چند راهی برق هوشمند چیست؟

چند راهی برق هوشمند مانند یک چند راهی برق معمولی به نظر می رسد، اما می توانید آن را با یک دستگاه هوشمند کنترل کنید. تعداد پریزها در یک چند راهی هوشمند متفاوت است. بیش تر آنها با درگاه های USB برای شارژ تلفن های همراه، تبلت ها و سایر دستگاه های تلفن همراه ارائه می شوند و پریز برق سایر دستگاه ها را آزاد می کنند. برخی از این گزینه ها را دارند که نیمی از خروجی های همیشه فعال و نیمی از خروجی های هوشمند را داشته باشند.

شروع کار با چند راهی هوشمند

راه اندازی چند راهی هوشمند آسان است. یکی از اولین کارهایی که احتمالاً انجام خواهید داد اتصال آن به تلفن هوشمند است. معمولاً چند راهی برق دارای کد QR یا پیوندی برای بارگیری  برنامه برای دستگاه است و شما معمولاً تلفن خود را از طریق بلوتوث متصل می کنید. این یک فرایند آسان است و هر چند راهی برق همراه با دستورالعمل هایی برای دنبال کردن است.

برنامه تلفن طیف وسیعی از امکانات کنترل از راه دور را امکان پذیر می کند. می توانید هر پریز را روشن یا خاموش کنید، می توانید تایمر یا برنامه ای برای چند راهی خود تنظیم کنید  یا اتوماسیون های سفارشی را اضافه کنید تا به دستور شما اجرا شوند.

چند راهی هوشمند

پریزهای برق هوشمند اغلب به Apple HomexKit، Google Assistant یا Amazone Alexa متصل می شوند، بنابراین می توانید آنها را با دستیار صوتی یا دیگر ابزارهای اتوماسیون کنترل کنید. ( برای مثال اگر پریز هوشمند به Google Assistant متصل است، شما می توانید آن را در اپلیکیشن Google Home  در تلفن هوشمندتان کنترل کنید.)

کاری که می توانید با یک چند راهی برق هوشمند انجام دهید

یکی از محبوب ترین ویژگی های یک چند راهی برق هوشمند این است که می توانید آن را با یک دستیار صوتی مانند Alexa  در Amazon Echo، یا Google Assistant  دردستگاه Nest کنترل کنید. بعد از این کهچنر راهی برق هوشمند خود را به شبکه وای فای وصل کردید می توانید از دستورات صوتی برای خاموش و روشن کردن جداگانه استفاده کنید. می توانید بدون این که انگشت خود را بردارید در خانه خود صرفه جویی کنید.

بسیاری از چند راهی های هوشمند به شما امکان می دهد نام هر پریز را به صورت سفارشی تنظیم کنید تا شناسایی آنها برای دستورات صوتی آسان باشد. بنابراین، به جای این که بگویید، "سلام الکسا، پریز برق من راروشن کن"، جمله ای مانند" الکسا، شارژ مک من را روشن کن" می گویید. این منجر به سردرگمی کمتر می شود و همچنین هنگام استفاده بسیار طبیعی تر به نظر می رسد. این ویژگی همچنین برای افرادی که از خانه کار می کنند و دفتر کار در خانه دارند نیز یک ویژگی عالی است. اگر هر دستگاهی را از دفتر کار خود به یک چند راهی برق هوشمند وصل کنید، یک دستور ساده مانند " هی گوگل، موقع کاره" می تواند در عرض چند ثانیه کل منطقه شما را آماده کند.

چند راهی هوشمند

ویژگی های زمان بندی و برنامه ریزی یک چند راهی هوشمند برای برای ادغام این فناوری هوشمند در برنامه روزانه شما فوق العاده مفید است. تصور کنید هر روز صبح با یک زنگ هشدار آرام از خواب بیدار می شوید، چراغ های شما روشن می شوند، شارژ تلفن شما خاموش است، شاید چراغ های تراریوم برای شروع روز روشن شود، دستگاه چای ساز روشن می شود و آهنگ مورد علاقه شما پخش می شود. این ها همه به دلیل فناوری هوشمند چند راهی برق است.

چند راهی هوشمند می تواند انرژی را ذخیره کند

علاوه بر روشن کردن دستگاه ها، می توانید برای خاموش کردن در یک زمان خاص نیز برنامه ریزی کنید. این به شما کمک می کند در خانه با صرف انرژی کمتری در مصرف انرژی صرفه جویی کنید، که به خصوص اگر شما یا همسرتان بسیار فراموشکار هستید بسیار مفید است. اگر یک برنامه روزمره کاملاً سخت گیرانه دارید، می توانید برای چند راهی برق خود برنامه ای تنظیم کنید تا دستگاه های شما دقیقاً در صورت نیاز به دستگاه های خود کار کنند، حتی استفاده از دستور صوتی  را کاملاً برطرف کنید.  چند راهی برق شما فقط در حدود برنامه ای که تنظیم کرده اید برای شما کار خواهد کرد.

به غیر از مزایای گفته شده در بالا، چند راهی های هوشمند فواید زیست محیطی نیز دارند. برخی از آنها قادر به تشخیص زمان قرار گیری دستگاه در حالت آماده به کار هستند و تمام برق دستگاه را قطع می کنند، در این صورت انرژی را صرفاً  صرفه جویی می کنید. این می تواند مصرف برق را کاهش دهد.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...