پروتئین بیش تر هنگام صبحانه باعث رشد بهتر عضلات می شود.

یک مطالعه جدید از محققان در ژاپن نشان می دهد که متابولیسم پروتئین های غذایی در فرد هنگام مصرف وعده های غذایی تحت تأثیر قرار می گیرد. این مطالعه نشان داد پروتئین مصرف شده در اوایل روز سلامت و رشد اسکلتی را بهبود می بخشد.

در مطالعاتی در زمینه علوم تغذیه تأثیر ساعت شبانه روز بر عملکردهای متابولیکی بدن مورد بررسی قرار می گیرد. به بیان ساده، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد زمان غذا خوردن می تواند به اندازه آنچه می خوریم مهم باشد.

صبحانه

برای دهه ها این سوال وجود داشت که آیا بهتر است بزرگترین وعده غذایی روز را در عصر بخورید؟ در حالی که برخی تحقیقات چاقی را با خوردن بیش تر کالری روزانه  فرد در اواخر روز مرتبط دانسته اند. اما واضح است که ساعت بیولوژیکی هر فرد می تواند متفاوت باشد. بنابراین هر قانون کلی خوردن یک اندازه و متناسب ممکن است بی فایده باشد.

این تحقیق جدید به طور خاص بررسی می کند که چگونه زمان روز بر متابولیسم پروتئین ها تأثیر می گذارد، به ویژه در مورد رشد عضلات اسکلتی. مرحله اول معطوف به موش هایی بود که روزانه دو وعده با پروتئین متفاوت تغدیه می کردند.

محققان دریافتند که مصرف پروتئین در صبح باعث رشد سریع عضلات اسکلتی نسبت به پروتئین مصرفی در شب می شود. جالبتر این که، سرعت رشد عضلات در موش هایی که صبحانه پروتئینی 8.5 درصدی داشتند، در مقایسه با موش هایی که شام پروتئینی 11.5 درصدی داشتند، 17 درصد بیش تر بود.

یک آزمایش بیش تر با موش های فاقد ژن تنظیم کننده ریتم شبانه روزی هیچ تفاوتی در رشد عضلات اسکلتی بین صبحانه و شام پیدا نکرد. این تأیید تأثیری است که به نظر می رسد ساعت بیولوژیکی ارگانیسم بر متابولیسم پروتئین دارد.

در قسمت پایانی این تحقیق 60 نفر از افرادی که از یک نظر سنجی ریتم غذایی انتخاب شده بودند، استخدام شدند. نیمی از گروه به طور معمول اکثر پروتئین دریافتی روزانه خود را هنگام شام مصرف می کنند، در حالی که نیمی دیگر پروتئین بیش تری را هنگام صبحانه مصرف می کنند.

صبحانه

افرادی که به عنوان صبحانه حجم بالایی پروتئین مصرف می کنند، توده عضلانی بیش تری نشان می دهند و در تست قدرت گرفتن بهتر عمل می کنند. محققان با احتیاط یادآوری می کنند که این بخش انسانی از مطالعه دلیل قطعی در رابطه علتی بین زمان مصرف پروتئین و توده عضلانی اسکلتی نیست. در عوض، این به سادگی همبستگی را نشان می دهد که می تواند به یافته های مطالعه حیوانات مربوط باشد.

شیباتا، رهبر تحقیق در دانشگاه واسدا می گوید: رژیم های غذایی غربی و آسیایی، دارای مقدار کمی پروتئین در وعده صبحانه هستند. در حالی که مطمئناً برای درک دقیق چگونگی تأثیر ساعت شبانه روزی بر متابولیسم پروتئین و حجم عضلات، تحقیقات بیش تری لازم است، اما شواهد نشان می دهد که پروتئین باید کمتر در وعده عصرانه و بیش تر در وعده های صبح مصرف شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...