6 نکته ساده ومهم برای بسته بندی کششی پالت ها

بسته بندی کششی یک روش بسته بندی است که در سراسر صنعت برای ایمن سازی وسایل در یک پالت برای حمل و نقل کالا استفاده می شود. این تکنیک به ویژه هنگامی که جعبه ها یا محصولات متعددی برای حمل و نقل از طریق پالت وجود دارد بسیار مفید است. اگرچه بسته بندی کششی پالت کاملاً ساده به نظر می رسد می توان گفت هنر خاصی در این زمینه وجود دارد. این پست قصد دارد چند نکته ساده به شما ارائه دهد تا مطمئن شوید به دلیل عدم کشش بسته بندی ناموفق به محصولات حمل شده آسیب نمی رسانید.

بسته بندی کششی

نکات مهم برای بسته بندی کششی

استرچ ترکیبی از پلی اتیلن های سبک  و  چند لایه هستند که سبب کشش بیشتر نایلون به دور پالت ها می شوند. قدرت کشش استرچ موجب ثبات کالاها روی پالت ها می شود. مستحکم بودن، سرعت بالا و عدم نیاز به گرما برای بسته بندی تمایل به استفاده از بسته بندی کششی رادر صنایع مختلف را بالا برده است. در ادامه این پست به نکاتی ساده اما مهمی که در بسته بندی کالا به صورت کششی نیاز است می پردازیم و توضیح کاملی از آن ارائه می دهیم.

1- اندازه مناسب

اولین قدم این است که مطمئن شوید پالت اندازه مناسبی دارد تا محصولی را که می خواهید بسته بندی کنید، در آن جای دهید. بهترین سایز اندازه ای است که از محصولاتی که در بالای آن است بزرگتر نباشد زیرا در غیر این صورت ممکن است پلاستیک در گوشه های تیز پالت پاره شود. با این وجود پالت باید سطح پایه محصولی که می خواهید بسته بندی کنید را کاملاً بپوشاند یا در غیر این صورت ممکن است به محصول  آسیب وارد شود.

بسته بندی کششی

2- محکم و فشرده

محصولات باید تا آنجا که ممکن است به هم روی پالت فشرده شوند تا از حرکت آنها پس از بسته شدن جلوگیری شود. هنگامی که محصول روی پالت قرار گرفت، ایجاد فضای کافی برای دسترسی آسان به همه طرف پالت برای بسته بندی بدون مشکل می تواند مفید باشد. علاوه بر این اگر نمی خواهید برای بسته بندی پایه پالت به پایین خم شوید، ممکن است بخواهید پالت را بلند کنید.

3- تجهیزات مناسب را انتخاب کنید

ماشین آلات بیشماری وجود دارد که بسته به محصول خاص شما و موانعی مانند زمان و هزینه برای استفاده در دسترس است. لفاف های دستی برای کارهای گاه به گاه در دسترس هستند. در حالی که دستگاه های بسته بندی کششی هنگام بسته بندی بیش از 15 بار در روز پیشنهاد می شوند زیرا به کاهش زباله و افزایش کارایی کمک می کنند. مقایسه ما در مورد بسته بندی کششی  در مقابل بسته بندی کوچک است.

بسته بندی پالت

4- اتصال بند کششی

قبل از شروع بسته بندی مهم است که بسته بندی کششی را به صورت ایمن به پالت وصل کنید. بهتر است از گره هایی که پاره شدن آنها بعداً زمان بر است، خودداری کنید. یک گزینه این است که مقداری پلاستیک را به شکل طناب در آورید و در گوشه ای از پالت بپیچید. محکم بکشید تا پلاستیک به هم بچسبد.

5- بسته شدن از پایه

شروع به بسته بندی در پایه پالت کنید. محکم بپیچید و چند بار تکرار کنید تا اطمینان حاصل کنید که محکم است. سپس از پایه بالا بروید؛ اطمینان حاصل کنید که هر لایه به لایه قبلی پیوسته است.

بسته بندی پالت

6- اطمینان از یکپارچگی ساختاری

هنگامی که به پایان کار رسیدید. ساختار بسته بندی را تست کنید تا از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر محکم نبود به عقب باز کنید و یک لایه اضافی را بپیچید. پس از اتمام، بسته بندی کوچک شده را پاره کنید و انتهای آن را زیر یکی از لبه های پالت تا کنید.  



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...