6 دلیل برای هر روز سیر خوردن

بسیاری از مردم سیر را دوست دارند. این فقط یک افزودنی خوش طعم برای هر وعده غذایی نیست، بلکه برای سلامتی شما نیز عالی است. چرا سیر برای شما مفید است؟

1- دندان های سالم

تحقیقات نشان داده است که سیر می تواند یک روش درمانی مناسب برای درمان لثه های ملتهب باشد. علاوه بر این، سیر به طور طبیعی دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است. و این همچنین مربوط به تمتم ارگانیسم های ریزی است که در دهان شما زندگی می کنند و احتمالاً بر سلامتی شما تأثیر گذارند.

2- احساس تناسب اندام

آیا برای بهبود تناسب اندام خود سخت کار می کنید؟ سعی کنید سیر بیش تری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. تحقیقات نشان داده است که یک روغن سیر  فشار روی قلب شما را در هنگام ورزش کاهش می دهد.

جالب است بدانید که یونانیان باستان سیر را به ورزشکاران المپیک و افرادی که کارهای جسمی سنگین انجام می دادند تجویز می کردند.

3- خواص ضد پیری

 به نظر می رسد اثبات مناسبی وجود دارد که سیر می تواند در برابر " استرس اکسیداتیو" عمل کند. ما پیر می شویم زیرا بدن ما غذا و اکسیژن را به انرژی تبدیل می کند. گاهی اوقات این روند سریع تر می شود و در این روند سلول های ما از بین می روند. پوست ما نرم تر و مغز ما کندتر می شود. این عواقب "استرس اکسیداتیو" است. در این موارد، سیر ممکن است یک افزودنی مفید برای رژیم غذایی شما باشد. گیاه دارویی بدبو باعث می شود که بدن شما تولید موادی را افزایش دهد که با اکسیداسیون بیش از حد مشتاقانه سلول های بدن مغایرت دارد. این مواد معمولاً به عنوان آنتی اکسیدان شناخته می شوند. به این ترتیب، سیر به کند شدن علادم فیزیکی پیری کمک می کند.

4- سیر باعث جذابیت بیش تر شما می شود.

این ممکن است با آنچه در ذهن دارید مغایرت داشته باشد، اما واقعیت دارد. همه ما با تأثیری که سیر بر بوی نفس می گذارد آشنا هستیم. اما آیا می دانید بوی بدن نیز تحت تأثیر سبزیجات قرار دارد؟

سیر

تحقیقات نشان داده است که تأثیر سیر بر بوی بدن در واقع بیش تر مثبت است. شرکت کننده در این تحقیق در یک آزمایش بویایی رایحه افرادی را که سیر خورده بودند" جذاب تر" توصیف کردند. این ممکن است به دلیل خواص ضد میکروبی سیر باشد. باکتری های ایجاد کننده بوی نامطبوع بدن توسط سیر کاهش می یابد.

5- سیر تازه برای سیستم ایمنی بدن

 این واقعیت که سیر می تواند به سلامتی ما کمک کند، برای مادربزرگ ها و حتی قبل از آنها شناخته شده بود. قرن هاست این گیاه دارای خواصی است که علیه باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها کار می کند. برای تقویت نهایی سیستم ایمنی بدن، مجبورید سیر را به صورت خام بخورید. هنگام برش یا خرد کردن سیر، "آلیسین" آزاد می شود. این ماده فواید زیادی برای سلامتی شما دارد، اما با گرم شدن سیر، بیش تر آلیسین را از دست خواهد داد.

6- سیر در برابر فشار خون

در این مرحله، همه ما با خطرات فشار خون بالا و کلسترول بالا آشنا هستیم. به همین دلیل امروزه، اغلب در مورد محصولاتی که ادعا می کنند کلسترول شما را کاهش می دهند، می شنوید. سیر نیز یکی از این محصولات است. مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف روزانه سیر اثرات طولانی مدت در کاهش کلسترول شما خواهد داشت. البته، اگر با هرگونه بیماری قلبی عروقی یا افزایش سطح کلسترول روبرو هستید، همیشه باید از یک مشاوره پزشکی کمک بگیرید. سیر ممکن است نتیجه را تحت تأثیر قرار دهد اما برای درمان کافی نیست.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...