11 خوراکی که در تابستان بدن را خنک نگه می دارند.

با گرم شدن هوا بسیاری از افراد تحت تأثیر  گرما و کم آبی بدن قرار می گیرند. در اینجا لیستی از خوراکی های خنک کننده یا بهتر بگوییم غذاهای تابستانی است که گرمای بدن را کاهش می دهند و از دهیدراته شدن بدن جلوگیری می کنند.

خیار

1- خیار

خیار سرشار از فیبر است و حاوی خواصیاست که بدن را از یبوست و کمبود آب بدن جلوگیری می کند. خیار حاوی مقدار زیادی آب است که در فصل تابستان بسیار ضروری است.

هندوانه

2- هندوانه

هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان است و حاوی 91.5 درصد آب است. هندوانه یک میان وعده عالی است که اثر خنک کنندگی بر بدن دارد. این یکی از معروف ترین میوه های فصلی است که در هر میوه فروشی دیده می شود.

kukhu

3- نعناع

نعناع یک گیاه ارزان قیمت است که به خنک و شاداب نگه داشتن بدن کمک می کند. این گیاه ارزان قیمت را می توان به صورت مصرف مستقیم یا به صورت نوشیدنی مصرف کرد.

sfcd[hj

4- سبزیجات با برگ سبز

تمام سبزیجات با برگ سبز فواید زیادی برای سلامتی دارند. آنها حاوی مقدار زیادی آب هستند که بدن را خنک نگه می دارد. از پختن بیش از حد سبزیجات خودداری کنید زیرا این امر باعث از بین رفتن آب آن می شود.

`dhc

5- پیاز

پیاز به طور شگفت آوری حاوی مثدار زیادی آب است که به طور خودکار باعث خنک شدن بدن می شود. پیاز قرمز ضدحساسیت بسیار خوبی است و شما را در برابر گرمازدگی محافظت می کند.

lg,k

6- انواع ملون

خربزه و انواع دیگر ملون 95 درصد آب دارد و بدن را خنک نگه می دارد. در ماه های تابستان تشنگی را برطرف می کند و فراوان است. ملون به شما کمک می کند تا در طول روز خنک و سرحال باشید.

;vts

7- کرفس

کرفس حاوی مواد مغذی ضروری و 95 درصد آب است که می تواند به راحتی شما را در تابستان تأمین کند.سرشار از آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم و روی است. می توانید کرفس را در سالادها یا به تنهایی یا به صورت بخارپز استفاده کنید.

موز

8- موز

موز طعم شیرینی دارد. سموم را از بدن دفع می کند. اثرات بیماری های پوستی یا عفونت های قارچی را به حداقل می رساند. بنابراین بهتر است آن را به برنامه غذایی خود وارد کنید.

کاهو

 

9- کاهو

کاهو گرمای بدن را کاش می دهد. کبد را تقویت می کند و سموم را از بدن پاک می کند. خوش بو است و به راحتی هضم می شود. خوراکی سبک است و به صورت سالاد بسیار خوش مزه است.

قارچ

10- قارچ

قارچ ممکن است کوچک باشد، اما منبع ارزشمندی از 15ماده معدنی ضروری، ویتامین و آنتی اکسیدان است. خوردن آنها به صورت خام می تواند به بدن کمک کند تا خنک بماند و مواد مغذی بدن را حفظ کند.

ماست

11- ماست

ماست یک ماده خنک کننده عالی برای بدن است. آن را می توان به صورت دوغ، یا کنار غذا یا به شکل اسموتی استفاده کرد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...