ترموستات هوشمند چیست؟

ترموستات هوشمند ترموستاتی است که با تلفن، لپ تاپ، اسپیکر هوشمند یا سایر دستگاه های متصل به اینترنت قابل کنترل است. ترموستات های هوشمند به شما امکان می دهند تنظیمات دمای مورد نظر خود را برنامه ریزی کنید و همچنین می توانید آنها را در سیستم های اتوماسیون خانگی بگنجانید.

ترموستات هوشمند چه کارهای دیگری انجام می دهد؟

بسته به مدل خاص، ترموستات های  هوشمند می توانند ویژگی های جالب بسیاری را ارائه دهند. بعضی از ترموستات ها می توانند تنظیمات گرمایش و سرمایش را بیاموزند و به صورت خودکار بر اساس یادگیری تنظیم می شوند. خیلی از بهترین ترموستات های هوشمند دارای ویژگی های تشخیصی ایجاد مشکل در سیستم کانال کشی یا سیستم تهویه مطبوع شما می باشند. همچنین ممکن است ترموستات هوشمند شما بتواند زمان انجام تعمیر و نگهداری سیستم را  مانند زمان تغییر فیلتر هوا به شما یادآوری کند. علاوه بر این، ترموستات شما  می تواند جزئیات میزان مصرف انرژی را به شما ارائه دهد.

ترموستات هوشمند

در ترموستات هایی مثل Ecobee 4 یاEcobee SmartThermostat الکسا تعبیه شده است، بنابراین لزوماً نیازی به خرید یک بلندگوی هوشمند جداگانه ندارید. برخی از ترموستات ها همچنین دارای سنسور های اتاق هستند که می توانند درجه حرارت را در یک اتاق یا منطقه گرم یا سرد کنند و باعث کاهش لکه های گرم یا سرد در خانه شود. در صورتی که ترموستات شما ژئودکینگ داشته باشد، می تواند ساعت بازگشت شما به خانه را تشخیص دهد و زمانی که که از خانه دور هستید در هزینه های گرمایش و سرمایش صرفه جویی می کند.

ترموستات هوشمند چگونه کار می کند؟

برای درک نحوه عملکرد ترموستات هوشمند، ابتدا باید نحوه عملکرد ترموستات های معمولی را بفهمید. یک ترموستات هوشمند از شاخص دما برای تشخیص زمان نیاز به روشن و خاموش کردن فن و AC یا گرما استفاده می کند. این در واقع به نوعی مانند یک کلید برق عمل می کند، با این تفاوت که دما را در محاسبه خود می آورد. یک ترموستات معمولی دارای یک سیم گرم، یک سیم مشترک، یک سیم متصل به دمنده فن و سیم هایی است که برای گرم کردن و سرمایش به سیستم تهویه مطبوع شما متصل می شود. به علاوه ممکن است سیم های اضافی برای مواردی مانند حرارت کمکی، گرمای اضطراری، گرمایش یا سرمایش دو مرحله ای یا سیم برای سیستم هایی که دارای AC یا گرمای جداگانه یا مستقل هستند، داشته باشد. وقتی دما را روی ترموستات خود تنظیم می کنید، هنگامی که دماسنج داخلی به دمای مورد نظر رسید، فن و هیتر یا کولر را خاموش کنید.

ترموستات هوشمند

ترموستات های هوشمند به طور مشابه کار می کنند، با این تفاوت که به وای فای خانه نیز متصل می شوند. با این کار قادر هستید تنظیمات ترموستات را از راه دور با کمک یک برنامه همراه تغییر دهید. هنگامی که شما یک تنظیم دما را به برنامه وارد می کنید، آن تنظیم از طریق شبکه وای فای شما به ترموستات منتقل می شود و سپس ترموستات آن سیگنال را به سیستم دمنده و تهویه مطبوع ارسال می کند. وقتی از یک بلندگوی هوشمند استفاده می کنید و می گویید "دما را روی 21 درجه سانتی گراد تنظیم کن"، برنامه این دستور را از طریق وای فای به ترموستات شما منتقل می کند.

چگونه ترموستات هوشمند در هزینه شما صرفه جویی می کند؟

ترموستات های هوشمند صرفاً با خنک سازی و گرمایش خانه فقط به اندازه مورد نیاز در هزینه شما صرفه جویی می کنند. با استفاده از ویژگی هایی مانند یادگیری، برنامه ریزی، ژئوسکال، با تشخیص مشکلات سیستم و با یادآوری زمان مناسب برای تعمیر و نگهداری، سیستم با کارایی بیش تری کار می کند و انرژی کمتری مصرف می کند. با گرمایش و سرمایش دقیق تر مناطق، مصرف انرژی را کاهش دهند.

ترموستات هوشمند

تفاوت بین ترموستات هوشمند و ترموستات قابل برنامه ریزی چیست؟

ترموستات قابل برنامه ریزی به کاربر اجازه می دهد تا برنامه و تنطیمات برنامه را وارد کند. ترموستات هوشمند یک قدم نسبت به ترموستات قابل برنامه ریزی جلوتر است، زیرا به طور معمول به کاربر اجازه می دهد تنظیمات دلخواه را برنامه ریزی کند و برای ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته تر به وای فای متصل می شود.

برای نصب ترموستات هوشمند به چه چیزهایی نیاز داریم؟

بیش تر خانه ها با سیستم های مدرن تهویه مطبوع می توانند به ترموستات هوشمند ارتقا یابند، به شرط وجود اتصال وای فای. با این حال، با توجه به اینکه انواع مختلفی از تنظیمات گرمایش و سرمایش وجود دارد، محتاطانه است که قبل از خرید ترموستات هوشمند، سازگاری سیستم خود را تأیید کنید. همچنین ممکن است لازم باشد در تنطیمات سیم کشی ترموستات موجود، سیم C (یا سیم مشترک) داشته باشید. اگر سیم مشترک ندارید می توانید ترموستات هوشمندی تهیه کنید که شامل یک کیت آداپتور باشد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...