نکاتی که برای بسته‌ بندی میوه و سبزیجات صادراتی باید در نظر گرفت

بسته‌ بندی میوه‌ها و سبزیجات تازه یکی از مراحل مهم در سفر طولانی آنها از باغ یا مزرعه است. جعبه، سبد، کارتن، بسته‌های پالت شده همگی بسته مناسبی برای حمل‌ و نقل، جابجایی و بازاریابی محصولات تازه هستند. بیش از 1500 نوع بسته مختلف برای تولید در دنیا استفاده می‌شود و با معرفی صنایع و مفاهیم جدید بسته‌ بندی، تعداد آنها همچنان افزایش می‌یابد. اگرچه این صنعت به طور کلی موافق است که استاندارد سازی بسته یکی از راه‌های کاهش هزینه‌هاست، روند در سال‌های اخیر به سمت طیف وسیع‌تری از اندازه ‌بسته‌ها جهت تأمین نیازهای مختلف عمده‌ فروشان، مصرف‌ کنندگان، خریداران خدمات غذایی و عملیات فراوری پیش رفته است.

بسته‌ بندی و مواد بسته‌ بندی هزینه قابل توجهی در صنعت تولید دارند. بنابراین مهم است که بسته‌ بندی کنندگان، حمل‌ کنندگان، خریداران و مصرف‌ کنندگان درک درستی از طیف گسترده‌ای از گزینه‌های بسته‌ بندی موجود داشته باشند. 

بسته‌بندی میوه

برای چه محصولات را بسته‌بندی می‌کنیم؟

درصد قابل توجهی از شکایات خریدار و مصرف‌ کننده محصول، ممکن است به دلیل خرابی بسته به دلیل طراحی نامناسب یا انتخاب و استفاده نامناسب باشد. یک بسته‌ای که مناسب طراحی شده باید از محصول محافظت کند و محصول را بشناساند و رضایت تولید کننده و مصرف‌ کننده را جلب کند.

نکات بسته‌بندی

قابلیت بازیافت/تجزیه پذیری

تعداد فزاینده‌ای از بازارهای صادراتی محدودیت دفع مواد زائد برای مواد بسته‌ بندی را دارند. در آینده نزدیک، تقریباً تمام بسته‌ بندی‌ های تولیدی قابل بازیافت یا تجزیه بیولوژیک یا هر دو خواهند بود. بسیاری از بزرگترین خریداران محصولات تازه همچنین کسانی هستند که بیش‌ترین نگرانی را در مورد مسائل زیست‌ محیطی دارند.

تنوع

این روند به سمت استفاده بیش‌تر از بسته‌های عمده برای پردازنده‌ها و خریداران عمده و بسته‌های کوچکتر برای مصرف‌ کنندگان است. اکنون بیش از 1500 اندازه و سبک مختلف بسته‌های تولید وجود دارد.

جذابیت

از گرافیک‌های با کیفیت بالا به طور فزاینده‌ای برای افزایش جذابیت فروش استفاده می‌شود. چاپ چند رنگ، حروف متمایز و آرم رایج است.

ماندگاری

بسته‌ بندی محصولات مدرن را می‌توان به طور سفارشی برای هر کالا طراحی کرد تا ماندگاری را افزایش دهد و ضایعات را کاهش دهد.

بسته بندی میوه

مهار

بسته باید محصول را در واحدهای مناسب جهت جابجایی و توزیع مناسب محصور کند. این محصول باید فضای خوبی در داخل بسته داشته باشد و کمی فضای آزاد داشته باشد. اقلام تولیدی کوچک که کروی یا مستطیل هستند (مانند سیب‌ زمینی، پیاز و سیب) ممکن است با استفاده از انواع مختلف اندازه و شکل بسته‌ بندی، به طور کارآمد بسته‌ بندی شوند. با این‌ حال، بسیاری از محصولات مانند مارچوبه، توت یا میوه‌های نرم ممکن است به بسته‌ های مخصوصی برای خود نیاز داشته باشند. بسته‌ بندی محصولاتی که معمولاً با دست کار می‌شود معمولاً به 23 کیلوگرم محدود می‌شود. بسته‌های فله‌ای که توسط لیفتراک منتقل می‌شوند ممکن است تا 500 کیلوگرم وزن داشته باشند.

حفاظت

این بسته باید از تولید در برابر آسیب مکانیکی و شرایط نامناسب محیطی در هنگام حمل و توزیع محافظت کند. برای تولید خریداران، بسته‌های تولیدی پاره، شکسته یا فروریخته معمولاً نشان‌ دهنده عدم دقت در رسیدگی به محتویات است. بسته‌ها باید به اندازه کافی محکم باشند تا در برابر خسارت هنگام بسته‌ بندی، نگهداری و حمل‌ و نقل به بازار مقاومت کنند.

از آنجا که تقریباً همه بسته‌های تولیدی روی هم چیده شده‌اند، بسته باید از مقاومت انباشته کافی برخوردار باشد تا در برابر خرد شدن در یک محیط دمای پایین و رطوبت بالا مقاوت کند. اگرچه هزینه بسته‌ بندی مواد در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است، اما بسته‌های کم‌ کیفیت و سبک که در اثر جابجایی یا رطوبت به راحتی آسیب می‌بینند، دیگر توسط بسته بندی‌ها یا خریداران تحمل نمی‌شود.

محصولی که برای بازارهای صادراتی تهیه می‌شود، به محکم بودن بسته‌ها نیاز دارد. محصولات حمل‌ و نقل هوایی ممکن است به بسته‌ بندی و عایق‌ بندی خاص نیاز داشته باشند. بازاریاب‌هایی که محصولات تازه صادر می‌کنند باید در مورد نیازهای بسته‌ بندی خاص با شرکت ‌های، حمل‌ و نقل مشورت کنند. علاوه بر این آژانس‌های مختلف صادراتی ایالتی ممکن است بتوانند اطلاعات بسته‌ بندی خاصی ارائه دهند.

بسته بندی میوه

خسارت ناشی از کنترل ضعیف محیط زیست در حین حمل‌ و نقل و ترانزیت یکی از دلایل عمده تولید رد شده و رضایت کم خریدار و مصرف‌کننده است. هرکالای میوه و سبزیجات تازه نیازهای خاص خود را برای دما، رطوبت و ترکیب گاز محیطی دارد. بسته تولید شده باید سازگار با محیط زیست باشد و به حفظ ماندگاری کمک کند. این ممکن است شامل مواد ویژه‌ای برای کاهش سرعت از دست دادن آب حاصل از تولید، مواد عایق برای جلوگیری از گرما یا آسترهای پلاستیکی مهندسی شده باشد که ترکیب مطلوبی از اکسیژن و دی‌ اکسید کربن را حفظ می‌کنند.

شناسایی

در این بسته باید اطلاعات مفید در مورد محصول شناسایی و ارائه شود. معمولاً ارائه اطلاعاتی از جمله نام محصول، مارک، اندازه، درجه وزن خالص، شمارش،  پرورش دهنده، حمل‌‌ و نقل و کشور مبدأ درج می‌شود. همچنین یافتن اطلاعات موجود در بسته‌ بندی تغذیه‌ای، دستورالعمل‌ها و سایر اطلاعات مفید  ویژه به طور خاص به مصرف‌ کننده، معمول‌تر می‌شود. در بازاریابی مصرف‌ کننده، ظاهر  بسته بندی نیز به بخشی مهم از نمایشگر‌های نقطه فروش تبدیل شده است.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...