لیفتراک در صنعت کشاورزی

در صنعت کشاورزی، طیف گسترده ای از بارهای سنگین و بزرگ وجود دارد که نیاز به بلند کردن و جابجایی دارند. این بارها عبارتند از محصولاتی مثل یونجه، محصولات خام مثل میوه ها و سبزیجات در جعبه های چوبی و ابزار و وسایل ساختمانی.برای حمل ایمن و کارآمد این بارهای بزرگ و سنگین، یک لیفتراک مخصوص زمین ناهموار و یا لیفتراک تله هندلر راه حل ایده آل است.در ادامه این پست به بررسی لیفتراک تله هندلر می پردازیم.

لیفتراک در کشاورزی

لیفتراک ها و تجهیزات جابجایی در کشاورزی

ماشین‌آلات مزرعه به دستگاه‌های  مورداستفاده در انجام انواع کارها در مزرعه اشاره دارد. استفاده از ماشین‌آلات در انجام انواع مختلفی از کارها در دوره صنعتی  قرون‌ وسطی آغاز شد که در دوران معاصر به اوج خود رسید. با توسعه و پیشرفت تکنولوژی ، انواع گوناگونی از ماشین‌آلات برای تکمیل فعالیت های مختلف مزرعه طراحی و تولید شده اند. در دنیای امروزی ماشین آلات دستی و همچنین ماشین‌ آلاتی که توسط حیوانات به حرکت در می آیند و در گذشته مورد استفاده قرار گرفته‌اند با سوخت و ماشین‌های برقی جایگزین شده‌اند. با بکارگیری این ماشین آلایت می‌توان فعالیت های بسیاری را طی زمان کم به اتمام رساند.به دلیل این نوع تجهیزات کشاورزی در انجام فعالیت های مزرعه، صنعت کشاورزی بسیار پیشرفت کرده است. ماشین آلات کشاورزی موجود  برای کشاورزی خانوادگی یا معیشتی و تجاری کاربرد های بسیاری دارد. برای هر نوع فعالیت مربوط به کشاورزی ماشین‌آلات مختلفی طراحی و تولید شده است. دستگاه‌هایی برای انجام هر نوع کار مزرعه وجود دارد. بعضی از ماشین‌های کشاورزی برای کارهای متنوعی طراحی‌شده‌اند؛ بدان معنا که برای انجام بیش از یک فرایند مزرعه از آنها استفاده می‌شود.

مشخصات لیفتراک مورد نیاز برای کشاورزی

لیفتراک های مناسب زمین های ناهموار دارای ظرفیتی بین 2.5 تا 5 تن هستند و به این امکان را می دهد که سنگین ترین بارها به راحتی جابجا شوند. واحد های جمع و جور لیفتراک می توانند از راهروها و مسیر های باریک بدون آسیب رساندن به محصولات، درختان، انبار یا کالاهای انبار شده عبور کنند. لیفتراک ها به طور استاندارد با طیف گسترده ای از مزیت های مختلف همراه با لیست گسترده ای ازویژگی ها، ارائه می شوند که به خریدار این امکان می دهد تا لیفتراک مناسب کسب و کار خود را داشته باشند .کلیه لیفتراک های مخصوص کشاورزی  مجهز به سیستم هشدار دهنده صدا و روشنایی  ایمنی برای رانندگی در جاده های عمومی هستند. از لیفتراک های مخصوص زمین ناهموار  برای بارگیری محصولات برداشت شده روی کامیون ها ی حمل و نقل استفاده می شود . این کار باعث امکان جابجایی سریع، ایمن و آسان محصولات تازه از باغ یا مزرعه را فراهم می کند.

تله هندلر

تله هندلر ها ماشین هایی مشابه لیفتراک های بوم لیفت تلسکوپی هستند که شکل کار بالابر بودن جرثقیل را با بالابری لیفتراک ترکیب می کنند. توانایی تله هندلر ها در بلند کردن بارهای سنگین تا ارتفاع خاص و بدون نیاز به استفاده از خدمات جرثقیل گران قیمت، می تواند صرفه جویی گسترده ای در هزینه های پروژه های کشاورزی یا باغداری ایجاد کند.در حالی که لیفتراک ها در حرکت خود یک بعدی هستند، تله هندلرها قادر به حرکت مورب هستند که به آنها امکان می دهد بارهایی را که یک لیفتراک استاندارد قادر به بلند کردن نیست، بردارند و حمل کنند.تله هندلرها با بازوی قابل ارتقا خود دسترسی راحت تری به زوایای فرد و فضاهای تنگ فراهم می کنند، و آنها را به یک راه حل ایده آل برای کار در فضاهای محدود تبدیل می کند.

مزیت های تله هندلر

 لیفتراک های تله هندلر اغلب برای جابجایی بار و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند که با قدرت مانور و موتور دیزل قدرتمند یکی از بهترین لیفتراک های تلسکوپی در جهان محسوب می شوند. پایداری بالا(با بکارگیری قفل اکسل عقب که شاسی را پایدارتر می کند) استفاده راحت و آسان، دارای انعطاف عملیاتی ، دقت بالا از ویژگی های این نوع لیفتراک می باشد. بعلاوه با استفاده از تکنولوژی بوم های تلسکوپی ، موتور دیزل و چندکاره بودن این ماشین ها را به یکی از بهترین دستگاهها با قابلیت تعمیر و نگهداری آسان نموده است.

لیفتراک تلسکوپی

لیفتراک های تلسکوپی  توسط گاز یا دیزل کار می کنند. نام این ماشین آلات از دکل ثابت بیرونی و بخش دکل محرک داخلی بر گرفته است و شباهت به مدل قدیمی تلسکوپ ها دارد که به روشنی نامی که به این لیفتراک ها داده شده است از تلسکوپ های قدیمی برگرفته اند.از این نوع لیفتراک ها جهت انتقال بارهایی با وزن های بسیار بالا به ارتفاعات نسبتا بلند مناسب استفاده می شود. لیفتراک های تلسکوپی می توانند وزنی حدود ۱۰ تن را حمل کنند و در بعضی اوقات بیشتر از این هم امکان پذیر بود. اگر این مورد هم به اندازه کافی تاثیرگذار نبود، آن ها می توانند بارهای بزرگ را تا ارتفاع ۱۵ متری یا بیشتر بالا ببرند. این نوع از لیفتراک ها برای صنایعی که بارهای بسیار سنگین دارند بسیار مفید واقع شده اند و علاوه بر این ابزارهایی دارند که آن ها را آلترناتیوی عالی برای فرم های تجهیزات بالابری سنگین می کنند که اغلب آن ها بسیار گران تر از  قیمت کلی لیفتراک ها است. لیفتراک های تلسکوبی به صورت دو یا چهار چرخ می باشندکه به معنی تعادل بالایی که دارند، می توانند در مکان های مختلفی به جابجایی بارها کمک کنند. پس، اگر بالابر را برای بارهای سنگین می خواهید لیفتراک تلسکوپی می تواند به شرکت یا کارخانه شما کمک کند اما برای بارهای کوچکتر احتمالا خیلی مناسب نیستند و باید به انواع دیگر لیفتراک توجه کنید.

تله هندلر



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...