کشاورزی مدرن

کشاورزی و زراعت از قدیمی ترین و مهمترین حرفه های جهان هستند. از ابتدای بشریت، کشاورزی در شکل اولیه خود در آن زمان، منبع اصلی غذایی نیاکان ما بود. از آن زمان، کشاورزی به لطف فن آوری های مختلف راهی طولانی را در چگونگی کشت و پرورش محصولات ارگانیک طی کرده است. با این حال، به نظر می رسد که بشریت در برابر مشکلات غذایی با چالش های فراوانی روبرو است.

اول از همه، ما در حال حاضر با بسیاری از نگرانی های زیست محیطی روبرو هستیم که باعث شده است متخصصان معتقد باشند حاصلخیزی خاک به سرعت در حال کاهش است. و بدیهی است که این امر تأثیر عمده ای در تولید مواد غذایی خواهد داشت.

ثانیاً، اعتقاد بر این است که تا سال 2050، جمعیت جهانی تقریباً به 10 میلیارد نفر خواهد رسید. و با سیستم کشاورزی فعلی ما، کارشناسان معتقدند که ما قادر به تولید مواد غذایی کافی برای تغذیه همه نخواهیم بود. در حقیقت، کارشناسان معتقدند که تولید جهانی مواد غذایی تا سال 2050 باید 70٪ افزایش یابد تا پاسخگوی نیازهای رشد جمعیت باشد. کاملا تکان دهنده و تفکر برانگیز است، درست است؟

بنابراین، آیا چیزی وجود دارد که به ما کمک کند این مشکلات را قبل از اینکه منجر به کمبود جهانی وضعیت غذایی شوند، برطرف کنیم؟ فناوری های جدید کشاورزی بهترین راه حل ماست. و طی یک قرن گذشته، به نظر می رسد که استفاده از فناوری در این بخش به سرعت در سراسر جهان افزایش یافته است.

در حال حاضر صنعت کشاورزی در دنیا به سمت فناوری روی آورده است تا در تولید مواد غذایی بهتر عمل کند. از فناوری هایی که به ما کمک می کند از زمین کمتری برای تولید محصولات بیشتر استفاده کنیم و فناوری هایی که به طور قابل توجهی روی بهره وری و عملکرد آن مناطق تمرکز دارند، باعث می شود که کشاورزی در آینده بسیار متفاوت تر از امروز باشد.

بیایید برخی از مبتکرانه ترین فن آوری ها و روش های کشاورزی را که ممکن است در آینده مواد غذایی را در بشقاب شما قرار دهند، بررسی کنیم.

کشاورزی عمودی

کشاورزی عمودی در محیط های داخلی

مفهوم کشاورزی عمودی هرچند که اکنون ممکن است عجیب به نظر برسد، یک روش ابتکاری برای تولید مواد غذایی در مناطقی است که خاک کم است یا زمین های قابل کشت برای تولید مواد غذایی کافی نیست. بعلاوه، این روش کشاورزی همچنین مشکل کمبود آب را برطرف می کند زیرا نیاز آب را تا 70٪ کاهش می دهد. بعلاوه، با استفاده از قفسه های در حال رشد که به صورت عمودی نصب شده اند، کشاورزی عمودی در فضای داخلی میزان فضای زمین مورد نیاز برای رشد گیاهان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این روش کشاورزی به ویژه برای محیط های چالش برانگیز مانند بیابان ها، دامنه کوه ها، و به طور واضح، مناطق شهری بسیار مفید است. بیشتر مزارع عمودی یا هیدروپونیک یا ایروپونیک هستند. خبر خوب این است که هر دو نوع نیاز به استفاده از خاک ندارند، به این معنی که گیاهان بدون توجه به حاصلخیزی خاک در محل، قابل رشد هستند.

علاوه بر این، این روش کشاورزی همچنین می تواند راه حلی برای کمبود نیروی کار در صنعت کشاورزی باشد که این روزها اتفاق می افتد. از ربات ها می توان برای کنترل کلیه فرآیندها از زمان کاشت تا برداشت و تدارکات استفاده کرد.

اتوماسیون مزرعه

اتوماسیون مزرعه

کاری که برای کاشت و برداشت 3 هکتار زمین با دست باید انجام دهید را تصور کنید. واقعاً سخت، طاقت فرسا و در واقع اتلاف وقت خواهد بود، درست است؟ حال، تصور کنید که فقط باید یک ربات یا هواپیمای بدون سرنشین کار کنید تا همه این کارها را برای شما انجام دهد. خیلی ساده، درسته؟

به لطف پیشرفت های جدید در فناوری، کشاورزان اکنون به ابزاری دسترسی دارند که می تواند به آنها کمک کند تمام کارهای کشاورزی را در زمان کمتری، با کارآیی بیشتر و با کاهش هزینه انجام دهند. از ربات ها و هواپیماهای بدون سرنشین گرفته تا نرم افزارهای رایانه ای، اینها تنها چند نمونه از فن آوری های مدرن کشاورزی است که به چرخه تولید محصول یا دام کمک می کند.

گلخانه های مدرن

گلخانه های مدرن

در طول دهه گذشته، صنعت گلخانه رشد عمده ای از امکانات داشته است که به عنوان یک رقیب برای کشاورزی متعارف زمینی محسوب می شود. امروزه کل بازار گلخانه ای جهانی فقط هر ساله بیش از 350 میلیارد دلار سبزیجات تولید می کند. همانطور که انتظار می رفت، گلخانه های مدرن امروزی با استفاده از فناوری هایی مانند چراغ های LED یا سیستم های کنترل خودکار، برای ایجاد شرایط مناسب برای تولید مواد غذایی، به طور روزافزونی در فن آوری در حال پیشرفت هستند.

گلخانه ها خطر تأثیرات منفی آب و هوا را نیز به حداقل می رسانند. به عنوان مثال، گیاهان را از یخ زدگی محافظت می کنند یا در اثر بارندگی شدید از بین نمی روند. کشاورزان سنتی با خطر دائمی از بین رفتن محصولات خود مقابله می کنند، به ویژه با شرایط سریع آب و هوایی امروز. بنابراین، گلخانه ها نیز یک راه حل عالی برای به حداقل رساندن این خطرات و ایمن نگه داشتن تولید مواد غذایی هستند.

باغ های حلقه ای

باغ های حلقه ای

سالها پیش چه کسی تصور می کرد باغهای ما به شکل یک حلقه درآیند؟ به احتمال زیاد هیچ کس. کسی به جز Alexandru Predonu که یک راه حل مبتکرانه و زیبا را طراحی کرده است که می تواند آینده ای برای کشاورزی پایدار باشد. باغ حلقه ای، که در سانتامونیکا، کالیفرنیا وجود دارد، از انرژی خورشیدی برای تأمین انرژی چرخش های خود و تولید آب آشامیدنی تمیز و محصولات غذایی استفاده می کند.

باغ حلقه ای از 100٪ انرژی خورشیدی برای شیرین سازی آب دریا و چرخش برای آبیاری گیاهان استفاده می کند. سیستم طراحی شده توسط Alexandru Predonu تا 98٪ آب کمتری نسبت به روش های معمول کشاورزی مصرف می کند و بدون نیاز به سموم دفع آفات و کودها تا 30٪ محصول بیشتر می دهد.

اگرچه باغ حلقه ای هنوز در مرحله مفهومی خود قرار دارد، اما اعتقاد بر این است که نوآوری بزرگی برای آینده کشاورزی است.

باغ های پشت بام

باغ های پشت بام

تا به حال به فکر پرورش گیاهان خود در خانه افتاده اید اما مجالی برای این کار ندارید؟ در پشت بام ساختمان شما چطور؟

این روزها باغ های پشت بام شتاب بیشتری می گیرند، به ویژه در مناطق شهری که زمین محدودی وجود دارد که می تواند برای کشاورزی استفاده شود. به علاوه، باغ های پشت بام فقط یک راه حل عالی برای تأمین تقاضای روزافزون برای تولید مواد غذایی نیستند. آنها همچنین یک راه حل عالی برای بهبود مناظر شهری و کاهش آلودگی هوای شهری و بهبود کیفیت هوا هستند.

با گذشت زمان کشاورزی بسیار تغییر کرده است. و به لطف همه این نوآوری ها در کشاورزی، امیدواریم که بشریت از چالش تولید مواد غذایی برای جمعیت در حال رشد در شرایط آب و هوایی نه چندان مساعد عبور کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...