10 پیشرفت برتر فناوری در حال تغییر جهان

فناوری استاد پنهان کاری است و در هر قسمت از زندگی ما ادغام شده است. پیشرفت های اخیر به ما امکان توسعه درمان های بیماری جدید ، ارتقای شبکه های حمل و نقل و شخصی سازی کمپین های بازاریابی را داده است. در ادامه به لیست کوتاهی از فناوری می پردازیم که زندگی را همانطور که می دانیم تغییر داده است.

شبکه های اجتماعی

10 - شبکه های اجتماعی

کسانی که قبل از سال 2000 متولد شده اند ممکن است رسانه های اجتماعی را به یک روند نوجوانی نسبت دهند. با این حال نمی توان انکار کرد که اینستاگرام ، TikTok ، LinkedIn ، Facebook و Twitter انقلابی در ارتباطات جهانی ایجاد کردند. جنبش هایی مانند #MeToo و #BlackLivesMatter به شهرت ملی رسید و مارک های چند ملیتی مرتباً افراد تأثیرگذار و کاربران شبکه های اجتماعی را برای تبلیغ و فروش محصولات خود از طریق شبکه های اجتماعی استخدام می کنند.

دستیارهای هوشمند

9 - دستیارهای هوشمند

ما از سیری گرفته تا الکسا برای انتخاب موسیقی، توصیه محصولات و ارسال پیام به عزیزان به دستیارهای هوشمند اعتماد می کنیم. در سال 2019 ، افراد از بیش از 3.25 میلیارد دستگاه دستیار صوتی استفاده کردند که پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2023 دو برابر شود. چندی پیش ، افراد کنجکاو مجبور شدند برای یافتن پاسخ سوالات خود به یک کتابخانه مراجعه کنند. ولی اکنون ، دستیاران هوشمند ما می توانند میلیون ها وب سایت را در عرض چند ثانیه مرتب کنند تا عطش دانش ما را برآورده کنند. آیا می خواهید درباره "تاریخ روم" بیشتر بدانید؟ Google’s Alexa می تواند شما را با بیش از 129،000،000 نتیجه شگفت زده کند.

تلفن های هوشمند

8 - تلفن های هوشمند

تلفن های هوشمند با توانایی تأمین صدها هزار برنامه ، نحوه عکس گرفتن ، پیمایش در جاده ها و ... ارتباط با دنیا را تغییر داد. 13 سال پس از عرضه آیفون ، بیش از 3.5 میلیارد نفر یعنی نیمی از جمعیت جهان یک تلفن هوشمند دارند و از آن استفاده می کنند. اکنون ، تعداد بیشتری از افراد در نوک انگشتان خود به اطلاعات ، کتابها و اخبار روز دسترسی دارند.

VPN

7 – VPN ها

تقریباً یک چهارم کاربران اینترنت اکنون از VPN (مخفف "شبکه خصوصی مجازی") استفاده می کنند. این فناوری شبکه خصوصی را در شبکه عمومی (غالباً محدود) پوشش می دهد تا به کاربران امکان ارسال و دریافت آزادانه داده ها را بدهد. در حالی که برخی از این فناوری برای بارگیری غیرقانونی فیلم یا تماشای غیرقانونی فیلم استفاده می كنند ، شهروندان در سراسر جهان از VPN برای پنهان كردن فعالیت آنلاین ، سانسور اینترنت اتصال كوتاه و محدودیت های ملی در سرویس های جریانی استفاده كرده اند.

تشخیص چهره

6 - تشخیص چهره

فناوری تشخیص چهره اکنون در تلفن ها ، دوربین های امنیتی و کمپین های بازاریابی ادغام شده است. از سال 2019 تا 2024 پیش بینی می شود این صنعت از 3.2 میلیارد دلار به 7 میلیارد دلار برسد. دوربین های مرتبط با پایگاه های شناسایی چهره به ردیابی کالاها و خدمات غیرقانونی کمک می کنند ، اما شرکت ها اکنون در حال بررسی توانایی های بازاریابی هستند. هنگام ورود به فروشگاه ، فناوری تشخیص چهره می تواند چهره شما را اسکن کند تا توصیه های مربوطه در مورد محصول را ارائه داده و شما نیز داده های خرید خود را ذخیره کنید.

چاپ سه بعدی

5 - چاپ سه بعدی

چاپگرهای سه بعدی با تکیه بر طراحی رایانه ای(CAD) ، از سوی برخی چهارمین انقلاب صنعتی خوانده می شوند. کمپانی Deloitte تخمین می زند که در میان شرکت های بزرگ ، هزینه های فناوری با نرخ سالانه 13 درصد افزایش می یابد. از منظر محیط زیست ، این عالی است. محصولات ایجاد شده با این روش به احتمال زیاد قابل بازیافت هستند و چاپ سه بعدی ضایعات تولید را کاهش می دهد.

آزمایش DNA

4 - آزمایش DNA

شرکتهایی مانند 23andMe آزمایش ژنتیکی را از آزمایشگاههای علمی و در بین عموم مردم انجام دادند. اگرچه برخی نگرانی ها را در مورد تهاجم به حریم خصوصی ایجاد می کنند ، اما شرکت های آزمایش DNA ، پایگاه داده های گسترده ای از اطلاعات ژنتیکی ایجاد کرده اند که ممکن است به ما امکان شناسایی بهتر مجرمان ، تولید داروهای جدید و درمان بیماری هایی مانند آلزایمر و پیشرفت روش های ویرایش ژن مانند CRISPR را بدهد.

هواپیماهای بدون سرنشین

3 - هواپیماهای بدون سرنشین

آنچه در قلمرو داستان های علمی آغاز شد ، طی دهه گذشته صنایع شگفت انگیزی را دگرگون کرده است. اکنون ، دوربین های بدون سرنشین می توانند سکانس های فیلم ها را فیلم برداری کنند ، شرکت های حمل و نقل مانند آمازون می توانند بسته ها را به مکان های دوردست تحویل دهند و کشاورزان می توانند برای محافظت از محصولات خود سموم دفع آفات را روی محصولات بپاشند. در سال های آینده ، شهروندان احتمالاً نگرانی های خود را در مورد نظارت دولت و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ های بین المللی مطرح می کنند. اما در حال حاضر ، فناوری هواپیماهای بدون سرنشین زندگی مشتریان را تسهیل می کند و حمل و نقل را در سراسر جهان تسریع می کند.

کنفرانس ویدیویی

2 - کنفرانس ویدیویی

بعد از یک سال فاصله اجتماعی در مدت زمان همه گیری ، خانواده ها ، همکاران و شرکای تجاری بین المللی عادت به ارتباط و همکاری از طریق چت ویدیویی و دورکاری دارند. در حالی که اپلیکیشن Zoom به عنوان پرکاربردترین پلتفرم کنفرانس ویدیویی در جهان شناخته شده است و در حال حاضر میزبان 300 میلیون کاربر روزانه است ، بسیاری از برنامه های ویدیویی دیگر برای استفاده از تقاضا در حال ظهور هستند. به احتمال زیاد بسیاری از شرکت ها به جای سفرهای تجاری قاره ای به جلسات مجازی منتقل می شوند.

کامپیوترهای کوانتومی

1 - کامپیوترهای کوانتومی

کامپیوترهای کوانتومی به جای ذخیره داده ها به صورت کدهای 0 و 1 ، به ابر همبستگی متکی هستند (توانایی عجیب کیوبیت ها در نمایش همزمان 0 ها و 1 ها). از آنجا که این امر به ما امکان می دهد چهار سناریو را به طور هم زمان مدلسازی کنیم ، کامپیوترهای کوانتومی می توانند مشکلات بی نهایت سخت تری حتی از ابررایانه های برتر امروزی را برطرف و حل کنند. IBM و Google هر دو در حال کار بر روی رایانه های کوانتومی هستند که پس از تکمیل ، به ما امکان می دهد کارهای پیچیده تری را در اقتصاد ، امور مالی و علوم داده حل کنیم.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...