3 مورد مهم در تعمیر لیفتراک

لیفتراک به عنوان اسب کار بسیاری از صنایع، کارهای مختفی را انجام می دهد. مهم ترین آنها انتقال و جابجایی مواد است که باید به موقع و به طور موثر انجام شود. لیفتراک های امروزی خوش ساخت، محکم و بادوام هستند. با این حال، آنها قطعات متحرک زیادی دارند که  هر روز از آنها استفاده می شود. مانند هر وسیله ای در چنین محیطی، هر از گاهی  نیاز به سرویس و تعمیر دارند.

برای دانستن نحوه تعمیر لیفتراک نیاز به بررسی نوع مشکل آن می باشد. سه مورد معمول شامل مشکلات دکل، فرمان و روشن کردن است.

1- مشکلات دکل

دکل فریمی است که می تواند بلند کردن، پایین آوردن و کج شدن لیفتراک را کنترل کند. بدنه و چنگال هایی که بار را حمل می کنند به دکل متصل می شوند. نیروی این کالسکه توسط یک پیستون هیدرولیکی در وسط دکل تأمین می شود. دکل ها با استفاده از نیروی هیدرولیک از پیستون بارهای خود را بالا می برند. آنها از نیروی جاذبه برای کاهش بار استفاده می کنند. بسیاری از لیفتراک ها بارهای خود را در چند مرحله بلند می کنند، که می تواند منجر به خراب شدن بسیاری از موارد شود.

لیفتراک

مشکلات معمول دکل عبارتند از:

  •  به درستی بالا و پایین نرفتن
  • سریع بلند نشدن
  • بلند کردن و پایین آوردن کج

هر زمان به مشکل دکل برخورد کردید، ابتدا مایع هیدرولیک را بررسی کنید تا مطمئن شوید کم نیست. اگر روغن خوب نیست، زنجیرهای لیفتراک را بررسی کنید و ببینید آیا نیاز به تعویض  قسمتی از آن وجود دارد یا نه. با گذشت زمان، بخش های دکل می توانند کشیده، زنگ زده، ترک خورده، خم شده، پیچ خورده یا نامرتب شوند. موقع بازرسی از لیفتراک مواظب مشکلات کوچکی باشید که به سادگی بزرگ می گردند.

2- مشکلات فرمان

مخصوصاً در فضاهای تنگ، لیفتراک آسان ترین وسیله برای هدایت نیست. مشکلات فرمان می تواند منجر به تصادفاتی شود که باعث آسیب دیدگی رانندگان یا کارگران اطراف می شود. بنابراین مهم است که عملکرد فرمان در هر زمان روان باشد.

تشخیص مشکلات فرمان دشوار است. یک علامت هشدار دهنده صداهای عجیبی است در حال چرخاندن  فرمان یا هنگام بارگیری شنیده می شود. این می تواند نشان زنگ زدگی در مکانیزم فرمان باشد. همچنین ممکن است در هیدرولیک تنظیم کننده فشار فرمان نیز مشکلی ایجاد شود. از دیگر مشکلات فرمان می توان به شیرهای شل یا فرسوده، چرخ دنده های فرسوده، سطح مایع پایین فرمان و تایرهای نامناسب اشاره کرد.

فرمان لیفتراک

اگر انتقال مایع فرمان کم است، به آن اضافه کنید. اگر غلیظ باشد زمان تغییر کامل مایع فرا رسیده است. مشکلات مربوط به چرخ دنده های فرسوده یا هیدرولیک برای تعمیر به مکانیک لیفتراک باتجربه نیاز دارد.

3- مشکلات روشن شدن

لیفتراکی که روشن نمی شود و شروع به کار نمی کند می تواند آزاردهنده و هزینه بر باشد.  تمام موادی که باید جابجا شوند می مانند. وقت راننده صرف تلاش برای برطرف کردن مشکل به جای انجام کار می شود. خوشبختانه، این می تواند نوع نسبتاً آسان عیب یابی لیفتراک باشد.

اگر لیفتراک برقی است، میزان شارژ باتری آن را چک کنید. آخرین باری که شارژ شد کی بود؟ آیا این روش به درستی انجام شده است؟ چراغ ها، ترمزها و سایر عملکردهای کمکی را آزمایش کنید تا ببینید آیا کار می کنند. در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد باتری را کاملاً شارژ کنید. یک گزینه سریع تر این است که در صورت موجود بودن آن را با یک گزینه تازه شارژ شده جایگزین کنید. اگر لیفتراک احتراق داخلی دارید، مشکلات روشن شدن می توانند پیچیده تر باشند. این نکات عیب یابی لیفتراک را امتحان کنید.

تعمیر لیفتراک

آیا مدت هاست که سوخت در مخزن لیفتراک مانده است؟ سوخت قدیمی ممکن است به راحتی روشن نشود.

آیا نشت سوخت را بررسی کرده اید؟ اگر بوی بنزین بیش تر از حد معمول استشمام کنید، ممکن است نشتی داشته باشید.

آیا سطح روغن را چک کرده اید؟ بعضی از لیفتراک ها اجازه نمی دهند دریچه سوخت بدون روغن کافی در موتور باز گردد.

اگر هیچ یک از این مشکل ها را حل نکرده اید، باتری را بررسی کنید. اگر هنوز شارژهای زیادی دارد، سطح خنک کننده را بررسی کنید. گرم شدن بیش از حد به دلیل کمبود خنک کنده یا انسداد رادیاتور اغلب می تواند مانع از روشن شدن لیفتراک شود. در صورت نیاز مایع خنک کننده اضافه کنید و یا رادیاتور را تمیز کنید. اگر رادیاتور دارای خوردگی است، ممکن است لازم باشد آن را تعویض کنید.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...