ویندوز 365 چیست؟

بلافاصله بعد از ویندوز 11، مایکروسافت سرویس جدیدی را اعلام کرد که به شما امکان می دهد از هر کجا به رایانه های مبتنی بر ابر دسترسی پیدا کنید.

به نظر می رسد سال 2021 سال تعیین کننده ای برای مایکروسافت باشد. در کنار سخت افزار جدید این شرکت روی نرم افزارهایی تمرکز کرده است که مدت هاست شاهد آن نیستیم.

بدون شک بزرگترین اعلامیه تاکنون ویندوز 11 بوده است. این نسخه کاملاً جدید ویندوز شامل طراحی تعمیرات اساسی، ویژگی های مختلف چند وظیفه ای جدید و پشتیبانی بومی برنامه های اندرویدی است.

ویندوز 365

اکنون، به نظر می رسد مایکروسافت می خواهد زیرساخت های نرم افزار را در اطراف سیستم عامل جدید ایجاد کند. این شامل ویندوز 365، یک سرویس جدید متمرکز بر تجارت است که این شرکت به تازگی اعلام کرده است. در اینجا هر آنچه لازم است بدانید گفته شده است.

ویندوز 365 چیست؟

در ساده ترین شکل، ویندوز 365 سرویس جدیدی است که به مشتریان تجاری امکان دسترسی به رایانه های ابری از هر مکان را می دهد. در گذشته ویژگی مشابهی از طریق مجازی سازی و نرم افزار دسترسی از راه دور در دسترس بوده است، اما این اولین بار است که شاهد سرویس رسمی مایکروسافت هستیم.

اگر مطمئن نیستید که آیا دستگاه شما به عنوان رایانه ابری (Cloud PC) طبقه بندی شده است، جای نگرانی نیست. همه دستگاه های ویندوز 10 و 11 سازگار خواهند بود و می توان جلسه را به سخت افزارهایی که دارای MacOS، iPadS، Linux و  Android هستند راه اندازی کرد.

پس از راه اندازی، رفتن به وب سایت Cloud PC  و ورود به سیستم، همه مرورگرهای جدید وب و برنامه ریموت دسکتاپ مایکروسافت پشتیبانی می شوند.

ویندوز 365

مایکروسافت پیش بینی می کند که بسیاری از شرکت ها با تقسیم هر هفته بین خانه و دفتر کار، یک مدل کاری انعطاف پذیر را در پیش بگیرند.

در این سناریوی ترکیبی، تغییر از روی دسک تاپ ویندوز در دفتر کار به یک لپ تاپ شخصی در هنگام آمدن ممکن است متناقض باشد. معرفی ویندوز 365 با هدف روان سازی این انتقال انجام می شود.

در پورتال ویندوز 365، به برنامه های مایکروسافت 365 مانند Word، Excel و PowerPoint دسترسی خواهید داشت. تیم مایکروسافت به طور محلی در اکثر برنامه ها  و همچنین Adobe Reader، مرورگر Edge و نرم افزار آنتی ویروس Microsoft Defender پشتیبانی می شود.

ویندوز 365 چه زمانی در دسترس خواهد بود؟

مایکروسافت رسماً ویندوز 365 را در 23 تیر در یک پست وبلاگی اعلام کرد. این شرکت تأیید کرده است که از 11 مرداد 1400 در دسترس مشاغل قرار خواهد گرفت.

هزینه ویندوز 365 چقدر است؟

علی رغم این سرویس به زودی راه اندازی خواهد شد، مایکروسافت هنوز به طور رسمی قیمت ویندوز 365 را نشان نمی دهد. با این حال، این شرکت طی جلسه ای در کنفرانس شریک اینسپایر خود، سهواً مشخص کرد که برای یکی از برنامه های " تجارت" 31 دلار آمریکا به ازای هر کاربر ، در ماه پرداخت خواهید کرد.

با این کار می توانید از 2 پردازنده در کنار 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه پشتیبانی کنید. با این حال، ارزان ترین طرح موجود نخواهد بود - همچنین گزینه ای بای یک رایانه شخصی، 2 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی - با هدف تجارت های کوچک وجود دارد.

برنامه های سازمانی جایی است که شما پشتیبانی از 4 یا 8 رایانه شخصی مختلف  و همچنین8/16/32 گیگابایت از RAM و 128/256/512 گیگابایت ذخیره داخلی را پیدا خواهید کرد. با این حال، مشخص نیست که این طرح ها چقدر گران تر می شوند.

آیا ویندوز 365 هرگز در دسترس مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت؟

این هنوز مشخص نیست. مایکروسافت تأیید کرده است که ویندوز 365 در زمان راه اندازی منحصر به فرد کسب و کارها خواهد بود، اگرچه این موارد می توانند از شرکت های بزرگ باشند. این در را برای راه اندازی مصرف کننده در پایین خط باز می کند، اما این فقط حدس و گمان در این مرحله است. دسترسی از راه دور یکپارچه ای که مایکروسافت در اینجا تبلیغ می کند، می تواند برای بسیاری از مصرف کنندگان اثبات شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...