فواید چای ماسالا در سلامتی و عوارض جانبی آن

منشا چای ماسالا از هند است و فواید دارویی بسیار معجزه آسایی دارد. یک فنجان چای در روز برای سلامتی و دوری از انواع بیماری ها بیش از حد کافی است. این چای ماسالا ترکیبی از بسیاری از مواد از جمله زنجبیل ، هل ، دارچین ، میخک و فلفل سیاه است. اگرچه ممکن است نسخه های زیادی از این چای وجود داشته باشد ، اما مواد اولیه اولیه همه ثابت هستند. شما همیشه می توانید اجزا را براساس ترجیح و میل خود اضافه یا حذف کنید.

درباره چای ماسالا

چای ماسالا یک نوشیدنی سنتی است که منشأ هندی دارد. چای با ادویه های معطر دم می شود و هرکدام دارای فواید بی شماری برای سلامتی هستند. این چای ماسالا چندین فواید ناگفته دارد که نباید فراموش کنید. برخی از ادویه های رایج مورد استفاده: زنجبیل ، هل ، دارچین ، میخک و فلفل سیاه هستند.

  این موارد اغلب در Ayurveda به عنوان درمان بسیاری از مسائل گوارشی ذکر شده است.

چای ماسالا

چگونه چای ماسالا درست کنیم؟

چای ماسالا تهیه آن بسیار آسان است. تمام آنچه شما باید انجام دهید این است:

  • مقداری میخک خرد شده ، هل ، و دارچین را در یک کاسه بریزید.
  • مقداری زنجبیل و فلفل اضافه کرده و همه این مواد را در آب بجوشانید.
  • ظرف را از اجاق برداشته و اجازه دهید حدود 5 دقیقه خیسانده شود.
  • کمی شیر و شکر به مخلوط اضافه کنید.
  • اجازه دهید این مخلوط جوش بیاید
  • به آن چای سیاه اضافه کنید.
  • اکنون می توانید آن را درون لیوان های چای بریزید و از فواید آن بهره مند شوید.

ترکیبات چای ماسالا

ارزش غذایی چای ماسالا

چای ماسالا ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. با داشتن کالری کمتر از 100 ، بدون نگرانی می توانید آن را مصرف کنید و از مزایای فراوان آن بهره مند شوید. وقتی چای ماسالا بدون شیر یا شکر مصرف شود ، 0٪ چربی دارد و بنابراین می تواند به افراد از هر گروه سنی توصیه شود.

چای ماسالا همچنین به عنوان کمک کننده در کاهش وزن شناخته شده است. اگر به دنبال این هستید که روزانه به میزان کافی کالری مصرف کنید ، باید ماسالا چای را به رژیم خود اضافه کنید. بسته بندی شده با عطر و طعم ، و با کمتر از صد کالری ،یک مسیر عالی برای تناسب اندام است.

چای ماسالا و تناسب اندام

ارزش تغذیه ای در نصف فنجان:

  • کالری:97
  • چربی کل: ا گرم

فواید چای ماسالا برای سلامتی

بهترین فواید چای ماسالا برای سلامتی

  برای شادابی جوانه های چشایی می توانید نوشیدن چای ماسالا را شروع کنید. چای ماسالا به شما قدرت تقویت کننده ایمنی می دهد که در مشکلات سرماخوردگی و سرفه به شما کمک می کند. حتی در صورت احساس سرگیجه یا سردرد می توانید مصرف کنید. همچنین به دلیل داشتن مواد طبیعی مختلف ، به عنوان  از عامل کشنده استرس و حتی برای هضم غذا نیز مفید است      

چای ماسالا از سرماخوردگی و گرفتگی بینی جلوگیری می کند

خواص ضد التهابی ، ضد قارچی و ضد باکتریایی چای ماسالا چای ماسالا از سرماخوردگی و گرفتگی بینی جلوگیری می کند. میخک و زنجبیل  با خاصیت تقویت کننده ایمنی نیز به شما کمک می کند تا سرفه نکنید. یک لیوان چای ماسالا در روز مطمئناً احساس قدرت و  قوی بودن و عاری از سرماخوردگی را در شما حفظ می کند. وقتی گرم می شوید بهترین عملکرد را دارد. اگر از سرماخوردگی رنج می برید ، یک لیوان چای ماسالا باعث احساس بهتر  و بهبودی زودتر می شود.

خواص ضدالتهابی چای ماسالا

تمام ادویه هایی که در ساخت این نوشیدنی استفاده می شود با هم کار می کنند و تأثیر زیادی بر بدن دارند. چای ماسالا دارای اثرات ضد التهابی است که بیشتر از زنجبیل حاصل می شود. مطالعات نشان می دهد که زنجبیل تأثیر مثبتی در کاهش التهاب در بدن دارد. میخک ماده دیگری است که اثرات مشابهی دارد. این دو ادویه همچنین به عنوان مسکن موثر شناخته شده اند.

چای ماسالا انرژی را افزایش می دهد

چای سیاه ماده اصلی ماسالا چای است. این چای  کافئین دارد که انرژی شما را تقویت می کند. در حالی که شناخته شده است کافئین به تنهایی دارای اثرات منفی در مقادیر بیش از حد است ، سایر مواد تشکیل دهنده چای ماسالا آن را متعادل می کند. ادویه جات همراه با چای ماسالا انرژی متعادلی را آزاد می کنند که فقط لگدی است که شما برای شروع روز خود نیاز دارید. این یک محرک طبیعی و سالم است که می توانید بدون هیچ گونه ناراحتی از آن استفاده کنید.

چای ماسالا برای تقویت قدرت ایمنی بدن

چای ماسالا برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. میخک و دارچین باعث قویتر شدن شما می شود. چای ماسالا یک خط دفاعی ایجاد می کند که اجازه نمی دهد عفونت از آن عبور کند. این کیفیت دارویی این نوشیدنی خوش طعم ، آن را به یکی از محبوب ترین نوشیدنی های بهداشتی موجود در آن تبدیل کرده است.

چای ماسالا به هضم غذا کمک می کند

دویه هایی که در چای ماسالا استفاده می شود ، به خصوص میخک ، elaichi و tulsi در روند هضم غذا کمک می کنند. وقتی زنجبیل به این مخلوط اضافه می شود ، اثرات آن بیشتر دارویی می شود. چای ماسالا اثر آرام بخشی و طراوت بخشی به بدن دارد. هضم با کمک elaichi  که تولید بزاق را افزایش می دهد بسیار بهبود می یابد.

خواص آنتی اکسیدانی چای ماسالا

پایه چای ماسالا چای سیاه است. خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد. الیشی و میخک استفاده شده در این نوشیدنی همچنین به عنوان کاهش دهنده سطح کلسترول شناخته شده است. این ، به نوبه خود ، افزایش میزان کلسترول خوب را نشان می دهد. چای ماسالا باعث کاهش تشکیل پلاک (باعث انسداد که منجر به بیماری های قلبی می شود) می شود. ادویه ها به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کنند.

چای ماسالا فشار خون را کنترل می کند

چای ماسالا همچنین می تواند در مقابله با مشکلات مربوط به فشار خون کمک کند. اگر نوساناتی در فشار خون دارید ، چای ماسالا می تواند به شما کمک کند. این یک اثر متسع کننده بر روی خون است که به درمان مسائل پزشکی به دلیل فشار خون کمک می کند. چای ماسالا به تنظیم گردش خون در بدن کمک می کند و از این طریق از نوسانات سطح فشار خون جلوگیری می کند.

چای ماسالا از سرطان جلوگیری می کند

حقیقاتی وجود دارد که نشان داده است خواص آنتی اکسیدانی چای ماسالا می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. زنجبیل ، دارچین و هل خاصیت پیشگیری از سرطان دارند. سلولهای سرطانی وقتی سلولهای شورشی افزایش یافته و به سلولهای سالم دیگر و DNA آسیب می رسانند ، تشکیل می شوند. این را می توان با نوشیدن چای ماسالا به طور منظم کنترل کرد.

چای ماسالا متابولیسم را بهبود می بخشد

متابولیسم سریع برای داشتن تناسب اندام و سلامت بسیار مهم است. این نشانه این است که تمام اعضای بدن به خوبی کار می کنند. از همه مهمتر ، این نشان می دهد که غذا به خوبی هضم می شود و توسط بدن به طور موثر استفاده می شود. با نوشیدن روزانه چای ماسالا می توان کل روند هضم را بهبود بخشید. که مطمئناً در مدت زمان کوتاهی متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

چای ماسالا از نفخ شکم جلوگیری می کند

به دلیل رژیم غذایی نامناسب ، غذایی که می خوریم همیشه به راحتی هضم نمی شود. ترکیبات موجود در چای ماسالا به هضم غذا کمک می کند. این نوشیدنی با افزایش هضم غذا ، از کشیدن هوا یا آب اضافی به معده جلوگیری می کند. چای ماسالا نفخ یا حالت گازی را کاهش می دهد. از طرف دیگر ، نوشیدن هر روز دو فنجان چای ماسالا می تواند به شما در کاهش چند کیلو کمک کند. بنابراین ، برای کاهش وزن نیز توصیه می شود.

چای ماسالا  گرفتگی های قاعدگی  را کاهش می دهد

یکی از فواید کمتر شناخته شده داشتن چای ماسالا این است که این یک راه طبیعی و موثر برای مبارزه با گرفتگی های PMS است. بیشتر خانم ها در چرخه قاعدگی از گرفتگی شدید رنج می برند. در ماسالا چای عواملی وجود دارد که به عنوان اثر آرام بخشی بر اعصاب و عضلات شناخته می شوند. خواص ضد التهابی انواع ادویه جات مورد استفاده در چای ماسالا نیز موجب تسکین درد می شود.

پیشگیری چای ماسالا از دیابت

امروزه یکی از شایع ترین بیماری در جهان دیابت است. عاقلانه است که خود را از قبل به روش های پیشگیرانه مجهز کنید. مواد تشکیل دهنده چای ماسالا دارای خواصی هستند که به کاهش خطر دیابت کمک می کنند. این کار را با افزایش حساسیت انسولین در بدن انجام می دهد. همچنین سطح قند خون را کاهش می دهد. بدن بعد از نوشیدن چای ماسالا بهتر توانایی اداره قندها را دارد.

موارد استفاده از چای ماسالا

تهیه چای ماسالا بسیار آسان است. این پودر را می توان در بیشتر فروشگاه های بزرگ یافت و یا اینکه همیشه می توانید آن را از مواد اصلی آن تهیه کنید. چندین فواید سلامتی آن را به نوشیدنی عالی برای بین دو وعده تبدیل می کند.

چای ماسالا

هنگامی که به طور منظم و به مدت طولانی چای ماسالا می نوشید ، در هضم ، قند خون ، وزن و سلامت کلی خود بهبودی خواهید یافت. چای ماسالا نه تنها به پیشگیری از سرطان و دیابت کمک می کند ، بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و شما را از بیماری ها و عفونت های رایج دور می کند.

عوارض جانبی چای ماسالا

در حالی که چای ماسالا به دلیل فواید بی شماری که دارد ، مانند همه مواد غذایی شناخته شده، اما باید در حد متوسط مصرف شود. با داشتن چای سیاه ، کافئین دارد که ممکن است در صورت مصرف زیاد ، تأثیر منفی روی بدن بگذارد. می تواند منجر به حالت تهوع و بی قراری شود.

با انتخاب چای ماسالای بدون کافئین همیشه می توانید میزان دریافت کافئین را کاهش دهید. از آنجا که ادویه های زیادی در چای ماسالا وجود دارد ، بهتر است زنان باردار از مصرف آن خودداری کنند. این مواد در صورت مصرف زیاد ممکن است عدم تعادل هورمونی را در بدن ایجاد کنند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...