خطای 404 چیست؟

"خطای 404، صفحه یافت نشد" کلماتی نیستند که از دیدن آنها وقتی آنلاین هستید خوشتان بیاید. معنی و مفهوم آن چیست و اگر با آنها روبرو شوید چه کاری باید انجام دهید؟

اگرچه درست است که اکثر ما دقیقاً سرعت کدهای خطای اینترنتی را نداریم، اما یکی وجود دارد که احتمالاً همه ما در یک نقطه از ماجراهای آنلاین خود با آن روبرو شده ایم. کدخطای 404 رایج ترین است، اما در واقع چه معنایی دارد؟

چه زمانی کد خطای 404 را مشاهده می کنید؟

زمانی با خطای 404 مواجه می شوید که روی پیوندی به یک صفحه وب کلیک می کنید که وجود ندارد- ممکن است یک بار انجام شده باشد، اما دیگر وجود ندارد.

همچنین ممکن است یک آدرس وب ناقص را نادرست تایپ کنید یا در نوار URL مشابهی قرار دهید، که نتیجه مشابهی با بردن شما به صفحه ای که وجود ندارد خواهد بود و به جای محتوایی که انتظار داشتید پیامی را مشاهده کنید که شامل "خطای 404" باشد.

چرا کد خطای 404 را مشاهده می کنید؟

این کد وجود دارد تا به شما بگوید صفحه وب دیگری که می خواهید وجود ندارد یا ممکن است به آدرس دیگری منتقل شده باشد و هیچ کس فرآیند ارسال را تنظیم نکرده است تا شما را به طور خودکار به صفحه جدید ببرد.

دلایل دیگری نیز برای ظاهر شدن کد وجود دارد، که می تواند شامل پایین بودن سرور یا پایین آوردن صفحه یا مشکل باشد.

مسئله هرچه باشد، نتیجه یکسان است، شما قادر نخواهید بود محتوای مورد نظر خود را ببینید.

خطای 404

چرا 404؟

کد 404 بخشی از کدهای گسترده تر وضعیت پاسخ HTTP است که به شناسایی عملکردهای فعلی سرورها و وب به طور کلی کمکی کند. پنج کد وضعیت وجود دارد که با 1، 2، 3، 4 یا 5 شروع می شوند و با دو رقم دیگر دنبال می شوند که نشان دهنده هر گونه مشکل خاص یا روند در حال انجام است.

کدها توسط اداره اختصاص داده شده اعداد در اینترنت نگهداری و هماهنگ می شوند، که پنج نوع مختلف کد وضعیت پاسخ HTTP را به روش زیر ترسیم می کند:

1xx: اطلاعاتی – درخواست دریافت شده، روند ادامه دارد.

2xx: موفقیت- افدام با موفقیت دریافت، درک و پذیرفته شد.

3xx: تغییر مسیر- برای تکمیل درخواست باید اقدامات بیش تری انجام شود.

4xx: خطای سرویس گیرنده- این درخواست حاوی نحوی نامناسب است یا نمی تواند برآورده شود.

5xx: خطای سرور- سرور نتوانست درخواست واضح معتبری را برآورده کند.

چگونه می توان خطای 404 را برطرف کرد؟

اگر سرور در صورت آفلاین بودن دائم یا داشتن مشکلی، کار زیادی نمی توانید انجام دهید، باید سریعاً صحت URL را که برای رفتن به صفحه استفاده کرده اید بررسی کنید.

اگر روی پیوندی کلیک کرده باشید، ممکن است URL دارای خطایی باشد که به صفحه ای که وجود ندارد یا منتقل شده است برود. سعی کنید در عوض به سایت اصلی بروید، سپس با استفاده از عملکرد جستجو یا منوی پیمایش، صفحه یا محتوا را از آنجا پیدا کنید، نه اینکه مسیر مستقیمی را که خطای 404 را باز می گرداند، انتخاب کنید.

بارگیری مجدد صفحه گزینه دیگری است، زیرا ممکن است لحظه ای که قصد ورود به صفحه را داشتید، سرور دارای مشکلی باشد. اگر بعداً در همان روز برگردید و ببینید آیا مشکل برطرف شده است، همین مسئله صادق است.

شما همیشه می توانید سایتی مانند Down Detector را امتحان کنید که وضعیت فعلی یک وب سایت را به شما بگوید، بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل گزارش شده، خواهید فهمید.

سرانجام گزینه دیگر پاک کردن حافظه پنهان مرورگر شما است، زیرا نسخه ذخیره شده صفحه وب می تواند مشکلاتی ایجاد کند



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...