5 نکته مهم که باید هنگام خرید لپ‌ تاپ جدید جستجو کنید

خرید لپ‌ تاپ جدید یک کار آسان نیست. زیرا طیف گسترده‌ ای از لپ‌ تاپ‌ ها در بازار وجود دارد. این فقط باعث می‌ شود که انتخاب بهترین مورد  گیج کننده شود. گزینه‌ های زیادی وجود دارد که می‌ توانید انتخاب کنید. ما سعی داریم این روند را برای شما ساده‌ کنیم و به شما مجموعه‌ ای از معیارها، برخی موارد اساسی غیر از بودجه، که همه باید قبل از خرید دستگاه جدید به آن فکر کنند، ارائه بدهیم. در زیر چند مورد مهم ذکر شده است:

اندازه                          

اندازه لپ‌ تاپ‌ ها از 12 اینچ تا 17 اینچ متفاوت است. با این حال، همه چیز بستگی به میزان استفاده شما از دستگاه دارد. بنابراین، انتخاب اندازه ایده‌ آل مهم است. دستگاه‌ های مختلف از 12 تا 14 اینچ به غیر از نازک‌ تر و سبک‌ تر بودن، قابل حمل هستند.

لپ‌تاپ

اینها شامل EliteBooks و Uitrabooks هستند. نوت بوک‌ های سنتی حدود 15.6 اینچ هستند که باعث می‌ شود ترکیبی از قابلیت حمل و قدرت برای شما باشد. با جدا شدن یا تا شدن صفحه کلید، دستگاه‌ های قابل تبدیل می‌ توانند به یک تبلت تبدیل شوند. برخی از آنها همچنین دارای صفحه نمایش لمسی هستند. این دستگاه‌ ها تقریباً در همه مارک‌ ها مانند HP ،DELL، ASUS و LENOVO در دسترس هستند.

پردازنده

سرعت پردازش عامل مهم دیگری هنگام جستجوی لپ‌ تاپ جدید است. اکثر دستگاه‌ ها مجهز به پردازنده مرکزی مانند سری intel i3، i5، i7 و i9  هستند. با توجه به نیاز خود می‌ توانید به دنبال یکی از آنها باشید. سری لپ‌ تاپ‌ های i3 قدرت کافی برای انجام همه کارهای اساسی را دارند.

اما پردازنده i5 عمدتاً در بیشتر لپ‌ تاپ‌ های سطح بالا یافت می‌ شود. i7 برای افرادی است که بهترین عملکرد را از ماشین‌ های خود دارند. از طرف دیگر i9 حتی از i7 نیز قدرتمندتر است.

لپ‌تاپ

RAM

شما همیشه می‌ توانید RAM لپ‌تاپ جدید خود را ارتقا دهید. تقریباً همه دستگاه‌ ها حداقل رم 4 گیگا بایتی دارند. با این حال، اگر شما از برنامه‌ های سنگین‌ تری استفاده می‌ کنید، باید حداقل 8 یا 16 گیگا بایت رم را در نظر بگیرید.

ذخیره‌سازی

نکته مهم دیگری که هنگام خرید لپ‌ تاپ جدید باید به دنبال آن باشید فضای ذخیره‌ سازی آن است، زیرا هیچ‌ کس دوست ندارد فضای ذخیره‌ سازی دستگاهش تمام شود. پیش از این، در بسیاری از لپ‌ تاپ‌ ها از دیسک‌ های سخت استفاده می‌ شد، اما دستگاه‌ های امروزی مجهز به درایو های حالت جامد (SSD) هستند.

SSDها می‌ توانند عملکرد کلی دستگاه را افزایش دهند، زیرا سرعت بالاتری را ارائه می‌دهند. در هنگام راه‌ اندازی سیستم می‌ توانند داده‌ها را خیلی سریعتر بارگیری کنند. بنابر این، اگر به دنبال یک لپ‌ تاپ جدید هستید، سعی کنید به دنبال دستگاه‌ های مجهز به SSD باشید.

لپ تاپ

موارد دیگری که باید در نظر گرفت

هنگام جسنجوی لپ‌ تاپ جدید، فاکتورهای دیگری مانند زمان باتری، کیفیت نمایش، ویژگی‌ های صفحه کلید و کیفیت ساخت را نیز جستجو کنید.  این ویژگی‌ ها در جستجوی یک لپ‌ تاپ ایده‌آل، موارد جانبی هستند.

ممکن است گیج‌ کننده باشد. تصمیم‌گیری برایتان سخت باشد. با این حال، اگر نکات ساده ذکر شده در بالا را دنبال کنید، کل روند خرید یک لپ‌ تاپ جدید بسیار ساده‌ تر می‌ شود.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...