محققان ژاپنی باتری جدیدی با عمر بالاتر را ارائه می دهند.

تحقیقات در مورد چگونگی حل مشکل باتری در تلفن های هوشمند و وسایل دیگر همواره انجام می شود. محققان با راه حل های پایدار و سودمند در مورد چگونگی تولید باتری با دوام بیش تر برای تلفن های هوشمند دست و پنجه نرم می کنند و تا به حال پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه بدست آمده است. با این حال، این مسئله همچنان پابرجاست، زیرا اکثر باتری های گوشی های هوشمند، از جمله مدل های پرچمدار و پرمیوم، ظرف چند سال استفاده طرفیت اصلی خود را از دست می دهند. اکثر باتری های گوشی های هوشمند در یک سال اول استفاده خود تا یک پنجم ظرفیت خود را از دست می دهند.

شارژ گوشی

اما به نظر می رسد همه چیز در شرف تغییر است زیرا محققان موسسه پیشرفته علم و فناوری ژاپن (JAIST) با یک ماده انقلابی که به باتری ها کمک می کند ظرفیت اصلی خود را (حداکثر 95%) برای حداقل 5 سال حفظ کنند، ارائه داده اند. در نتیجه عمر باتری را در دستگاه افزایش می دهد خواه یک گوشی هوشمند، لپ تاپ یا حتی وسیله نقلیه الکتریکی باشد. پیامدهای این کشف توسط دانشمندان ژاپنی کاملاً گسترده است. آرایش داخلی باتری های فعلی باعث می شود که آنها پس از هر بار شارژ به تدریج تخریب شوند و گزارش شده است که پس از حداکثر 500 بار شارژ، ممکن است به دلیل عملکرد ضعیف مواد اتصال دهنده در داخل باتری، تا 40 درصد از ظرفیت باتری از بین رفته باشد.

دانشمندان JAIST به رهبری پروفسور نوریوشی ماتسومی، ماده چسباننده ای را کشف کردند که ثابت کرد از تکنولوژی موجود بهتر است. در ترمینال های منفی باتری های مورد استفاده امروزه ازماده اتصال دهنده ای به نام Polyvinylidene Fluoride (PVDF) استفاده شده است که عملکرد فوق العاده ای ندارد. فقط پس از 500 بار شارژ، باتری های معمولی که از PVDF استفاده می کنند تا 35% از ظرفیت اصلی را از دست می دهند. این منجر به کاهش عمر باتری در تلفن های هوشمند بعد از یکی دو سال می شود.

باتری گوشی

با این حال، ماده اتصال دهنده جدید Bis-imino-acenaphthenequinone-Paraphenylene (BP) نامیده می شود. این چسب امکان حفظ 95% ظرفیت باتری را حتی پس از بیش از 1700 بار شارژ کردن فراهم می کند. بنابراین، باتری تا پنج سال بدون کاهش چشمگیر ظرفیت اصلی خود، کارآمد باقی می ماند.

ماتسومی اظهار کرد: این تکنولوژی نوین در تولید محصولات با دوام بیش تر مفید خواهد بود. وی همچنین گفت: این پتانسیل برای تشویق مصرف کنندگان برای خرید وسایل مبتنی بر باتری گران تر مانند وسایل الکتریکی وجود دارد.

ما انتظار داریم مارک های گوشی های هوشمند در تعامل با JAIST که منجر به استفاده از فناوری جدید باتری در تولید باتری های قابل اطمینان و بادوام تر برای تلفن های هوشمند و دیگر ابزار های فنی شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...