چرا بهتر است کیوی را با پوست بخوریم؟

کیوی با رنگ سبز و پوستی پرزدار قهوه ای نه تنها بسیار خوشمزه است بلکه بسیار سالم نیز هست. به عنوان مثال، میوه های کیوی یک بمب ویتامین واقعی هستند، آنها سرشار از ویتامین C هستند و حاوی پتاسیم می باشند. با این حال، اگر می خواهید از مزایای سلامتی آن کاملاً استفاده کنید، پوست آن را نیز بخورید.

همه ما می دانیم که بهتر است سیب را با پوست میل کنید. پوست یک سیب بیش ترین ویتامین را دارد. با این حال، باور این که بهتر است پوست کیوی را نگیریم، دشوار است. اما، مانند یک سیب، پوست سالم ترین قسمت میوه کیوی است. بله، آن لایه مودار اطراف گوشت سبز برای شما بسیار خوب است. اما چگونه می خواهید آن پوست را به یک شاهکار خوراکی  تبدیل کنید؟

کیوی

سالم

گوشت میوه کیوی بسیار سالم است، اما پوست آن نیز برای شما مفید است. پوست آن سرشار از فیبر است که برای هضم غذا مفید است. این فیبر همچنین تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول دارد. با این حال بسیاری از مردم تمایل به خوردن پوست پرزدار ندارند زیرا طعم خوبی ندارد. آیا راه حلی وجود دارد؟ بله، پرزها را از روی پوست مسواک زده و بعد میوه را آبکشی کنید.

فواید

آیا اکنون از خود می پرسید که چرا پوست کیوی بسیار سالم است؟ ما می توانیم به شما بگوییم پوست کیوی حاوی مقدار زیادی ویتامینC  و غنی از فیبر است. پوست کیوی می تواند عملکرد روده را منظم کند و تأثیر مثبتی بر کلسترول شما دارد. کیوی سرشار از آنتی اکسیدان است و در کند کردن روند پیر شدن بسیار موثر است.

کیوی

تحقیقات نشان  داده است که خوردن 3 کیوی در روز فشار خون را در مدت 8 تا 10 هفته کاهش میدهد. به علاوه خوردن کیوی با بهبود ایمنی همراه است و می تواند به کاهش احتقان سر و گلودرد کمک کند. کیوی حاوی آنزیمی به نام اکتینیدین است که ممکن است به بدن شما کمک کند تا پروتئین های موجود در غذا را راحت تر هضم کنید.

اینها مزایای گوشت کیوی است اما منطقی است باور کنیم که همان مزایای سلامتی را می توان از خوردن میوه با پوست نیز داشت.

آیا وسوسه شدید که پوست کیوی را امتحان کنید؟ ما برای شما یک پیشنهاد داریم. بعد از آنکه پرزها را بامسواک شستید میوه را به همراه در مخلوط کن با ماست یا شیر بریزید. یک اسموتی خوشمزه خواهید داشت که بسیار سالم نیز هست.

اسموتی کیوی

برخی افراد نباید کیوی بخورند.

 در حالی که کیوی برای اکثر افراد لذت بخش است، کسانی که آلرژی دارند یا مستعد ایجاد سنگ کلیه هستند ممکن است لازم باشد از آن اجتناب کنند. موارد مستند بسیار ی از آلرژی به کیوی وجود دارد که علائم آن از خارش دهان تا آنافیلاکسی کامل است. هرکسی که حساسیت شدید دارد باید از این میوه دوری کند.

همچنین در پوست کیوی میزان اگزالات بیش تر است. اگزالات ها می توانند  با کلسیم در بدن پیوند خورده و در کلیه های مستعد سنگ های دردناکی ایجاد کنند.

نتیجه

مصرف کیوی با بسیاری از مزایای سلامتی، از جمله ایمنی بهتر، کاهش خطر بیماری قلبی و بهبود سلامت دستگاه گوارش همراه است، بنابراین گنجاندن آن در رژیم غذایی عاقلانه است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...