انتقال روغن اضافی در کمپرسور هوا

اگر در کمپرسور هوای خود مشکلی دارید احتمالاً به دلیل انتقال بیش از حد روغن است. انتقال روغن اضافی یک مشکل رایج در کمپرسورهای هوای اسکرو است. دلایل مختلفی برای انتقال روغن وجود دارد. خوشبخانه روش هایی وجود دارد که می تواند این مشکل را برطرف کند.

چرا روغن همراه هوای فشرده انتقال پیدا می کند؟

انتقال روغن اضافی (carry-over oil) زمانی اتفاق می افتد که روغنی که برای روان کاری کمپرسور استفاده می شود، از فیلتر جدا کننده عبور کرده و به داخل لوله تخلیه می رود. مشکلات مربوط به انتقال روغن به دلیل استفاده از قطعات الکترونیکی در سیستم هوای فشرده افزایش یافته است.

انتقال بیش از حد روغن ممکن است باعث بالا رفتن هزینه ها شود. علاوه بر این انتقال روغن می تواند باعث بروز مشکلات دیگری در کمپرسور اسکرو شود. روغن می تواند با هر نوع کثیفی، زنگ زدگی یا آبی که در سیستم شما وجود دارد مخلوط شود. این مخلوط لجن مانند می تواند موجب مسدود شدن کمپرسور هوا شود و آن را نیازمند به تعمیر کند.

روغن

دلایل اصلی انتقال روغن در هوای کمپرسور

 پنج عامل عمده انتقال روغن در سیستم هوای فشرده وجود دارد.

- روغن زیادی در مخزن وجود دارد.

- دما خیلی کم است.

- فیلتر جدا کننده به درستی کار نمی کند.

- scavage line مسدود شده است.

- روغن با گذشت زمان خراب شده است.

روغن در مخزن بسیار زیاد است

اگر شما یا شخص دیگری مخزن روغن را خیلی زیاد پر کرده اید، این می تواند منجر به انتقال روغن همراه هوای فشرده شود. وقتی روغن در مخزن زیاد باشد، جایی جز خروج از جریان پایین دست ندارد. هنگامی که سطح روغن به حالت عادی بازگشت، متوقف می شود. تا آن زمان، این امر باعث می شود روغن به لوله های تخلیه وارد شود.

دما خیلی کم است

اگر کمپرسور اسکرو شما خیلی سرد است، این امر می تواند منجر به انتقال روغن شود. در حالت ایده آل، سیستم های هوای فشرده شما همیشه باید بین 185 تا 190 درجه فارنهایت کار کنند. هر چیزی که زیر  این دما باشد خیلی سرد است و از بیرون کشیدن روغن توسط سیستم شما جلوگیری می کند.

فیلتر جداکننده معیوب است

فیلتر جداکننده برای عملکرد صحیح سیستم هوای فشرده بسیار مهم است. اگر سیستم شما دارای یلتر جداکننده معیوب باشد، این امر می تواند منجر به انتقال روغن شود. هدف از فیلتر جداکننده، کشیدن روغن از هوای فشرده و برگرداندن آن به سیستم روغن کاری است. به طور معمول هوایی که از مخزن جداکننده خارج می شود حدود دو یا سه PPM روغن خواهد داشت. اگر افزایش قابل توجهی در این انتقال وجود دارد، باید فیلتر جداکننده را تعویض کنید.

فیلتر

Scavenge line مسدود است.

scavenge line در پایین فیلتر جداکننده کمپرسور هوا قرار دارد. هدف آن گردش مجدد روغنی است که توسط جداکننده از هوا خارج شده است. گاهی اوقات مسدود می شود و روغن جایی برای رفتن ندارد بلکه پایین دست است. اگر این اتفاق بیفتد، می تواند منجر به انتقال بیش از حد روغن شود.

چگونه می توانید از آن جلوگیری کنید

موثرترین راه برای جلوگیری از انتقال روغن در کمپرسور هوا این است که به طور مرتب مسائل فوق را برطرف کنید. علاوه بر این، فقط افراد باتجربه باید از سیستم های هوای فشرده شما استفاده کنند. این از خطاهای انسانی مانند پر کردن بیش از حد مخزن جلوگیری می کند.

حتماً دمای سیستم خود را مرتباً بررسی کنید و مطمئن شوید که بین 85 تا 87 درجه سانتی گراد باشد. به طور دوره ای فیلتر جداکننده و scavenge line را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هر دو درست کار می کنند.در نهایت، شما باید روغن را سالانه تعویض کنید تا اطمینان حاصل شود که روغن خراب نشده و ویسکوزیته خود را از دست نداده است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...