6 دلیل که چرا باید دوش آب سرد بگیرید

آیا می دانید که برای شما بسیار خوب است که به طور مرتب دوش آب سرد بگیرید؟ خداحافظی با دوش آب گرم جذاب به نظر نرسد اما ارزشش را دارد. پایین آوردن دمای آب به اندازه چند درجه ارزشش را دارد. مقداری طول می کشد که عادت کنید، اما برای سلامتی بسیار مفید است.

1- برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است.

بیش تر مردم خلاف این باور را دارند، اما تحقیقات نشان می دهد که درجه حرارت سرد در واقع مقاومت شما را افزایش می دهد. با قرار گرفتن در معرض دمای پایین، سیستم ایمنی بدن شما تقویت می شود و به احتمال کمتری از بیماری و التهاب رنج می برید. خبر خوب: این اثر مثبت را با دوش آب سرد گرفتن در فقط 30 ثانیه به دست خواهید آورد.

2- به شما انرژی می دهد.

یک دوش آب سرد آدرنالین را در بدن شما آزاد می کند. این به خصوص در صبح می تواند مفید باشد: یک لحظه شما را بیدار می کند و احیا و پر انرژی می شوید. آیا معمولاً در پایان یک روز کاری اساس خستگی می کنید؟ دوش آب سرد می تواند نشاط آور باشد.

3- شما را شادتر می کند

اگر موفق شوید از زیر دوش آب سرد عبور کنید، پس از آن احساس خارق العاده ای خواهید داشت. به دلیل این پیروزی کوچک، بدن شما هورمون های شادی بیش ترس آزاد خواهد کرد. به زودی زیر دوش آب سرد آواز می خوانید.

دوش آب سرد

4- برای گردش خون مفید است.

واکنش مثبت دیگر بدن: آب سرد گردش خون شما را تحریک می کند و بنابراین برای قلب و سیستم گردش خون مفید است.

5- باعث درخشش پوست شما می شود.

دوش آب سرد برای پوست بسیار مفید است. دمای بالا باعث خشکی پوست می شود، در حالی که بعد از دوش آب سرد شما احساس لطافت می کنید. برای پوستی پرانرژی و درخشان، ایستادن در زیر دوش آب سرد، فکر بدی نیست.

6- کمتر سردتان می شود

بسیار خوب، شما باید در هنگام دوش آب سرد دندان های خود را فشار دهید، اما این کار باعث می شود در فصل سرد بدن شما گرم بماند. بدن شما همان طور که بود آموزش دیده است تا خود را به طور طبیعی گرم کند، بنابراین در فصل زمستان کمتر احساس سرما می کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...