2025، تمام ساختارهای مرسدس – شاسی، موتور و چرخ ها -  صد در صد برقی هستند. دایملر همچنین قصد دارد هشت کارخانه برای تولید باتری هایی که جزء اصلی وسایل نقلیه هستند، ایجاد کند.

استلانتیس

گروه استلانتیس که مارک های فیات، کرایسلر، جیپ و پژو را در بین خود دارند، توسعه موتورهای احتراق داخلی را رد کرده و قصد دارد 30 میلیارد یورو برای  برقی کردن مدل های خود تا سال 2025 سرمایه گذاری کند.

بخش اوپل می گوید تا سال 20 28 در اروپا 100 درصد برقی خواهد بود.

فیات نیز زمانی قابل مقایسه خواهد بود که قیمت اتومبیل های الکتریکی  با آنهایی که دارای موتور بنزینی هستند قابل مقایسه باشد و در حال حاضر تخمین زده می شود در سال های 2025 تا 2030 باشد.

جدول

فولکس واگن

 این غول آلمانی می خواهد رهبر جهانی وسایل نقلیه الکتریکی باشد. مدل ID3 که در اواخر سال 2020 به بازار عرضه شد، در حال مبارزه با تسلا برای کسب رتبه برتر در بازار برق اروپا است. فولکس واگن انتظار دارد وسایل نقلیه الکتریکی نیمی از فروش را تا سال 2030 و تقریباً 100 درصد آن را تا سال 2040 در بازارهای اصلی خود نشان دهد. این شرکت 73 میلیارد یورو سرمایه گذاری در نظر گرفته است و مانند تسلا قصد دارد یک شبکه جهانی از ایستگاه های شارژ ایجاد کند. برند گران قیمت آئودی فولکس واگن انتظار دارد که در سال 2033، 100 درصد برقی باشد.

لامبورگینی پیش بینی می کند تا پایان سال 2024 تمام خودروهای اسپرت آن هیبریدی باشد.

ولوو

 ولوو متعلق به گروه چینی جیلی است و قصد دارد تا سال 2030 دیگر مدل های بنزینی از جمله هیبریدها را ارائه  ندهد همین تاریخ برای بنتلی و فورد در اروپا اعمال می شود. چند ماه پیش رئیس ولوو  گفت که تا سال 2025 نیمی از خودروهای آنها برقی خواهد بود.

خودروی برقی

جگوار و لندرور

 این مارک های شاخص متعلق به گروه هندی تاتا است که قصد دارد بخش عمده ای از بودجه سالانه سرمایه گذاری خود را به مبلغ 3.3 میلیارد دلار را به وسایل نقلیه الکتریکی اختصاص دهد. جگوار انتظار دارد تا سال 2025 کاملاً برقی باشد.

رنو

این گروه فرانسوی از اولین کسانی است که یک خودروی الکتریکی را ارائه می دهد و انتظار دارد تا سال 2025 بیش از 65درصد از وسایل نقلیه خود را به ماشین های الکتریکی اختصاص دهد. برنامه ها تا آن تاریخ 10 مدل الکتریکی جدید را شامل می شوند، از جمله نسخه جدید و ارزان قیمت  کلاسیک آن، رنو5.

بی ام و

 این برند لوکس آلمانی در صدد فروش 10 میلیون وسیله نقلیه کاملاً برقی طی 10 سال است که جهشی شدید نسبت به هدف قبلی خود یعنی چهار میلیون وسیله نقلیه است.

 بی ام و در حال حاضر مدل i3 را به فروش می رساند اما با این وجود سهم بازار خود را به تسلا از دست داده است. قرار است خط تولید  Mini این گروه طی 10 سال آینده کاملاً برقی شود.

جنرال موتورز

این غول آمریکایی گفته است که دیگر تا سال 2035 خودروهایی را که آلودگی ایجاد می کنند، نمی فروشد، اما مشخص نکرده است که این بدان معنی است که تمام وسایل نقلیه آن برقی شوند.

خودروی الکتریکی

تویوتا

بزرگترین خودروساز جهان یک پیشگام ترکیبی بود و مدتها به اسلحه خود چسبید و تصمیم گرفت تا سال 2025 هفت مدل کاملاً برقی را به بازار عرضه کند. انتظار می رود 10 درصد از فروش اروپا تا آن زمان همراه با 70 درصد هیبرید،10 درصد هیبرید قابل شارژ و 10 درصد بنزین از وسایل نقلیه مجهز به برق یا هیدروژن باشد.

هیوندای-کیا

گروه کره ای هیوندای قصد داردکه  23 مدل ماشین الکتریکی را تا سال 2025 ارائه دهد و انتظار دارد بیش از یک میلیون از آنها را به فروش برساند. کیا پیش بینی کرده است که تا سال 2026 هفت دستگاه الکتریکی برقی داشته باشد و انتظار می رود 20 درصد از کل فروش آنها باشد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...