چراغ ساخته شده از پوست پرتقال با تکنولوژی چاپ سه بعدی

با چراغ پرتقالی Ohmie آشنا شوید، محصولی کاملاً قابل تجزیه که از پوست سه پرتقال آبدار سیسیلی تهیه شده است. این روزها از مواد زیادی می توان برای چاپ سه بعدی استفاده کرد. بیشتر افراد به سراغ پلاستیک های معمولی مانند ABS (اکریلونیتریل بوتادین استایرن) یا پلی کربنات می روند. با این وجود شرکت Krill Design میوه را انتخاب کرده است. پرتقال ها. به طور دقیق تر، پوست پرتقال.

شرکت طراحی Krill Design در میلان، متخصص در زمینه تولید مواد آلی، پوست پرتقال دور ریخته شده سیسیلی را گرفته و آنها را به یک پلیمر کاملاً طبیعی و قابل تجزیه تبدیل کرده است، سپس از این مواد برای چاپ سه بعدی لامپ Ohmie جدید خود استفاده کرده است.

چراغ ساخته شده از پوست پرتقال

این بیوپلیمر سالها در دست ساخت است. شرکت طراحی Krill Design قبل از ساخت چراغ Ohmie با استفاده از همین بیوپلیمر، کاسه های قابل تجزیه ای برای شرکت Autogrill (شرکت چند ملیتی پذیرایی در ایتالیا که در زمینه فروش مواد غذایی در فرودگاه ها و ایستگاه های خدمات بزرگراهی مشهور است) طراحی و ساخت. Krill Design مواد اصلی خود را از مواد زائد میوه ایجاد کرد، سپس از این مواد برای چاپ سه بعدی کاسه ها استفاده کرد. در حال حاضر Krill Design موفق شده است فرمول خود را به اندازه کافی بهبود بخشد تا یک چراغ قابل تجزیه ساخته شده از پوست دو تا سه پرتقال سیسیلی اضافه شده به یک پایه بیوپلیمری حاصل از نشاسته های گیاهی ایجاد کند.

کاسه ساخته شده از پوست پرتقال

اما چرا پوست پرتقال؟

Domiziana Illengo، مدیر بازاریابی Krill Design، می گوید که جدا از اینکه پرتقال در ایتالیا به وفور یافت می شود (سیسیل حدود سه درصد پرتقال جهان را تولید می کند) به همین دلیل پوست مرکبات به ویژه پرتقال مفید است. وی می گوید: "ارتباط بین بیوپلیمر پایه حاصل از تخمیر نشاسته های گیاهی و مواد افزوده شده از محصولات ارگانیك این است كه برای پیوند به قندها احتیاج دارند. پرتقال نه تنها از نظر قند همچنین  از نظر کربوهیدراتها بسیار غنی است، که در سطح شیمیایی اساساً همان چیز است. بنابراین این امر به ما کمک می کند تا یک ماده محکم تولید کنیم."

چراغ ساخته شده از پوست پرتقال

مسئله اصلی Krill در ساخت چراغ در مقایسه با کاسه های ساده ای که برای Autogrill ساخته است، تهیه مواد برای حمایت از قسمت بالای سنگین تر و در عین حال اجازه ایستادن ایمن آن بود. این شرکت هفت نمونه اولیه را برای رسیدن به این طرح نهایی که پشت آن تا حد امکان مستقیم است و همچنین اجازه می دهد تا سر چراغ کج نشود یا به اطراف نیفتد، رسید.

ظاهراً، چیزی که واقعاً چراغ پرتقالی Ohmie را از چراغ های دیگر متمایز می کند، علاوه بر این که از پوست پرتقال ساخته می شود، به لطف موادی که برای ساختن آن استفاده شده است، این است که، رایحه اطراف خود را تا حدودی تغییر می دهد. Domiziana Illengo می گوید: "این رایحه شبیه شیرینی های پرتقالی است، نه دقیقا بوی پرتقال، زیرا طی فرآیند تولید، مواد به نوعی برشته می شوند. بنابراین، بیشتر یادآور بوی شیرینی پرتقالی است."



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...