فواید یادگیری موسیقی برای کودکان

فعالیت های فوق برنامه در عین سرگرم کننده بودن و اجتماعی بودن ، در رشد استعدادها، علایق و علاقه های کودک نیز مهم هستند. یک فعالیت غنی سازی ویژه یادگیری نواختن یک ساز است. مدت هاست که بین آموزش موسیقی و موفقیت تحصیلی ارتباط وجود دارد، اما فواید دیگری نیز دارد.

آموزش موسیقی مغز کودکان ، )شبکه تصمیم گیری( را تقویت می کند

اگر مغز عضله باشد ، یادگیری نواختن ساز و خواندن موسیقی بهترین تمرین و ورزش است. دو مطالعه جدید از موسسه مغز و خلاقیت در USC نشان می دهد که فقط دو سال آموزش موسیقی دارای مزایای متعددی است. آموزش موسیقی می تواند هم ساختار ماده سفید مغز را که از طریق مغز سیگنال منتقل می کند تغییر دهد و هم ماده خاکستری را که حاوی بیشتر نورون های مغز است و در پردازش اطلاعات فعال هستند تغییر دهد. آموزش موسیقی همچنین باعث افزایش تعامل شبکه های مغزی می شود که مسئول تصمیم گیری هستند و توانایی تمرکز توجه و مهار تکانه ها را دارند.

موسیقی و افزایش تمرکز

در زیر چند دلیل مهم دیگر برای یادگیری موسیقی آورده شده است:

موسیقی به رشد مغز کمک می کند

مطالعات مختلف ثابت کرده اند که درک زبان موسیقی می تواند به رشد کلی ذهن کودک کمک کند. ارقام نشان می دهد دانش آموزانی که موسیقی می آموزند در آزمون های استاندارد موفق ترند و همچنین احتمال دارد در دبیرستان نمرات بهتری کسب کنند.

تحقیقات بیشتر نشان داد که آموزش موسیقی در سمت چپ مغز به طور فیزیکی توسعه می یابد که در زبان پردازش و استدلال نقش دارد.

مهم نیست که کودک شما در چه سنی باشد، درک زبان موسیقی یا یادگیری نواختن ساز می تواند گاهی اوقات چالش برانگیز باشد. با این حال، کسانی که موسیقی یاد می گیرند، یاد می گیرند که در آموزش خود نظم بگیرند زیرا این رمز موفقیت است.

با تجربه اینکه تمرین و کار سخت برای رسیدن به اهدافشان ضروری است، کودکان یک درس زندگی بسیار ارزشمند می آموزند.

موسیقی و افزایش رشد مغز در کودک

موسیقی تمرکز را به آنها می آموزد و استرس را از بین می برد

نواختن ساز یا حضور در کلاس موسیقی توجه کامل را می طلبد. به همین دلیل، موسیقی ابزاری عالی برای کاهش استرس است که به آرامش ذهن و تقویت تمرکز کمک می کند.

فواید یادگیری موسیقی برای کودکان

موسیقی به درک ریاضیات کمک می کند

اگرچه ظاهر آنها بسیار متفاوت است، اما ریاضیات و موسیقی در واقع کاملاً شبیه به هم هستند. پروفسور گوردون شاو از دانشگاه کالیفرنیا، پس از مطالعه روی کودکان هفت ساله در لس آنجلس، گفت: "هنگامی که کودکان ریتم را یاد می گیرند، آنها در حال یادگیری نسبت، کسر و نسبت هستند." این می تواند یک روش عالی برای یادگیری ریاضیات به روشی هنری باشد!

موسیقی و ریاضی

موسیقی نوعی ابراز وجود است

موسیقی علاوه بر اینکه راهی برای از بین بردن استرس است، می تواند به کودکان کمک کند تا با بیان آنها از طریق زبان، احساسات خود را بهتر مدیریت کنند. به آنها این فرصت را می دهد که با سازهایی که در حال نواختن هستند احساسات خود را نمایان کنند.

موسیقی ابزار وجود

موسیقی می تواند مهارت های اجتماعی را بهبود بخشد

موسیقی اغلب به صورت گروهی پخش می شود و بنابراین مهارت های کار تیمی آموزش داده می شود بنابراین همه بازیکنان با هم هماهنگ کار می کنند. برای بهبود نمایش، شرکت در تمرینات نیز ضروری است. تلاش برای رسیدن به یک هدف واحد به ارتقا مهارت های اجتماعی کمک می کند.

دکتر الکساندرا لامونت ، مدرس روانشناسی موسیقی در دانشگاه کیل ، می گوید: "کودکانی که در موسیقی شرکت می کنند از انسجام اجتماعی و درک بالاتری از خود و دیگران برخوردار می شوند."

موسیقی و افزایش مهارت اجتماعی کودکان

موسیقی می تواند اعتماد به نفس را تقویت کند

با بهبود توانایی های خود با یک ابزار خاص و دستیابی به اهداف، کودکان می توانند احساس بسیار رضایت داشته باشند و این می تواند عزت نفس آنها را بسیار بهبود بخشد. ریسک کردن و مواجهه با چالش ها برای رشد کامل توانایی های کودک ضروری است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...